Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 194 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| blazerin - Ej medlem längre | 2009-01-15 09:59 | |
![]() | öppet förhållande äe et rätt att ha flera tyckeni ns sexliv?kan man ändå älska en person o ligga med flera tycker inte jag,så kallde öppna förhållanden funkar kanske ett tag vad tycker du? | |
| Pococurante | 2009-01-15 10:02 | |
![]() | Ett öppet förhållande är något jag aldrig skulle kunna ha. | |
| Femme_Fatale | 2009-01-15 10:04 | |
![]() | Det finns folk som klarar sånt, har varit upp till diskussion i flera trådar. Dock verkar det som om majoriteten föredrar en partner i taget och jag är inget undantag. =) | |
| blazerin - Ej medlem längre | 2009-01-15 10:04 | |
![]() | ursäkta stavningen,väldigt konstigt måste jag säga | |
| emsut | 2009-01-15 10:05 | |
![]() | jag tycker att folk får göra exakt som dem vill när det gäller det. tuta och kör, om det är något som passar dig. | |
| Femme_Fatale | 2009-01-15 10:05 | |
![]() | Ingen fara, vi förstod vad du menade... ;-) | |
| Femme_Fatale | 2009-01-15 10:06 | |
![]() | Jepp, jag håller med emsut..om man är överens om att det är ett sånt förhållande man vill ha så varför inte.... | |
| micro113 | 2009-01-15 10:12 | |
![]() | Jag föredrar en partner, och skulle inte acceptera om min make hade fler. Jag tycker det upp till varje par att göra det som känns rätt för dem. På ett sätt skulle det ju vara lite bekvämt att ha tryggheten, ömheten och kärleken hemma -- och så en vid sidan om som man kan åka till bara för att festa och ha lite kul. Däremot skulle det ju inte vara lika kul om maken gjorde likadant. Så min melodi är monogami. | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-01-15 10:38 | |
![]() | Om samhället accepterade det fullt ut så tror jag det skulle ha passat mig. men jag har infogat mig i ledet. | |
| Göllefjön | 2009-01-15 10:51 | |
![]() | Jag skulle ha lite svårt för att min pojkvän låg med andra. Vad är det för fel på mig? Osv. Kanske funkar om man är lite löst ihop, inte bor med varandra och så vidare. Men vad är då poängen med ett förhållande, då kan man väl vara KK istället? Eller? | |
| steffin - Ej medlem längre | 2009-01-15 10:52 | |
![]() | När man är kär i någon så vill man ju vara bara med den personen. Dom som har öppet förhållande kan ju inte vara kära då? Utan har mer sex i tanken. Tillit är ju viktigt. Jag skulle aldrig kunna ha ett öppet förhållande iallafall. | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-01-15 11:14 | |
![]() | Steffin, varför skulle man inte kunna vara kär i flera då? Älskar du inte dina föräldrar+ om du har barn, älskar du inte dom då? Förälskelsefasen kan ju se lite sådan ut, men den är ju kort. | |
| Göllefjön | 2009-01-15 11:22 | |
![]() | hakwa, handlar det inte lite om att om man älskar någon är man villiga att offra vissa grejer för den personens skull, exempelvis att träffa andra. De gånger jag har varit kär har jag inte VELA träffa andra, vilket betyder att om min pojkvän skulle vilja träffa andra skulle jag tolka det som att han inte var kär i mig. Visst man kan älska många, men jag vill att min pojkvän ska älska MIG och bara mig. Gör han inte det får det vara. | |
| Evelinaw - Ej medlem längre | 2009-01-15 11:39 | |
![]() | Visst att man älskar många men mellan partner och sig själv är det ju älskar förälskelse. Man kan ju inte ligga med alla man älskar, så den kommentaren var lite konstigt, | |
| Evelinaw - Ej medlem längre | 2009-01-15 11:41 | |
![]() | det ja menar är allså, att kärleken är på en helt annan nivå mellan dig och din partner. man ska vilja ge den så mycket kärlek att det inte ska behövas finnas till någon mer att ge den till. men det passar säkert visa människor. | |
| micro113 | 2009-01-15 11:49 | |
![]() | Evalina Jag förstår hur du menar, och håller i princip med dig. Samtidigt så har man ju toppar och dalar i långa förhållanden -- när man levt tillsammans länge kan nog tanken på att testa något annat kittla lite ..... även om man aldrig skulle gå från tanke till handling, just för att man inte vill förstöra det man har. | |
| Evelinaw - Ej medlem längre | 2009-01-15 11:56 | |
![]() | Ja men presic, tankar, drömmar och fantasier är en sak. Och efter ett långt förhållande så klart att man kan komma och tänka på någon annan någon gång.. men det är ju inte som ett öppet förhållande. Presic som du säger micro113 "man skulle aldrig gå från tanke till handling" är det inte värt. och då är man ju otrogen, och det är ju inte samma sak. Man ska inte behöva ha ett öppen förhållande, varför ha ett förhållande alls då, för att har ett säkert kort, och en liten trygghet. vet inte? | |
| Eomin | 2009-01-15 12:05 | |
![]() | Jag tycker att det skulle förlora lite av charmen då. Det speciella, jämfört med att vara singel och kunna ligga runt om man vill, är ju att man "ger" sig till någon. Man väljer bort alla andra för en person som man älskar, man ger personen ett bevis på vad den betyder. Jag vet att jag skulle ha väldigt svårt för att min fiktiva partner hade andra. Det speciella i att bli utvald skulle ju försvinna totalt, och jag skulle ständigt känna mig jämförd. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-15 12:19 | |
![]() | Oj att kalla någon vidrig... vad ödmjukt och öppensinnigt. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-01-15 12:20 | |
![]() | Jag är inte öppensinnad när det gäller kärlek, observant av dig. | |