Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 800 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Canopus - Ej medlem längre | 2009-01-10 17:39 | |
![]() | Min hund är ute och går med mig Hallå hallå! (eller SOS ; )), jag har en underbar 11 månaders labradortik, snäll, lyhörd ja ni vet! Jag har inga problem med att vara flockledare, men när vi ska ut, då är det cirkus i stan! Hon vill åt alla håll samtidigt, är det isigt ute kan jag bara glida efter, you get the picture. Om jag gör lydnadsövningar typ sitt, stanna så lyder hon jättebra. Så länge jag ger henne en matkula varje meter (inte varannan) så går hon fint bredvid, men sen glömmeer hon av sig och tycker allt är så mycket mer intressant än gå bredvid mig. Någon som har ett supertips på hur jag ska få henne att gå fint bredvid mig? Bör jag inköpa sele? | |
| Dalkullan | 2009-01-10 17:44 | |
![]() | 11 månader är väl inte så gammalt....fortsätt arbeta med henne du! Skrivet av en kattmänniska....men tyckte nog det lät bra ändå =) | |
| Mincie | 2009-01-10 17:45 | |
![]() | Köp en nosgrimma, då blir hon inte så stark. Vi skaffade en när jag hade ont i ryggen och det funkade väldigt bra! | |
| zorrro - Ej medlem längre | 2009-01-10 17:46 | |
![]() | Jag tror att sele skulle kunna vara bra, om hon drar så mycket i kopplet. Eh, verkar inte som de övriga har hund när de inte verkar veta vad en matkula från hundmaten är. ; ) | |
| aaangelicaaa | 2009-01-10 17:46 | |
![]() | 11 månader bara? Hon lär sig fortfarande. Ge inte upp. | |
| TeddyW | 2009-01-10 17:47 | |
![]() | har du inga problem med att vara flockledare så hade hon skött sig ;) | |
| Gaara_Sama | 2009-01-10 17:47 | |
![]() | ett gå fint sele skulle nog va en idé! Sen måste du få in rätt knyck med kopplet för att få henne att inte dra åt fel håll! Plus att du måste försöka få kopplet att vara något sånär slappt... för är det spännt så drar de automatiskt... | |
| Dalkullan | 2009-01-10 17:49 | |
![]() | Jag tror inte det är respekten som fattas...hunden är ju bara 11 månader....värsta tonåringen, glömmer antagligen bara bort sig nä säger som aangelicaaaaaaa....Ge inte upp =) | |
| Canopus - Ej medlem längre | 2009-01-10 17:49 | |
![]() | mincie, ja nosgrimma kan va intressant att testa.. ja det är verkligen så att hon bara är 11 månader hon är som en kalv på grönbete när man kommer ut! Hundgodis är en annan sak än ordinarie mat, kenneln rekommenderade oss att inte ge hundgodis vid lydnadsträning utan en matkula, men kennelägaren kanske sa fel ; ).(not) | |
| Canopus - Ej medlem längre | 2009-01-10 17:50 | |
![]() | tack dalkullan o angelica | |
| Limerick - Ej medlem längre | 2009-01-10 17:50 | |
![]() | Hmmm... någon har på tok för lite att göra i kväll och vill gärna få igång lite tjafs. Överraska henne under promenader genom att helt plötsligt gå åt andra hållet. Det gör att hon måste hålla koll på dig och inte tvärtom. | |
| Mincie | 2009-01-10 17:51 | |
![]() | Canopus: Testa och du kommer att bli positivt överaskad :-) | |
| Saga-li - Ej medlem längre | 2009-01-10 17:52 | |
![]() | matkula/hundgodis det låter godare iaf min pappa tränade aldrig våra hundar(schäfrar) med ens någon form av mat, BERÖM är det som gäller för en trogen hund. Dessa hundar kunde även "kryp!" på kommando | |
| Canopus - Ej medlem längre | 2009-01-10 17:52 | |
![]() | gaara sama;tror jag hörde på cesar milan att om man drar rakt bak med kopplet så tycker hunden det blir en maktkamp, man ska tydligen få knycken åt sidan... | |
| emmylicious | 2009-01-10 17:53 | |
![]() | detta kanske är uppenbart men... använd inte löplina, utan kör med vanligt koppel. | |
| Canopus - Ej medlem längre | 2009-01-10 17:54 | |
![]() | tack mincie, ska kolla upp var man köper både sele och nosgrimma, japp, saga-li, det bästa är nog massvis med beröm | |
| AnA - Ej medlem längre | 2009-01-10 17:55 | |
![]() | precis Canopus.. knycket ska komma i samma ögonblick hunden är på väg att dra iväg!.. | |
| twinklestars - Ej medlem längre | 2009-01-10 17:57 | |
![]() | jag förstår precis vad du menar , har själv en jättego labbe, men som sagt när dom är så unga så är det inte det lättaste att bibehålla fokus på matte/husse! vänta ut henne! | |
| Ronny | 2009-01-10 18:00 | |
![]() | belöna/locka med något gott, som korv eller köttbullar! inga jävla torrisar. | |
| missli | 2009-01-10 18:15 | |
![]() | Vovven är fortfarande en unghund och inne i näst sista, eller sista, hormonrycket. Då blir det stökigt. Flera goda råd har redan kommit in här. Ska be att få bidra med ett par till: gå inte i stan,bland massor av folk, för ofta. Bättre att du tränar mer lydnad på annan plats; bekant skog är bra. Då kan du gömma dig bakom träd så att vovven betingas till att hlla koll på var DU är. När du märker att lydnaden fungerar bättre och bättre kan du ge dig in i vimmel, men bara korta stunder SÅ ATT INTE VOVVEN MISSLYCKAS IDELIGEN I DEN MILJÖN! Misslyckanden kan snabbt bli självuppfyllande profetior. Sen är ju rasen till sin läggning genuint glad och vill hälsa på alla och kolla in allt, försök att spara in på det. Försök att ha en så avslappnad kroppshållning som möjligt i stressiga miljöer, då läser hunden dig (om du är en flockledare) och blir automatiskt lugnare. Det här handlar om tid. Men ett väldigt gott råd är att inte utsätta en valp av den här rasen av för mycket vimmel för ofta. När hunden mognat ska du se att det blir helt annorlunda. | |