Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 19 582 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| megasen | 2009-02-08 15:01 | |
![]() | tvättstugesnack Hmm..funderar på hur viktigt det är med tvåttstugan för vissa människor. Satt i bilen igår och lyssnade på P1. Det handlade om tvättstugor i sverige och hur viktigt en del tycker att tvättstugan är. En kvinna sa " Det bästa som hänt mig är när jag får tvätta".. En kvinna var helt lyrisk över att hon var den som var huvudansvarig för att ta emot bokningar av tvättstugan, per telefon Jaa vad säger ni...Hur känner ni inför veckans tid i tvättstugan...lyrisk eller bara "ett måste få gjort känsla" //Megasen | |
| megasen | 2009-02-08 15:02 | |
![]() | --hur viktigt det är med tvättstugan....menade jag..sorry felstavning... | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-02-08 15:05 | |
![]() | De e la kul när folk blir glada av så lite. Nog för att det är skönt att få tvättat... men lyrisk..*s*..nja. | |
| 850710 | 2009-02-08 15:07 | |
![]() | haha... Har en riktigt bra historia om just tvättstugan... Hon som hade lägenheten innan mig plockade aldrig bort luddet från torktumlaren så en av tanterna som ser tvättstugan som sin lilla baby, samlade ihop allt ludd efter den förra lägenhetsägaren. Detta samlade hon på sig ett bra tag för att sen klistra upp det på "min" dörr i trappuppgången :D När jag flyttade in så ringde tanten på och presenterade sig, och informerade vänligt men bestämt hur det reglerna gällde för tvättstugan!: - Ja, hon den förra flickan som bodde här kunde ju inte respektera reglerna vi har så hoppas du unge man sköter dig bättre, så vi slipper bli ovänner. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-08 15:07 | |
![]() | Jag trodde det skulle handla om allt tjat som sker i och om tvättstugan, inte om man gillar att tvätta. | |
| 850710 | 2009-02-08 15:08 | |
![]() | Läs igen trash :) | |
| Tess 08 | 2009-02-08 15:08 | |
![]() | HEhehe, vi körde cylindertavla där man bokade tvättstuga. Det var bra, slapp ha kontakt med de övriga. Vår ordföreande i hyresgästföreningen (tror jag det var) kallade jag för Lapp-Hitler då man kunde hitta lappar på diverse grejer. Hade någon tagit in cykeln i trappuppgången (det var ingen liten trppuppgång så det vart trångt eller så) så klistrades en lapp på sadeln med "Detta är ingen cykelparkering. Vänligen ställ cykeln i cykelförrådet"... I tvättstugan fanns också diverse lappar och små uppmaningar.. Tur att vi flyttade därifrån och har haft en privat tvättstuga i snart 9 år | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-08 15:10 | |
![]() | Herr nummer. Jag har läst, rörig trådstart som vanligt. | |
| Curly Girl - Ej medlem längre | 2009-02-08 15:10 | |
![]() | ja hatar de, 95% av dem som tvättar i våran tvätt stuga fattar inte svenska och kan inte förstå att man bara får boka en maskin i taget och inte slänga ut andras tvätt ur maskinerna bara för de har skaffat 10 ungar som ska ha rena kläder. | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-02-08 15:14 | |
![]() | 850710 :-))) den var ju bara för kul! | |
| megasen | 2009-02-08 15:14 | |
![]() | Jag är bara så himla facinerad av hur vi människor kan låsa upp oss på visa saker, som tex om lyckan att tvätta.....och trodde att radioprogrammet på P1 var ett skämt...så därför är jag lite intresserad av hur viktigt tvättstugekänslan är hos er andra....och det är alltid kul att höra historier om "bråk i tvättsugan>" | |
| megasen | 2009-02-08 15:16 | |
![]() | Herr nummer. Jag har läst, rörig trådstart som vanligt....jasså..lite förhistoria är inte OK.... | |
| Piaree | 2009-02-08 15:26 | |
![]() | Tvättar åt min morfar i hans tvättstuga. Oftast har den som tvättid innan inte blivit klar under sin tid, så när min tid har börjat, går torktumlare & torkrum för fullt. Jäkligt irriterande & respektlöst tycker jag. Det bor i stort sett para pensionärer där, så jag blev förvånad när det hände. Annars tycker jag tvätt är något som känns jobbigt att sätta i gång med, men skönt när det är klart. Måste bara få inflika att Firefox stavningsprogram föreslog "tvätttid". Hualigen. | |
| eviltyrus | 2009-02-08 15:28 | |
![]() | Tvättstugekänslan är inte alls viktig, finns inget tråkigare än att gå ner till tvättstugan. Ett nödvändigt ont. Jag är snarare en som önskar att jag hade egen tvättmaskin och torktumlare så att jag kan tvätta när det passar mig bäst. | |
| Ässät | 2009-02-08 15:51 | |
![]() | I 5 år släpade jag min tvättkorg till tvättstugan som låg 5 trappuppgångar bort.. sen fick ja en tvättmaskin..de va himmelriket.. men sen flyttade jag o fick inte plats me den i nya badrummet.. ville helst inte sitta på toa me knäskålarna kittlandes under hakan för att en tvättmaskin stod där så den fick ja sälja :( men nu går de bra när ja e själv. Det finns oftare tvättid o jag e arbetslös så ja kan tvätta vicken tid som helst på dygnet. Men jag e ändå sån att ja bara vill ha de gjort.. de e inte så kul.. | |
| 850710 | 2009-02-08 16:30 | |
![]() | Piaree: Det kan ju finnas en logisk förklaring till att torktumlare och torkrum är igång, på alla ställen jag bott där vi haft gemensam tvättstuga så får man ha torkrum/sorkskåp, torktumlare ja kalla det vad du vill en timme efter avslutad tvättid.... | |
| Nunnelunan | 2009-02-08 16:45 | |
![]() | Jag har egen tvättstuga och eget torkrum (onödigt att slösa energi på något som inte behövs, då jag kan ha tvätten hängande ett halvår - om jag skulle vilja). Visst är det en skön känsla då man kan säga: -Nu finns det inte ens en skitig strumpa i huset! Då allt är tvättat och upphängt och man kan sjunka ner i en stol och spela Betapet, visst är det känsla! | |
| Margana | 2009-02-08 17:02 | |
![]() | Egen tvättstuga är guld värd =D | |
| micro113 | 2009-02-08 17:12 | |
![]() | Att tvätta i husets tvättstuga kan ju ge socialkontakt med andra. När jag bodde i Aspudden hade man en stor tvättstuga, som bokades av två åt gången. Man lärde känna många grannar på det sättet, pratade strunt och hjälpte varandra att ha koll på tvätten. Nu bor jag i hus med egen tvättstuga, och tycker tvätta är pest -- det var mycket roligare att stå och vika kläder när man hade någon att prata strunt med. | |
| megasen | 2009-02-08 17:30 | |
![]() | Åh, älskade i-landsproblem. Jag hatar när försöken att få tvättid förvandlas till ett anarkiskt krig, där man måste kämpa för att: 1) lyckas få en tvättid 2) behålla den 3) få ut de blöta kläderna ur maskinerna. | |