Spelrum
Giraffen48
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade78
Mobilspel
Pågående19 646

Forumkategorier

Användare Inlägg  
barbi2009-02-04 12:40
Antal inlägg: 1924

Ska de hända här med?! Skolmassaker
Fy va hesmkt läs länk..www.eskilstunakurir en.se/

I våran stad:(

Ässät2009-02-04 12:41
Antal inlägg: 4824

Men fyyy barbi.. va otäckt.. ja sverige e ju inget oskyldigt land..tycker de händer hemskheter var o varannan dag här usch..

Billan_19852009-02-04 12:41
Antal inlägg: 749

Fyfan, jag får rysningar! Stackars barn! :(

Miss_jk2009-02-04 12:45
Antal inlägg: 8941

Klart att det kommer hända här någon gång. Tyvärr. Förhoppningsvis upptäcker man om det är något på gång i tid, och då INTE nonchalerar det som i andra fall.

trashone - Ej medlem längre2009-02-04 12:47
Antal inlägg: 18678

*väntar på mer info*

barbi2009-02-04 12:48

Den känns hemskt det hela vi fick nyss veta att några av våra anhöriga sitter inlåsta i skolan!

barbi2009-02-04 12:49

www.folket.se/

NightRanger - Ej medlem längre2009-02-04 12:50
Antal inlägg: 1630

tur att man inte går i skolan längre men jag hoppas verkligen att ingen råkar ut för detta

Ässät2009-02-04 12:51
Antal inlägg: 4824

www.aftonbladet.se/n...43 25386.ab

här står de oxå

alfamarie - Ej medlem längre2009-02-04 12:52
Antal inlägg: 1003

barbi:
är det censur? Det är en bild på en polis över texten när jag klickar på din länk!

Miss_jk2009-02-04 12:54
Antal inlägg: 8941

Tror du kan vara lite lugnare nu, Barbi. För det första så kryllar skolan av poliser och för det andra så har de börjat slussa ut folket nu. Skulle han menat att skjuta så hade han nog gjort det innan polisen hann dit eller, i värsta fall, typ nästa vecka när allt lugnat ner sig...

barbi2009-02-04 12:56

Ja kommer inte att bli lugn först alla har fått kommit hem och dom har fått fast den som hotar. Kanske inte händer nåt ida eftersom polisen har fått reda på hoten men vem vet. Nästa vecka.. Det är helt sjukt de här

Maad Max2009-02-04 12:57
Antal inlägg: 1123

Det är ju absoult inte omöjligt att det skulle hända i Sverige, men däremot är sannolikheten att det skulle hända brutalt mycket lägre än i t.ex. Finland, USA, Armenien etc.
Eftersom vi har skarpare vapenlagar, men det finns en jävla mängd illegala vapen i vårt land också, det räcker ju tyvärr med att EN sjuk person får tag i ett.
Men det går ju inte att begränsa sitt liv i rädsla för något sådant, även om det är läskigt,

Risotto - Ej medlem längre2009-02-04 12:58
Antal inlägg: 3069

Risken finns alltid och med ökade influencer från det stora landet i väst som förebild så blir risken större. Däremot så har vi i Sverige en betydligt striktare och bättre vapenlagstiftning än den i USA både vad det avser att få laglig tillgång till dem samt krav på förvaring och därför tror jag inte att risken för en skolmassaker är lika uppenbar som den är i USA t.ex.
En kriminell som får vapen den vägen går knappast till attack mot en skola utan den som gör det har förmodligen personliga band dit och är då troligvis inte kapabel till att få tag i riktiga eldhandvapen som tur är.
Vapen som ungdomar kan få tag på är luft och kolsyrevapen med största sannolikhet, det gör inte uppsåtet och situationen mindre allvarlig men mindre skadlig, vilket torde vara bättre.

Jag hoppas verkligen att vi slipper massakrer i Sverige av USA-modell eller för den delen Finlands-modell, jag tror att det ligger långt bort men säker ska man aldrig vara.

Viktor_M - Ej medlem längre2009-02-04 14:14
Antal inlägg: 1637

Jag instämmer med Risotto. Det förekommer hot av alla möjliga slag mot svenska skolor. Fick själv lektioner inställda en gång under min högstadietid på grund av bombhot, vilket givetvis var en uppenbar bluff. Men det är just det, man kan inte vara helt säker. Sverige måste förebygga dessa massakrer. Uppenbarligen så har elever som begått sådana brott i USA antingen varit totalt utfrysta, eller i alla fall känt sig utfrysta och utanför och detta kombinerat med en mycket förvrängd verklighetsuppfattning leder till att de begår sådana handlingar. Hur förebygger man detta och hur upptäcker man "risk-eleverna" i tid? eller för all del, hur får man ungdomar att må bättre och bli behandlade väl av sina skolkamrater? Genom att gå från fråga till idé och så småningom till handling så kan man minimera risken att en massaker sker i Sverige.

Salthatten - Ej medlem längre2009-02-04 14:29
Antal inlägg: 525

Jag har gått på den skolan, på 60-talet. Det jävla annexet står tydligen fortfarande kvar, fast det höll på att rasa redan då. Men det var inte jag som sköt.

tyston12 - Ej medlem längre2009-02-04 14:41
Antal inlägg: 236

hehe :D

miss_ia2009-02-04 14:53
Antal inlägg: 288

Jag var där i dag, och det var inte kul. Jag är lärarstudent och satt mitt i eländet då vi spärrades in. Hotet som kommit riktades direkt mot vissa enskilda elever i skolan men alla fick stanna inomhus för säkerhets skull. Jag kan inte säga så mycket mer än att jag var mest orolig för min dotter som satt i ena huset medan jag var i andra, det var poliser med hundar överallt och ingen visste varken ut eller in. Men stor eloge till lärarna som höll bra profil, eleverna var oerhört lugna och poliserna gjorde bra ifrån sig. Dock skrämde dom nog mer än lugnade, men man hoppas ju mest dom skrämde vederbörande som hotat med detta. Men troligtvis är det en liten snorunge som tror han/hon är rolig. Hoppas dom får tag i denna...usch, hoppas skadeståndet blir så det svider...för förmodligen är människan under 18 och därför inte gammal nog att bli straffad med fängelse.

miss_ia2009-02-04 14:54

och Salthatten, jag satt i annexet;) c-huset:)

miss_ia2009-02-04 14:56

oj, en 21-åring har erkänt.....kolla www.ekuriren.se

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?