Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 696 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| magga | 2009-01-26 01:36 | |
![]() | Arbetslös men ändå må bra? Blev uppsagd i höstas och min sista arbetsdag är nu på lördag. Vill inte ner i arbetslöshetsträsket igen, sitta framför datorn hela natten o vakna lagom till kvällsnyheterna sög. Snälla kom med lite tips på vad jag kan hitta på för att dagarna ska kännas lite meningsfulla... | |
| kermis | 2009-01-26 01:41 | |
![]() | min syster är i samma sits och har planerat att byta rum med sina tvillingsöner så de får ett större rum. Så hon kommer att måla och tapetsera.. :) | |
| lillan1960 | 2009-01-26 01:43 | |
![]() | Skaffa en hobby, promenera, skriv memoarer, sök arbete... | |
| ace78 | 2009-01-26 01:44 | |
![]() | diciplin tror jag på... Håll på tider, gå upp och ta dig för nått vettigt. Mata dig själv med positiv feedback och var bestämd på att du bara ska ha ett nytt jobb! Lycka till!! Och om man hamnar i en lågperiod så kan man vara säker på en sak och finna trygghet i det. Det går över... INGET varar för evigt. | |
| bove | 2009-01-26 01:50 | |
![]() | En rejäl promenad varje dag tror jag är viktigt om man är sysslolös, även om det är dåligt väder. Den dosen riktigt dagsljus och motion kan göra mycket för välmåendet. | |
| Giddy | 2009-01-26 02:02 | |
![]() | Promenad varje dag, hälsa på såna som är hemma på dagarna (vänner, släktingar, grannar osv), läs böcker, börja med en hobby, baka bröd o annat (gott o du sparar pengar), sök jobb, rasta hundar, hjälp till på djurhem, gör utflykter i området där du bor, upptäck sånt man inte har tid med annars osv. :) Det viktigaste är nog att se till att kliva upp en viss tid varje dag, även om du inte har en tid att passa. Lycka till med jobbsökandet! | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-01-26 02:05 | |
![]() | Håll dig borta från betapet, annars blir du sittande. :) | |
| magga | 2009-01-26 02:08 | |
![]() | Kermis, åh nu fick jag sån lust att skaffa egen lägenhet att fixa med:) Men ja, diciplin tror jag att ja har.. Brukar inte använda den så mkt bara...:P Ja men jag kan tänka mig att gå upp kl 8-9 varje morgon faktiskt o gå en promenad. Tråkigt men helt ok med musik i örat :) ja, jag kanske blir en lycklig arbetslös trots allt.. :) | |
| magga | 2009-01-26 02:09 | |
![]() | Jo sylvia jag vet.... ;) Mest det jag oroade mig för faktiskt... | |
| qla2 | 2009-01-26 02:12 | |
![]() | Vet inte vad du jobbade med men när jag vart "permiterad" för 2 månader sedan så tog jag det lilla lugna i ett par veckor.... Har fortfarande inget jobb men jobbar i stort sett varje dag iaf. (svartjobb) Men så har jag ju ett yrke (snickare) där det inte är några som helst problem att hitta sådana extraknäck. Att gå upp i tid och inte sova bort hela dagen tror jag är nyckeln för att inte dega ner sig och bli deprimerad. Tänk positivt, varje dag du vaknar är en bra dag! En promenad som föreslagits är inga fel. Låta bli datorn är definitiv en bra grej också. Sitta och stirra på skärmen hela natten är nog det absolut sämsta du kan göra! | |
| 1stclassriot | 2009-01-26 02:17 | |
![]() | jag hoppas du har bättre tur än mig. när jag äntligen hittar ett mer varaktigt jobb som timanställd så blir jag utnyttjad och jag får inte jobba mer trots att jag verkligen jobbar arslet av mig, är trevlig och det finns folk som jobbar mycket sämre än mig. har gett upp hoppet om att nånsin få en fast anställning i den branschen jag är nu och att få en fast anställning nånstans överhuvudtaget. har aldrig haft ett fast jobb sen jag slutade gymnasiet 2004. nu tar jag varje dag som den kommer. Jag önskar dig all lycka! Se till att träffa kompisar, skaffa en hobby, gör nåt om dagarna, för det är jävligt långtråkigt vill jag lova. | |
| 1stclassriot | 2009-01-26 02:19 | |
![]() | ursäkta min bitterhet | |
| weathergirl | 2009-01-26 02:28 | |
![]() | Börja träna, gå någon kurs på tex ABF och lär dig ett nytt språk, en ny dans eller matlagning, passa på att skaffa valp när du är hemma om du har tänkt skaffa det ngn gg, ta tag i allt du tänkt göra men som alrig blivit av t.ex rensa garderoben. Livet går inte under för att man är arbetslös ett tag :) | |
| _abc_ | 2009-01-26 02:40 | |
![]() | Motion och solljus som nämnts gör gott. Det med dygnsrytmen vet jag inte om man ska gå upp så tidigt som 8-9 bara. 10-11, låter inte det vettigare nu när "du har chansen"? Tycker att det kan bli att man får en för tidig rytm när väl helgen och vännerna vill umgås. Mindmappa upp saker du önskade att du hade tid med förut när du jobbade. Funkar det inte ekonomiskt, försök hitta alternativ, funkar det fortfarande inte, mindmappa fram billigare alternativ. Som en valp t ex så tror jag inte att det är särskilt ekonomiskt sett till andra hobbys/intressen som du kan förverkliga nu när du tror att du kommer att sitta där zombifierad framför arbetslös-TV hela dagarna och nätterna. Och framförallt, sök jobb och gör det kontinuerligt tills du får ett, lätt att sluta söka för att det inte ger resultat, ha tålamod och lycka till. | |
| Miss_jk | 2009-01-26 06:36 | |
![]() | Sitta hemma och söka jobb.Gå ut på stan och söka jobb. Efter det kan du promenera, träna, baka, rasta grannens hund, vara barnvakt. | |
| -Nephelia- | 2009-01-26 06:48 | |
![]() | Precis vad jag tänkte säga; använd halva dagen eller nåt, till att söka jobb på olika sätt, och gör sedan något du tycker om, kanske börja med en ny hobby. Och som andra redan föreslagit; motion och ljus gör alltid susen, motverkar en massa dåliga saker. | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-01-26 07:23 | |
![]() | Prova och se dig själv som Arbetsbefriad. Se det som en möjlighet till dagar av full valfrihet. Du kan göra precis vad du vill och hur du vill. Du kan vara spontan och göra vad som faller dig in. Fokusera på njutning så blir det nog en fin upplevelse =) | |
| megasen | 2009-01-26 07:32 | |
![]() | Skaffa dig rutiner, Sök upp andra som är i samma situation, läs böcker, ha läscirklar, bestäm vilken tid på dygnet som du inte ska sätta på tv;n...annars hamnar man framför en massa såpor.... ge inte upp..... | |
| BugBig - Ej medlem längre | 2009-01-26 07:39 | |
![]() | Porrsurfa! :-D | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-01-26 07:56 | |
![]() | Haha, det är lite rolig diskussion igentligen, allt "ge inte upp" osv pekar ju på att man ska vara ett offer om man inte arbetar. vafan, vi bor i sverige med den bästa naturen och bästa välfärden. Livet som arbetslös kan inte vara bättre om annat än något mer kulturellt berikande. :) | |