Spelrum
Giraffen27
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade52
Mobilspel
Pågående19 716

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Prositi2009-01-29 22:29
Antal inlägg: 539

kärringen i kassan inte vill annat än gå hem.
Är det någon mer som har tänkt på att personal om jobbar inom affärer och försäljning brukar vara trevliga och charmiga med ett leende på läpparna.

Tyvärr så behöver ju inte de större kedjorna ha det.
De som sitter i kassan där kan verkligen vara sååååå oerhört tråkiga och livlösa.

Ibland kommer man till Ica Kvantum och det kan verkligen kännas som om kärringen i kassan inte vill annat än gå hem.

Vad händer?

dudeniro - Ej medlem längre2009-01-29 22:30
Antal inlägg: 6214

de fattar inte vad deras jobb går ut på, och det gör inte deras chefer heller som är upptagna med att märka om gammal pannbiff med nytt bäst-före datum istället för att vara ute på butiksgolvet.

Så är det. Det är vad som händer.

yogimama - Ej medlem längre2009-01-29 22:31
Antal inlägg: 1934

men varför då inte vara den där himla trevliga kunden som gör att hennes jobb känns lite lättare? : )

lejonmix - Ej medlem längre2009-01-29 22:34
Antal inlägg: 2692

öhm, kanske är du som är en "kärring" ?

Dumt uttryck. Dumt skrivet.

Personen i kassan kanske inte känner sig unik och speciell i dennes situation och mitt i den stunden, i sin anonymitet- som en icke speciell individ, så orkar hon/han kanske inte leka "den glada kassörskan".

Verkar vara mer kassörskor du stör dig på än kassörer.

dudeniro - Ej medlem längre2009-01-29 22:34

det är ju alltid bra om alla är trevliga. Men faktum är att ica kvantum inte är ica kvantum utan mig som kund, och damen i kassan utan jobb. Det ligger inte i min jobbeskrivning som kund att se till att personalen är lycklig på ica, tyvärr! Än mindre att upplysa dem om att jag faktiskt är där för att få en trevlig upplevelse, inte att påminnas om hur ruttet det tycks vara att jobba för ica.

Har jag nämnt ica för många gånger nu?
Konsum skulle det kunna vara också.
Eller willys

Nattravn - Ej medlem längre2009-01-29 22:34
Antal inlägg: 9141

Ja, jag blir arg iaf. Jag brukar skrika åt kassörskan om hon inte ler och vägra betala. Idiotsamhälle.

Prositi2009-01-29 22:35

Grejen är ju just det med de större kedjorna, de kunde lika gärna ha en duktig apa i kassan.

Min poäng är att de har kunder i vilket fall.
De behöver inte vara trevliga och charmiga.

Men något jag tänkt på är det här med folk om försöker sälja på torget.

Det stod tre tjejer här i Hässleholm i helgen.
De ha ett stånd där de sålde kakor och alla tre stod utan ett enda leende.
Stod helt tysta, hade ingen skylt framme, försökte inte ens charma folk som gick förbi.

Vad händer?
Har folk fastnat med tummen i rumpan helt?
Att le är inget farligt, fast det är klart, då kanske deras sminklager på kinderna spricker...

dudeniro - Ej medlem längre2009-01-29 22:36

stör mig inte på någon. jag ler åt alla. jag tycker dock att det är mycket sura miner i butiker i sverige, tror inte det handlar om dåliga arbetsförhållanden eller så (faktiskt!) utan om att cheferna glömmer att fokusera på att kunderna skall vara nöjda när de tränar sin personal.

Nog fan kan man ha en dålig dag och fortfarande vara proffsig. Vore lite som om jag skulle undervisa med dålig attityd för att jag känner mig icke speciell eller för att jag inte vill leka "glad pedagog" ;)

Nattravn - Ej medlem längre2009-01-29 22:36

Det är finanskrisen baksida det här. Vi skulle tänkt oss för innan vi införde den.

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-01-29 22:37
Antal inlägg: 2032

Tänk om hon har mens just då? Inte så kul har jag hört...Du är där för att handla och hon är där för att ta betalt, inte för att höra ditt livs historia eller fungera som biktfader..
Visst kan man vara trevlig och säga hej, men jag förlorar ingen sömn om kärringen/gubben i konsumkassan inte log när jag kom med mina varor...

Nattravn - Ej medlem längre2009-01-29 22:37

finansgrisens bakgård.

CHL2009-01-29 22:39
Antal inlägg: 1212

det finns ju dom som vill jobba med det också, alla gör faktiskt ett val ;)

kaparen - Ej medlem längre2009-01-29 22:39
Antal inlägg: 4805

Är man inte nöjd med bemötandet så byter man väl butik? För inte springer man hos de stora kedjorna bara för att det är billigt??

dudeniro - Ej medlem längre2009-01-29 22:40

nä ond kanin, men jag kanske kommer tillbaka om jag tycker att personalen är trevlig och hjälpsam. Handlar hellre hos en glad turk med gammalt bröd än hos en surputt i fina butiken.

lolinonek2009-01-29 22:40
Antal inlägg: 416

Jag älskar att sitta i kassan, har gjort det flera år sammanlagt. Är arbetssökande nu men hade någon kunnat ge mig jobb hade jag kunnat lysa upp er tillvaro...tror iallafall att jag uppfattas som trevlig och jag tror att det märks att jag tycker om mitt jobb.

dudeniro - Ej medlem längre2009-01-29 22:41

va kaparen! Skall du vara putsförnuftig nu och slänga in variabeln "billigt"!? Nu blir det svårare

Kanske betalar man mindre för att få mer sura miner

Prositi2009-01-29 22:41

Min tanke med detta är nog det att om man vet om att man inte kan vara proffsig och stänga av det jobbiga som gör att man inte kan le och vara lite trevlig mot kunderna ska man inte jobba i affär.

Alla är olika och det förvånar mig verkligen att cheferna inte bryr sig mer än vad de verkar göra.

Det är ju mycket trevligare med en person som är trevlig i kassan än en som knappt vet hur man ler.

mrperfect2009-01-29 22:41
Antal inlägg: 11437

Jag bruka få folk att smajla opp sej så jag blir alltid trevligt bemött :)

Nattravn - Ej medlem längre2009-01-29 22:41

dudeniro: Eller så vänder man på det; hellre handla hos någon ärlig, än hos någon falsk som bara ler för att få in pengar.

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-01-29 22:42
Antal inlägg: 2032

Ok, för mig spelar det ingen som helst roll, jag går dit för att handla mat, inte för att prata med kassörskan. Lika lite som jag är där för att förgylla dagen för henne så är hon där för att förgylla min dag.
Säger inte att man måste vara grinig och otrevlig, men skiter faktiskt i om personen är det också, det påverkar inte mitt handlande nämnvärt.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?