Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 19 414 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Nickolina6 | 2009-02-01 14:41 | |
![]() | Vad serveras på ett smörgåsbord? Vill ha seriösa tips om vad jag ska servera på ett smörgåsbord. Sill i olika former,lax av olika slag, Jansson, köttbullar och prinskorv är självklara rätter men sen? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-01 14:46 | |
![]() | Glöm inte sallad, kanske en eller ett par röror, kallskuret funkar, några spännande ostar, din egen specialitet kanske. | |
| älgvägen | 2009-02-01 14:49 | |
![]() | smörgås kaka av fisk el kött | |
| The_Viking | 2009-02-01 14:54 | |
![]() | Dett här är vad jag tycker ska finnas iaf (förrutom det du redan nämnt). strömmingslåda, kalvsylta, kallskuret kött (tex rostbiff), pajer, olika ostar, självklart bröd och smör och sedan så tycker jag också att det ska finnas kokt potatis också. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-01 14:56 | |
![]() | Sen beror det på årstiden. Jag skulle inte servera jansson och prinskorv nu, sånt var det inte länge sedan man knödde i sig. | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2009-02-01 15:00 | |
![]() | låter mer som julbord hon ville ha tips om i första inlägget både för sent och för tidigft för det nu | |
| The_Viking | 2009-02-01 15:01 | |
![]() | Jansson tycker jag Alltid funkar eftersom jag ÄLSKAR det! Men däremot så förstår jag mig inte på prinskorv som jag gärna är utan året runt. | |
| The_Viking | 2009-02-01 15:03 | |
![]() | Night ranger, läs detta så ser du att smörgåsbord och julbord är i princip samma sak. Julbord är bara en variant av smörgåsbord. sv.wikipedia.org/wik...C3 %A5sbord | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-01 15:04 | |
![]() | Jag tycker Jansson är att förstöra potatis ;) Hellre potatisgratäng med massa vitlök och grädde. | |
| linded | 2009-02-01 15:12 | |
![]() | Någon rökt fisk måste vara med. Ex böckling (i skåne vill man ha rökt ål men det är outsägligt äckligt). | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-01 15:13 | |
![]() | Rökt röding med kall romsås <3 | |
| monkan56 | 2009-02-01 15:15 | |
![]() | Eller är det en buffé du skall ha tips till? | |
| 123 hopp - Ej medlem längre | 2009-02-01 15:16 | |
![]() | Röror av olika slag,vanlig grön sallad,en mix av olika kalla fisk och kött uppskärningar, varm rökt fisk,aladåb och pate,creme fraiche,kokt potatis,baguetter,smör i princip allt mellan himmel och jord som är gott + en del varma rätter, pajer av olika typer(fisk och kött) mm mm mm Gärna nån typ av "lätt" efterrätt t.ex fruktsallad gjord på en grund av fruktcoktail men med MASSOR av färska frukter till rivet skal av lime och urpressad lime över samt urgröpt passionsfrukt,rör ihop och du har en verkligt smarrig dessert som serveras med vispad grädde. Vill du ha en annan typ av efterrätt är ju chokladpudding gjord på pulver toppenbra,så kan man ju ha i hackad choklad gärna med nån smak så är den ju mera "hemmagjord" vispad grädde till. Lycka till! | |
| Saga-li - Ej medlem längre | 2009-02-01 16:15 | |
![]() | massvis med smörgåsar nä men danskt rågbröd? skagenröra och lax och såser som trash sa | |
| Saga-li - Ej medlem längre | 2009-02-01 16:16 | |
![]() | ska det vara chokladpudding måste man ha banan oxå | |
| Sotfinger | 2009-02-01 16:22 | |
![]() | Pajer är alltid bra att ha på ett smörgåsbord. Gott bröd förstås och olika röror, goda ostar, sallad. En gratäng, rökt lax, potatis. | |
| Nickolina6 | 2009-02-01 16:36 | |
![]() | Oj vad många bra förslag, kul! Röror av olika slag blir det nog samt ägghalvor m räkor...mums! Det ska bli en fest m Rederiet tema så därför kallar jag det smörgåsbord och inte buffe ;) Det var ju det som serverades, båtar kallar ju ofta sin "buffe"smörgåsbord fortfarande. | |
| Aurora Aurum | 2009-02-01 21:57 | |
![]() | som namnet säger så är smörgåsbord något man serverade för att folk skulle kunna ta för sig själva på en assiett med bröd till sill, lax eller annan fisk kall, kallskuret, flera sorters bröd, smör o ost, nubbe o öl så klart paj, sallad osv det är nytillkommet, man tog det man hade hemma o ställde fram och oftast var det rökt o inlagt på olika sätt eftersom man inte hade kylskåp på Nordiska museet i Stockholm kan man se olika typer av bord uppdukade och där finns ett smörgåsbord | |
| Nickolina6 | 2009-02-02 16:19 | |
![]() | Tack för lite historia, intressant. Jag har kylskåp så det blir lite annant än rökt och saltat :) | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2009-02-02 16:31 | |
![]() | jag älskar Lax mums är det | |