Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 19 |
Mobilspel
| Pågående | 19 377 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Karsten PhD - Ej medlem längre | 2009-01-23 18:36 | |
![]() | Fråga om relationer och samliv! Jag sitter här på hotellrummet på min semester och blir alldeles varm inombords när jag läser de fina texterna här i detta forum. Det var så länge sedan jag träffade svenskar i verkligheten och Sverige har ju alltid en plats i mitt hjärta. Nu tänkte jag bjuda tillbaka och bidra med det som jag kan bäst nämligen hjälpa med råd och vägledning. Jag har under semestern försökt att inte arbeta, men jag ser inte detta som arbete heller utan gör det för att jag tycker att det är roligt att hjälpa till. Dessutom är min make under denna vecka på annan ort så jag har lite tid över som jag inte vet vad jag ska göra av. Så om det är någon som har några frågor or relationer och samliv så går det bra att fråga mig så ska jag göra mitt bästa för att ge ett bra svar. Det går bra att skicka anonyma frågor här i tråden om man vill det också. Jag ska besvara alla frågor så gott jag kan och hinner. //Karsten, PhD | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2009-01-23 18:37 | |
![]() | Hur ska man kunna skriva anonymt? | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2009-01-23 18:40 | |
![]() | Hej Karsten! Jag undrar hur man gör om man älskar någon som sitter i fängelse. Ska man vänta tills den är fri, eller ska man gå vidare?? | |
| Karsten PhD - Ej medlem längre | 2009-01-23 18:42 | |
![]() | Man kan till exempel skriva under med en pseudonym eller använda anonymt namn och bild. Vill man inte detta går det också bra att skriva ett privat meddelande till min inbox så kan jag i den mån jag hinner även svara på dessa här i tråden genom att agera ombud. Men jag tycker att det är bäst om vi kan diskutera här i tråden så att så många som möjligt kan få ta del av diskussionen eftersom min erfarenhet är att gruppterapi är mycket effektivt när den ena frågar något som den andra också tänkt fråga eller inte vågade fråga. //Karsten, PhD | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-01-23 18:44 | |
![]() | hur ska jag lära mig att stå ut med mig själv? jag vill vara bästis. | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2009-01-23 18:48 | |
![]() | Jag vill veta om du tycker om analsex eller inte. | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2009-01-23 18:48 | |
![]() | Tack på förhand. | |
| Karsten PhD - Ej medlem längre | 2009-01-23 18:49 | |
![]() | Nattravn, Om man älskar någon så spelar det inte någon roll var personen befinner sig så länge man har den i sitt hjärta. Om man går vidare så älskar man inte personen. Men om man inte älskar personen så finns det inte någon anledning att vänta på den. Bara om man gör det för personens egen skull. För det kan vara väldigt påfrestande att sitta i fängelse när man inte är älskad. Har man någon som älskar en så är det lättare att orka med vardagen. //Karsten, PhD | |
| micro113 | 2009-01-23 18:52 | |
![]() | Nattravn Min amatörmässiga åsikt är nog att man besöker personen i fängelset ... och väntar .... om man älskar personen, och brottet inte varit riktat mot en själv eller personer som man har ansvar för. | |
| Karsten PhD - Ej medlem längre | 2009-01-23 18:53 | |
![]() | Carlmartin, Att acceptera sig själv är aldrig lätt. Det är en kamp man kämpar varje dag så länge man lever. Det är alltid svårare när man har för höga förväntningar på sig själv. Vem som helst kan misslyckas men det gäller att acceptera och gå vidare i livet. Vare dag som du grämer dig över gårdagen är en dag av ditt liv som du inte lever. Och dagar som har gått får du aldrig tillbaka. Se dig själv i spegeln på morgonen och säg att du suger som du är trots dina fel och brister. När du själv accepterar dig som du är kommer även din omgivning att acceptera dig. //Karsten, PhD | |
| amazing | 2009-01-23 18:54 | |
![]() | "Se dig själv i spegeln på morgonen och säg att du suger som du är trots dina fel och brister. " | |
| Trökkadero - Ej medlem längre | 2009-01-23 18:54 | |
![]() | HA HA HA | |
| micro113 | 2009-01-23 18:54 | |
![]() | Se dig själv i spegeln på morgonen och säg att du suger som du är trots dina fel och brister. ^ en freudiansk felssägning eller ;)) | |
| Karsten PhD - Ej medlem längre | 2009-01-23 18:55 | |
![]() | Hannaroman, Jag tycker inte att det var en seriös fråga du kom med och tänker därför inte besvara denna. Jag hoppas att du respekterar detta val eftersom jag inte vill hålla samtalet på en sådan nivå. Men om du har en fråga om relationer eller samliv så kan jag hjälpa dig med denna. //Karsten, PhD | |
| Leeuwarden | 2009-01-23 18:55 | |
![]() | *skrattar* | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2009-01-23 18:55 | |
![]() | Karsten PhD: Men om den man älskar är död, ska man inte gå vidare då heller eller ?? | |
| Karsten PhD - Ej medlem längre | 2009-01-23 18:57 | |
![]() | Amazing, Trökkadero och micro113, Förlåt, det var ett ärligt misstag. Jag såg inte själv att jag skrev så. Jag menade förstås att skriva att du duger som du är... Hoppas att du inte tog illa upp Carlmartin! //Karsten, PhD | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2009-01-23 18:57 | |
![]() | micro113: Jag vågar inte ta till mig amatörmässiga råd. Jag lyssnar på Karsten istället. | |
| amazing | 2009-01-23 18:57 | |
![]() | alla kan vi skriva fel..... | |
| Karsten PhD - Ej medlem längre | 2009-01-23 19:03 | |
![]() | Nattravn, Om den man älskar inte längre är i livet så är man fri att gå vidare om man känner att man klarar detta. En del älskar sin partner över allt annat och bevarar den i sitt hjärta så länge de lever. Man är även fri att gå vidare även om partnern är i livet. Det är viktigt att komma ihåg att kärlek bygger på frihet och ömsesidig respekt. När friheten byts ut mot plikt eller tvång är det inte längre kärlek. Valet man gör måste komma från hjärtat. //Karsten, PhD | |