Spelrum
Giraffen37
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade57
Mobilspel
Pågående19 640

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Linivijo2009-02-01 13:10
Antal inlägg: 14

olycklig kärlek...
Hur kommer man egentligen över en kärlek?

Linn79 - Ej medlem längre2009-02-01 13:12
Antal inlägg: 4279

Sörja, låta tiden gå, försöka ägna sig åt andra saker som gör en glad (vänner, familj, hobbies etc).

Men enkelt är det inte.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-02-01 13:16
Antal inlägg: 7605

Sex, drugs & rock ´n roll hjälper lite grand.
Man måste gå vidare. Skitjobbigt. Har man tur hittar man en ny kärlek.

Ässät2009-02-01 13:16
Antal inlägg: 4824

Pottberg... de e ju INTE att rekommendera.. ja gick ut o söp skallen av mig samma dag ett ex gjorde slut med mig.. de sluta nästan me alkoholförgiftning.. de e heller inte att rekommendera... gå inte ut o sup dom närmaste två helgerna eller nåt... gör som Linn skriver.. koncentrera dig på annat.. o ta fram nackdelarna med människan i fråga..de kan hjälpa

Saga-li - Ej medlem längre2009-02-01 13:22
Antal inlägg: 2414

haha

Tigera2009-02-01 13:25
Antal inlägg: 545

Påminn dig själv hela tiden om att sorgen och saknaden faktiskt går över. Man tror det inte när man är mitt i det, men plötsligt en dag så upptäcker man att man mår bra igen, kanske t.o.m. (oftast faktiskt) bättre än innan. Om man härdar ut så kommer det något nytt bra i ens liv!

Gör sådant som du tycker är roligt och mysigt! Man KAN faktiskt göra det med någon annan än någon man är kär i ;)
Umgås med goda vänner!! Försök att tänka positivt trots allt, att inte gräva ner dig för mycket.

Linivijo2009-02-01 13:30
Antal inlägg: 14

tack för alla era tankar...problemet är dock att vi är grymt bra vänner...jag vill verkligen inte att vår vänskap ska bli lidande för att jag går och gräver ner mig själv! ÅH, det är svårt!

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2009-02-01 13:32
Antal inlägg: 5809

Funkar era knep också efter en kärlek som varade i 13 år? Är sorgetiden längre ju längre man har varit tillsammans tror ni?

Men visst det finns fördelar med ett singelliv ett tag också . . . kanske. :)

Ässät2009-02-01 13:34

Då får du tänka.. vilket e viktigast? Er vänskap eller hans kärlek? Vill du inte förlora honom för gott så får du acceptera att ni bara kan vara vänner.. De e jobbigt..ja vet mer än väl, har vart me om de o idag så är ja skitglad över att jag behöll henne som vän o att känslorna försvann.. vägen va rätt lång men de gick.

Tigera2009-02-01 13:38

Då ska du få ett riktigt bra - men inte så kul råd, utifrån egen erfarenhet. Har du känslor kvar så är det enormt svårt att vara "grymt bra vänner". För den dag h*n träffar en annan som kanske inte låter er ha kontakt längre, så är den fantastiska vänskapen troligtvis över. Och besvikelsen då ännu jävligare, för det är ännu värre att bli dumpad som vän än som partner. Så pausa i er kontakt - det är mitt råd! Been there, done that...

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2009-02-01 13:43
Antal inlägg: 5809

Jag tror inte att det går att vara riktiga vänner direkt efter att man har varit ihop. Jag kommer inte att klara det iaf. nu. Kankse mycket senare. Men först måste jag gå vidare och släppa det gamla, som ändå är rätt många år. Jag vill inte vara vän med honom heller, han har gjort bort sig för mycket.

Och om DU skulle läsa detta. Jag vet att du loggar in och kikar ibland. Så skiter jag i det. :)

Tigera2009-02-01 13:46

Jag lägger in en liten reservation - en pytteliten. Om du kan hålla dig fullständigt neutral till allt h*n gör och allt h*n säger, så kanske det finns en liten, liten chans att fortsätta vara vänner. Men jag tror att chansen är betydligt större om man pausar och inte har kontakt tills känslorna har gått över. Då kan man ha jättekul ihop sedan - som vänner :)
Lycka till hur du än gör!

Myspruppen - Ej medlem längre2009-02-01 13:49
Antal inlägg: 5000

jag tror att vissa kommer man helt enkelt aldrig över,,å jag tror det är ngt som inte kan hända många ggr i sitt liv,för det är så speciellt..
det gäller att finna konsten att kunna lära sig leva med det,att han/hon spökar i evighet i hjärtat men inte finns fysiskt ngt mer
på ett sätt är det ju ganska fint att man först fått den gåvan att få vara med om en sådan stark kärlek å sedan att kunna släppa taget
*you have to realise the beuty of letting go*

mommesfrites - Ej medlem längre2009-02-01 13:50
Antal inlägg: 7605

Kafounitne, du har min sympati.
Jag tror inte på vänskap efter ett förhållande. Men man kan vara tvungen att ha ett korrekt uppträdande med anledning av barn eller jobb.

Myspruppen - Ej medlem längre2009-02-01 13:53

jag å mitt ex var i hop i 7 år å två månader,det tog slut för fyra å ett halvt år sedan,vi är super vänner!så det går visst!
MEN,det gick inte direkt från början,för han hade starka känslor kvar för mig.Det var jag som ville det skulle vara slut...
men vi överlevde den tiden med å hittade tillbaka till varann som vänner,vi är som syskon i dag å han är en bland mina absolut bästa vännner!

Ässät2009-02-01 13:55

Samma här.. ja o mitt ex försökte va vänner.. men de slutade me att bekantskapen blev uppsagd ett tag men vi saknade varandra så mkt att vi inte ville att våra liv skulle fortgå utan den andra.. idag e vi väldigt bra vänner. Vill verkligen inte vara utan hennes vänskap.

Myspruppen - Ej medlem längre2009-02-01 13:56

Härligt=)

Ässät2009-02-01 13:57

Japp.. älskar henne :)

Myspruppen - Ej medlem längre2009-02-01 13:58

sedan så är mina förlädrar jätte bra vänner!dom var tillsammans i 15 år!vi kan ta min mormor å morfar oxå,skilda sedan 23 år,oxå jätte bra vänner=)

Tigera2009-02-01 14:04

Precis, det är mycket större chans att hitta tillbaka på en bättre nivå om man är ifrån varandra tills man blivit mer neutral i sina känslor och att båda är jämlika i känslorna.

Jag har också ex (+ deras nya partners) som jag numera är väldigt god vän med, och det är trevligt! :)

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?