Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 19 726 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sisilisko | 2009-01-22 07:11 | |
![]() | obama? hur tror ni det går med obama och hans löften? kan han hålla dem? | |
| Billan_85 | 2009-01-22 07:15 | |
![]() | Jag tror på honom :) Han kanske inte kan hålla alla sina löften men jag tror att han kan förändra mycket, till det bättre givetvis. | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-01-22 07:45 | |
![]() | Jag är kallad cyniker: www.betapet.se/forum...ad id=16542 | |
| micro113 | 2009-01-22 07:50 | |
![]() | Jag låter framtiden utvisa det. För USA har inte bara just installerat sin första svarta president --- USA har också världens största och mest välfungerande propagandamaskin. Därför tror jag det är klokt att luta sig tillbaka och avvakta för att se vad som är en effekt av USA:s nya val av president, och vad som är olja i propagandamaskinen. Jag är inte säker på att valet av Obama är så sensationellt och oväntat -- för med hänsyn till hur USA:s renomm'e svärtats av krigsförbrytelser och brott mot de mänskliga rättigheterna de sista åtta åren, så var valet av en svart president ett ypperligt sätt att förändra omvärldens syn på USA. Valet av president faller väl i linje med USA:s behov av att återupprätta sitt rykte, och att dra bort blickarna från de krigsförbrytelser och brott mot olika konventioner som skett och fortfarande sker från USA:s sida. Valet Bush-Gore visade ju tydligt att demokratiska val i USA, inte är vad vi kallar demokratiska val i svensk mening. | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-01-22 07:54 | |
![]() | Väl sammanfattat micro! | |
| micro113 | 2009-01-22 08:06 | |
![]() | Tack :) | |
| Linders - Ej medlem längre | 2009-01-22 08:14 | |
![]() | Jag tror han blir skjuten. | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-01-22 08:51 | |
![]() | Linders, Har jag hört andra säga också och visst kan det finnas både externa och interna intressen som skulle tjäna på det. | |
| micro113 | 2009-01-22 09:01 | |
![]() | Jag tror nog vi kan vara överens om att Obama kommer att vara USA:s mest bevakade president genom tiderna -- just för att skydda honom mot extremister -- fram till den dag han tjänat ut sitt syfte i alla fall. | |
| blankomblank | 2009-01-22 09:06 | |
![]() | Jag har drömt att han blir skjuten och det har en vän till mig också gjort. | |
| blankomblank | 2009-01-22 09:08 | |
![]() | Men vad tror jag om honom....det kan ju knappast bli sämre. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-22 09:56 | |
![]() | Allt är bättre än tokstollen Bush, jag skulle hellre se en chimpans på den posten än den tidigare presidenten. Obama är nog en bra medelväg, det bästa de hade att välja på i slutänden. | |
| malekhamoves | 2009-01-22 10:03 | |
![]() | Vallöften är inte till för att hållas, utan till för att bli vald. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-22 10:28 | |
![]() | Schimpans menar jag så klart.... | |
| Maad Max | 2009-01-22 10:41 | |
![]() | Blankomblank - Du menar väl att det knappast inte kan bli sämre än Bush? | |
| dalrog | 2009-01-22 10:46 | |
![]() | Det är lite orättvist att Bush blivit en syndabock. Att den generalla populationen talar om att en "chimpans", vittnar om att de har köpt mediabilden med hull o hår. Bush fick en, minst sagt, komplicerad början på sin mandatperiod. Och vad gjorde han? Han slöt samman landet och ökade dess tillväxt drastiskt. Kriget i Irak var destinerat att inträffa. Nu råkade det vara GWB som satt i förarsätet. Och för det har han fått bära hundhuvudet. Att vi tar in medias bild av GWB är försvarbart. Men att vi okritiskt köper den är en skam. För övrigt är Obama samma krigsherre. Han bara flyttar trupperna till mer gynnsamt område. Och wips så har han lurat en hel (blind) värld. | |
| tipitina | 2009-01-22 11:15 | |
![]() | Linders: Här hemma bettade vi om hur många timmar föra han svor eden han skulle bli skjuten. Nu blev det ju inte så... En sak skall man ju dock veta och det är att även om nu det nu är en demokrat som sitter på posten så ligger han långt till höger om våra blå. (Vilket för mig inte är bra) Han är också långt ti från ensam om att fatta besluten... | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-01-22 11:16 | |
![]() | dalrog, vad i helvete är det du säger? hur kan Irakkriget eller ens kriget i afganisthan vara predestinerat? De krigen har de helt och hållet fört för sitt eget höga nöjes skull. Jag tror att du vet lika väl som alla andra att det faktiskt inte gick att hitta de massförstörelsevapen som idioten Bush hade som förevändning för att återigen attakera Irak, men de gjorde det ändå och det anser jag i det fallet handla mer om lust än något annat. Att föra krig i Afganisthan förstår jag mig heller inte på, vad hade talibanerna gjort dem/honom? Bush är en lustmördare som jag dessvärre inte tror kommer att ställas till svars för de vars död han har orsakat, killen är att likställa med Hitler. Jag är emot dödsstraff i alla dess former och tycker att ett lämpligt straff för denne expresident vore en trång låda med bortslängd nyckel. Bush har sagt att han vill bli ihågkommen i historieböckerna som en stor frihetsskapare, vad för frihet har han skapat? friheten i döden möjligtvis, för där tror jag att ingen kommer åt en igen. Det kan inte direkt påstås att Bush har avvärjt någon förestående global katastrof utan han har bara (med andra lika medskyldiga) kladdat med sina fingrar där han har sett en vinning för sitt personliga ego. Ja en schimpans vore bättre än denna karl som måste ha jordens i särklass minsta penis, hans fru hanterar nog sockerbit och pincett bättre än några andra redskap i hushållet. | |
| micro113 | 2009-01-22 11:40 | |
![]() | dalrog Ett klart brott mot folkrätten var knappast ödesbestämt ... det krävdes en despotisk president som törstade efter att visa att han kunde vara beslutsam som sin far för det. På bekostnad av tusentals Irakier levde han ut sitt pappa komplex ...... och det ack så "välutbildade" amerikanska folket gjorde som chimpanser med jordnötter ---- de svalde betet och trodde att de likt sin cocacola, hamburgare och femta var störst i världen ......igen. Bush var och förblir en parodi på en bra ledare ..... endast ett folk i världen skulle kunna välja en sån man två gånger ...... jänkarna. | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-01-22 11:53 | |
![]() | micro, miljonen irakier. | |