Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 627 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ewapewa | 2009-02-06 23:44 | |
![]() | Utvecklas man av motgång? Min brors fru har blivit arbetslös. Hon har jobbat på samma ställe i 30 år. Fick jobb på resebyrå efter pryo i nian. Att bli arbetslös i Sverige nu är ingenting jag önskar min värsta fiende. Men av någon bisarr anledning är jag happy för att detta händer henne. Enligt min mening är hon ekstremt inskränkt. Kan det kanske vara bra med en livskris? Eller är jag bara woododum för att jag inte gillar henne? | |
| sanns88 - Ej medlem längre | 2009-02-06 23:46 | |
![]() | Jag tror absolut att man utvecklas av motgång, om de så är till det negativa eller positiva hållet. | |
| Nemesis_87 | 2009-02-06 23:46 | |
![]() | Givetvis utvecklas man och lär sig av motgångar, förutsatt att man inte är helt väck. Dock ser jag sällan folk som blir trevligare av dem. | |
| zorrro - Ej medlem längre | 2009-02-06 23:46 | |
![]() | Du kanske tycker hon borde ruskas om?Du kanske kan formulera om din eventuella woododumhet till nåt positivt för henne?Typ säga; men NU är du fri för ett helt nytt spår i ditt liv, vad vill du bli? | |
| ewapewa | 2009-02-06 23:47 | |
![]() | Tror inte att det kan bli negativt. Möjligtvis i form av bitterhet. | |
| godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-06 23:47 | |
![]() | det är nu man måste säga; What does't kill you makes you stronger | |
| sanns88 - Ej medlem längre | 2009-02-06 23:47 | |
![]() | Jopp, men menade först och främst att de som i början kan kännas negativt, blir oftast positivt i slutändan. Formulerade mig konstigt.:p | |
| pion ekrot | 2009-02-06 23:49 | |
![]() | Ja, det är nyttigt att upptäcka att man inte är "envåldshärskare" tycker jag. Cirka 4-20 ggr/livstid är nog lagom, lite beroende på grundläggande förutsättningar. | |
| ewapewa | 2009-02-06 23:53 | |
![]() | Ja, zorro, det är kul att du skriver så. Hennes bror tycker det. Han utropade; "äntligen!" när dom lade ner hennes kontor i Skövde. Modigt sagt av en elektiker i Tibro. Nu tror jag inte att han har lika negativa känslor inför henne som jag har. Men ett liv i medgång har gjort henne till en fullständigt vidrig person. Hon är en karikatyr av sig själv. Bortskämd, otacksam och fördomsfull. | |
| krutmarie | 2009-02-06 23:54 | |
![]() | Det beror väl egentligen på vilken sorts motgång det handlar om. Hur gammal är din svägerska? På vilket sätt är hon inskränkt enligt din uppfattning? Har hon helt enkelt varit lycklig och nöjd med det liv hon och hennes man (din bror och ev barn) har haft hittills? Enligt min uppfattning har du p g a din negativitet till henne och hennes situation skapat dig en bild av "skadeglädje" och vill få ditt samvete lättat för att höra om fler har uppfattningen: min svägerska är inskränkt, har fått sparken, kan hon utvecklas av detta? Kanske skulle din egen uppfattning kunna utvecklas av detta istället, kan du ha medkänsla? Kan du tänka dig att du "som inte är inskränkt naturligtvis" skulle kunna råka ut för samma sak? Hur mår din bror och ev brorsbarn av att din svägerska kanske är ledsen och behöver stöd? | |
| ewapewa | 2009-02-06 23:54 | |
![]() | sanns88, ja jag förstår hur du menar | |
| pennyjenny | 2009-02-06 23:57 | |
![]() | Klart att motgångar utvecklar. Möts man av motgångar måste man tänka om, och det lär man sig på. När jag gick på högstadiet gick särskolan i samma korridor som vi. Jag tyckte att de var lite läskiga då, och undvek dem om det gick. Efter avbrutna sjuksköterskestudier var jag arbetslös och drog mig ner till den kommunala vuxenutbildning för att se om det fanns nått att läsa, när jag ändå inte hade nått annat för mig. Snubblade in på en vård- och omsorgsutbildning och har upptäckt att personer med intellektuella funktionshinder är hur fantastiska som helst. Hade aldrig i mitt liv kunnat tänka mig att jobba med "sånna" när jag gick på högstadiet, men idag kan jag inte tänka mig att INTE jobba med den kategorin av människor. | |
| sanns88 - Ej medlem längre | 2009-02-06 23:57 | |
![]() | bra :) | |
| ewapewa | 2009-02-07 00:01 | |
![]() | Njae, krutmarie. Ja och nej. Hon fyller femti. Problem så länge jag kan minnas med att hon är dum mot brorsan, hänger upp sig på småsaker, skyddar sig själv och sina egna intressen. Skäller och gormar om saker och ting inte är på hennes villkor. Ideliga rasistiska utalanden. Nedsättande kommentarer om alkoholister, sjuka och arbetslösa (!). Etc. Men jag tror att min bror älskar henne djupt, och har full respekt för det. Du tycker att jag är missunnsam? | |
| ewapewa | 2009-02-07 00:02 | |
![]() | "Dock ser jag sällan folk som blir trevligare av dem." Nemesis. Dystropier blir vi heller inte glada av. | |
| sanns88 - Ej medlem längre | 2009-02-07 00:03 | |
![]() | pennyjenny; känner igen mig i det där. Inte just samma sak. Men jag har alltid tänkt att jag inte skulle vela jobba som speciallärare eller något i den stilen. Jag har själv haft problem med både engelska och matte. Så nu när jag pluggar till lärare, så skulle jag tycka de var jätte intressant att jobba som det. Kanske för att få en inblick i hur barn med svårigheter tänker, och hur jag själv tänkte när jag hade svårt? (inte för att jag är så bra på matte nu heller men haha) | |
| pennyjenny | 2009-02-07 00:05 | |
![]() | Man får en helt annan syn på saker. Gjorde praktik på ett dagcenter och det var de bästa fem veckorna jag haft på länge. Det kändes så himla rätt. | |
| sanns88 - Ej medlem längre | 2009-02-07 00:06 | |
![]() | Kul när det blir så där! :) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-07 00:09 | |
![]() | Javisst är det skönt att folk blir arbetslösa och har kriser så de kan bli som vi vill sen. | |
| pion ekrot | 2009-02-07 00:10 | |
![]() | Som sagt, om man inte blir bitter på heltid så är kriser mest bra tycker jag. | |