Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 21 |
Mobilspel
| Pågående | 19 544 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Snurt | 2009-02-16 14:38 | |
![]() | Vad är denna värd? Vad tycker du? Grillspettsmaskin tinypic.com/usermedi...wf Ng%3D%3D Jag har använt en liknande grill som nu är sönder efter 17 års hård användning, mycket bra och skönt att slippa tändvätskor och väntan på glöd. Grillspett blir fantastiska om man marinerar i ett par dagar. Jag och en kompis tänkte ta in en container med 900 st, men vi är osäkra på marknaden. Tanken var att anställa ett tiotal sommarjobbare som på provision kan sälja dessa på campingar eller i stugbyar, skidområdets värmestuga alternativt till restauranger så gästerna själva kan laga maten på bordet. Eu godkänd och 1400 w Snällt om du svarar: 1 Vad ser den ut att kosta? 2 Vad är skälig provision 10%? 3 Allmänt, vad tror du om iden? Mest är jag intresserad av att ställa upp en hemma, men kunde vara en kul bisyssla. | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2009-02-16 14:43 | |
![]() | 1. runt 499:- 2. det är väl skäligt 3. Beror på vinsten | |
| Tess 08 | 2009-02-16 14:45 | |
![]() | Intressant.. Skulle kunna tänka mig att testa en.. verkar smart. Pris: Ingen som helst aning (värdelös på att uppskatta priset på sånt) Provision: Beroende på vad de kostar... Allmänt: Finns det en marknad så borde det ju funka. Nu för tiden kan man köpa elektriska prylar överallt ... En dyr kvalitetsgrej kostar 600 på en elbutik medan du kan köpa en liknande lågprismodell på Rusta för 99... typ... Så det gäller väl att de är värd pengarna | |
| MaadMaxx | 2009-02-16 14:46 | |
![]() | Jag har egentligen ingen aning... men en 500 kanske? Mer än 10% kan du nog inte betala i provision, men kanske någon extra liten bonus om de kränger ett visst antal under en dag? Jag tycker det låter som en kul id'e. Fast jag vet inte om timingen kanske inte är så lysande... Är det inte just sånna prylar gemene man prioriterar bort då media skriker ut att vi inte har pengar? Lycka till om ni kör! :) | |
| vindsus86 | 2009-02-16 14:48 | |
![]() | vad kostar den att göra då? eller köpa in | |
| Snurt | 2009-02-16 14:49 | |
![]() | hmm tackar, 50 kr/st i provision är lite klent, vi hade nog spånat om 899:-/150 i provis då detta är lyxmodellen där alla grillsett dels roterar runt sin egen axel och hela stället med spett roterar. Jag tror inte ens jag säljer 20 st om dagen, och då har jag livnärt mig på provisionsbaserad försäljning i 4 år. | |
| Snurt | 2009-02-16 14:53 | |
![]() | Tillverkningskostnaden är i allmänhet en tiondel av det priset konsumenten betalar beroende på antal mellanhänder... Inköpspriset beror på antal då frakten är runt 20 000 för en 20 fotare och lite mer för en 40 fotscontainer. 250 kr /st + moms är en ungefärlig kostnad på vårt inköpspris | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2009-02-16 14:59 | |
![]() | Hahaha, jag hade tänkt säga att den såg ut att kosta 199:- (och jag skulle tycka det var för dyrt).. Men så är jag inget fan av grillspett heller.. | |
| Palini | 2009-02-16 15:16 | |
![]() | 899 spänn låter i mesta laget. Jag har ingen aning om vad som är skälig provision. Det känns som att det hänger på hur pass lättsåld prylen är. Jag har dock svårt att se nån stor affärsidé i det här, men det kan bero på att jag väldigt sällan äter grillspett och om jag gör det så vill jag nog gärna ändå ha en "riktig" grill. Det hör liksom till att grillat ska smaka lite sol, sommar, kol, aska, tändvätska, etc. ;) | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-02-16 15:25 | |
![]() | Jag tror att den där prylen är i paritet med en raklett eller liknande, en kul grej som sällan används. Min fritös som jag har kostade runt 500 kr och är av väldigt bra kvallitet, märke C3 och köpt på Åhlens City Sthlm. Jag tror att ska ni kunna tjäna några "vettiga" stålar på den där så måste den hålla i princip restaurangkvallitet. 1) Upp till 1000 kr om kvalliteten är mycket bra, dvs. en för flera års tid hållbar pryl som tillagar maten bra och tillfredsställande. Annars inte mer än 300 kr. 2) Tycker att provisionsarbete är fräckt! 3) Jag tror inte att enbart en importerad produkt fixar biffen, jag tror att det är kul för er under sommaren att lansera den men att det ganska snart kommer att bli tråkigt och att ni kommer att ha dem i överflöd för att ta med som "gåbortpresent". Lycka till ändå! det är alltid kul att var inne i något man tycker är kul att hålla på med och tror på, bli inte blind på produktens kapacitet bara. | |
| Ässät | 2009-02-16 15:27 | |
![]() | En sån skulle ja vilja ha :) fast ja skulle nog inte ge 900kr för den.. möjligtvis 399:-. Den ser ut att kosta där nånstans. 10% låter rimligt. De e ju kanon att man kan ha den inne då e den ju inte beroende av vädret :) | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-02-16 15:28 | |
![]() | Det är lite drastiskt att satsa knappt 300,000 spänn på den där, jag skulle inte göra det. Det är som att köpa grisen i säcken, tror aldrig att ni kommer få igen pengarna. | |
| Ässät | 2009-02-16 15:30 | |
![]() | Tycker ni ska höra er för lite varstans innan ni köper den där containern.. finns det sen ett stort intresse för den så ta in den :) | |
| Snurt | 2009-02-16 15:46 | |
![]() | tack för era åsikter!! Det finns en billigare variant som är mindre och smidigare också kanske runt 150 spänn i inköp.. tinypic.com/usermedi...2n Gw%3D%3D | |
| Snurt | 2009-02-16 15:58 | |
![]() | Jag får en del meddelanden helt plötsligt, nej tack jag vill inte vara med i pyramidspel, eller herbaflexlösningar.. Reklam undanbedes :) | |
| rebellion | 2009-02-16 16:10 | |
![]() | Det där är ingenting jag skulle betala för. Tycker att den känns dyr och den känns dessutom som en grej som man kanske skulle använda en gång och sen glömma bort. Jag och min sambo lagar mycket mat och vi skulle hellre grilla grillspett på en vanlig grill än använda den där grejen. Jag har svårt att se att det skulle finnas en marknad. Jag skulle satsa pengarna på något annat om jag var du. | |
| pallabra | 2009-02-16 16:24 | |
![]() | Jag håller med. Grejen ser ut som en typisk tv-shop produkt. Och eftersom marknaden ser ut som den gör är det en produkt folk väljer bort särskilt om priset ligger runt 1000-lappen. Samtidigt handlar det om mycket pengar och en stor risk. Det finns betydligt billigare grillar att få tag i där man dessutom kan grilla allt. | |
| pallabra | 2009-02-16 16:26 | |
![]() | Risken är hög både för dig och konsumenten, särskilt när ni inte har ett välkänt varumärke som backar upp er :) | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-02-16 16:46 | |
![]() | Hur har ni tänkt er att garantera produktens kvallitet till konsumenten? ni har ett ganska långtgående ansvar för att produkten är funktionsduglig. Vem lagar ett garantiärrende t.ex.? | |
| The_Viking | 2009-02-16 16:48 | |
![]() | Snällt om du svarar: 1 Vad ser den ut att kosta? 569,90kr 2 Vad är skälig provision 10%? Ja 3 Allmänt, vad tror du om iden? Ingen uppfattning. Själv skulle jag aldrig köpa något liknande då jag vill ha grillsmaken på spetten. | |