Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 36 |
| Inloggade | 78 |
Mobilspel
| Pågående | 19 622 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| smörbit | 2009-02-01 22:33 | |
![]() | Skor.. jag har ett problem .. min sko storlek är 46 o det finns så få riktiga skor.. Vad hittar jag en bra butik där det saluför stora stolikar i .nöter ut se 5-7 par om året.. på sommaren användrer jag knappt några skor alls. jo på jobbet... | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2009-02-01 22:33 | |
![]() | 46 är väl en rätt vanlig storlek för killar? | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-02-01 22:34 | |
![]() | ecco | |
| homeopatrik - Ej medlem längre | 2009-02-01 22:35 | |
![]() | I Amerika. Pendla till NY och shoppa. | |
| Billan_85 | 2009-02-01 22:35 | |
![]() | 46 är ju vanligt. Min bror har inte svårt att hitta skor alls. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-02-01 22:36 | |
![]() | Jag håller med Mysis, ECCO gör kalasskor! går aldrig mer i annat. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-02-01 22:38 | |
![]() | Du kan ju alltid köpa två par tjugotreor. | |
| smörbit | 2009-02-01 22:40 | |
![]() | Jo det är möjligt att det är så att de flästa killar har en sådan stor storlek. problemet är att det finns så få ex i hyllan oftsa så finns det massa med 42-44 .. | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2009-02-01 22:43 | |
![]() | Ja, det är väl samma problem för oss med 36:or! Finns ett fåtal som verkar gå åt på en gång sen är man hänvisad till barnavdelningen :) Å vem sjutton vill ha rosa joggingskor med en My Little Pony på? | |
| Tess 08 | 2009-02-01 22:45 | |
![]() | ewaleena; Det låter ju jättefint!! Inte klaga! | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2009-02-01 22:46 | |
![]() | Jaha. Men det går alltid att specialbeställa då, om du vill ha bra kvalitet och bra passform. Kanske liiiite dyrare då ;P | |
| smörbit | 2009-02-01 22:50 | |
![]() | Bra information..ska fundera på dessa svar.. | |
| Gilena | 2009-02-01 23:40 | |
![]() | Jag jobbar med skor, vi säljer till butiker. Vi har försökt (på mitt tidigare jobb) att marknadsföra skor size 47-52 som skulle rikta sej mera till yngre. Det som finns på marknaden nu är oftast mycket fina och arbetade (och dyra!) herrskor, samt i sportfackhandeln finns också stor bredd i storlekar. Vi försökte fylla luckan däremellan med skor för vanligt folk och perioden mellan sportkläder och finare kostym. Priserna låg på mycket rimlig nivå. Sorteringarna (hur många par butiken måste köpa in av en och samma modell) var mycket lågt parantal. Kommersiella modeller, casual walkingmodeller och sommarsandaler. Tyvärr vågade eller ville de flesta butiker inte ta in detta sortimentet. Det är alltså ingen enkel ekvation, men vi försökte i alla fall. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-02-01 23:52 | |
![]() | Vanligt vill jag nog inte kalla det. Min son har 46 och det är jättesvårt för honom att hitta skor som han vill ha. Men ett tips är Stockholm där utbudet i alla fall är större. | |
| Gilena | 2009-02-01 23:58 | |
![]() | Ett tips är att vara tidigt ute på säsongen! I ytterstorlekarna finns det oftast endast 1 par av varje modell. Butikerna kan vanligen inte ta in bara ett par på beställning, utan måste då köpa en hel låda, ofta kanske ända upp till 12 par av samma modell och färg. Med tidigt menas NU för vårskor, vi håller på för fullt nu och levererar ut till våra kunder. Höstskor kollar man efter från mitten juli ungefär och framåt. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-02-01 23:59 | |
![]() | Tackar för tipset Gilena. Ska jag säga till min son för det är inget roligt kapitel varje gång det är dags med nya. | |
| Gilena | 2009-02-02 00:00 | |
![]() | Åh varsågod! Hoppas att ni hittar nåt fint! Skor är kul! :-) | |
| mrperfect | 2009-02-02 00:10 | |
![]() | Så lustigt at tdet mest är kvinnor som skriver i en tråd om Herrskor, alla kvinnor är lite av skofetischister har jag alltid sagt. Skor är ju väldigt viktigt och jag har ofta själv haft ett antal skor att byta mellan. Som man tänker man ( inte jag i alla fall ) speciellt mycket på hurdana skor kvinnor harm förutom att jag förvånar mig att man vill låsa in fötterna i höga stövlar under en hel dag. En del män gillar boots, jag skulle aldrig kunna tänka mig att ha det. Kängor i Fjällen eller Skgen är en annan sak, där är det praktiskt men inte i stan, Kommer i håg en assistent jag hade på Universitetet som hade gummistövlar varje dag året om....tur att han aldrig tog av dem under lektionerna :) | |
| Aloe Vera | 2009-02-02 00:24 | |
![]() | Jag har storlek 35....det är inte heller lätt. Det finns inte skor i storlek 35 i de vanliga butikerna. | |
| Aloe Vera | 2009-02-02 00:24 | |
![]() | Om man nu inte vill ha barnskor, vill säga. Glömde lägga till det. | |