Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 501 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-02-12 16:28 | |
![]() | TV-avgift för alla med dator? Har läst några notiser de senaste dagarna som säger att Radiotjänst i Kiruna vill börja sända SVT "fullt ut" på webben. Alltså alla program och nyhetssändningar, som jag har förstått det. Anledningen till att dom ens vill göra det här är att dom i sådana fall kan försöka pressa alla datorägare på tv-avgift, eftersom alla som har dator då kan se på SVT när dom vill. Självklart gäller det som med TV'n att man inte behöver utnyttja tjänsten för att tvingas betala för den. Är det här okej, tycker du? Betalar du licenspengar? Skulle du skriva på en protestlista mot det här? Har du några förslag på en smartare utformning av det här systemet? (jag tycker inte det här är okej, jag betalar inte nån licens alls trots att jag har TV, skulle definitivt skriva på en protestlista och jag tycker att alla som betalar licens kan få ett användarkonto på SVT där dom kan logga in och kolla hur mycket dom vill) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-02-12 16:28 | |
![]() | Idioter. | |
| godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-12 16:29 | |
![]() | nä tack, hälsa det | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-02-12 16:31 | |
![]() | www.idg.se/2.1085/1.15106 1 en av notiserna om det här. | |
| Maybach | 2009-02-12 16:32 | |
![]() | All TV-licens är skit. Man tvingar folk att betala pengar och sen kallar man sin kanal "Fri tv"... | |
| Ässät | 2009-02-12 16:35 | |
![]() | De e ju verkligen att tvinga folk att glo på SVT.. ja ser väldigt sällan just på SVT.. tycker de e skitprogram för mig o då e de min åsikt. Ska dom tvinga folk att betala tvlicens som inte har varken tv eller dator då eller?.. Ne.. ja skulle banne mig skriva på en protestlista. Precis..gör så att vi betalar för det vi tittar på istället. | |
| Måns_E | 2009-02-12 16:38 | |
![]() | Jag tycker att Public Service är bra och behövs, tittar jag på tv ser jag på SVT, lyssnar jag på radio lyssnar jag på SR. MEN jag förstår inte varför man skall licensfinansiera det. Lägg det på skattesedeln istället. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-12 16:40 | |
![]() | Gött. Äntligen en orsak att skrota burken och bli bonde. | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-02-12 16:40 | |
![]() | Lägger man det på skattsedeln får ju ALLA betala, även de utan dator eller tv... | |
| Suenami - Ej medlem längre | 2009-02-12 16:47 | |
![]() | OI OIi!! Våga Vägra!! Suck it in! - Radiotjänst =P | |
| ordvalet | 2009-02-12 16:48 | |
![]() | det sjuka i det hela är att man betalar antingen för boxer viasat eller canal+ och ändå skall man betala tv licens lägg det på den avgiften eller dra det på skatten så man slipper ha det som en extra utgift vilket bara retar folk | |
| Måns_E | 2009-02-12 16:48 | |
![]() | Ja, och det är väl ganska vettigt egentligen, det finns gott om samhällsservice jag betalar för via skattesedeln som jag inte utnyttjar. Framförallt tror jag att det Public Service behövs när reklamfinansierade alternativ i allmänhet blir väldigt populistiska. Man kan förövrigt fundera på om Radiotjänst tänker kräva in licens av samtliga hushåll som har tillgång till internet, Sverige är ju bara en liten begränsad marknad. | |
| Måns_E | 2009-02-12 16:49 | |
![]() | canal+ och viasat är väl privata kanaler, dom kan man väl låta bli att betala för? | |
| magyarisch | 2009-02-12 16:54 | |
![]() | Tycker det är idioti att behöva betala tv-licens, allt man vill se går ju ändå inte på TV och när de väl går så blir det ju avbrott hela tiden p.g.a reklamen. Alla kollar heller inte på TV genom datorn, jag tycker, om man nu ska kolla på TV genom datorn att man kan få betala en viss summa istället eller låta det gå genom den vanliga tv-licensen. | |
| CB-RADIO | 2009-02-12 16:56 | |
![]() | Snart Vår/sommar..köp ett metspö istället!:-)p | |
| emmylicious | 2009-02-12 16:58 | |
![]() | magyarisch, fast tv-licensen gäller ju SVT-kanalerna och dom är reklamfria. | |
| Måns_E | 2009-02-12 16:59 | |
![]() | Man kommer inte behöva betala dubbel TV-licens. Egentligen så tror jag att radiotjänst kommer att bita sig själva om de försöker att ta ut TV-licens på alla internetanvändare. Skall exempelvis alla företag tvingas att betala TV-licens? Skall man spärra SVT's sajt för utländska surfare, eller skall de också tvingas betala licens osv osv. Radiotjänsts licenssystem ligger helt enkelt inte i tiden. Men som sagt jag tycker ändå att Public Service är något bra (framförallt om man tänker på att det i värsta fall annars kan gå som i Italien), därför verkar skattefinansiering vara betydligt enklare, och faktiskt rättvisare, än licensbetalning. | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-02-12 17:04 | |
![]() | I notisen som stod i veckans metro teknik stod det att företag skulle inte omfattas av de här reglerna, hur det går till vet jag inte men antar att det inte är speciellt svårt. Jag tänkte också på utländska surfare men antar att det inte skulle utgöra nån större grupp människor som har lust att kolla på svensk tv om dom är bosatta någon annanstans. | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2009-02-12 17:06 | |
![]() | Ja, tv-licensen är ju jättedyr. Bättre vore det om vi hade som i forna Sovjet. Våga Vägra tv-licens, Ja för Sovjet. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-02-12 17:08 | |
![]() | Det förvånar mig inte att regeringen söker efter sätt att skrapa in småpengar till sina dyra projekt. Det är bara att betala och se glad ut.. fast i princip kan man väl skita i det. Kan inte minnas att någon dömts för att ha skitit i att betala TV-licens. hart säkert hänt iofs.. Fascism i dess renaste form om du frågar mig, hur som helst. | |