Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 955 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2009-02-18 21:27 | |
![]() | Är skönhet ett ideal? Ska man göra sig fin om det är endå insidan som ska räknas. Är skönhet diskriminering? | |
| Prositi | 2009-02-18 21:32 | |
![]() | De som är osäkra i sig själva och det inre lägger oftast mer energi på sitt utseende. Det är även de personerna som dömer andra efter hur man ser ut. Diskriminering? Tja, det kan man ju tolka lite som man vill. Men det kan lätt bli det, eftersom mer och mer lägger allt större vikt vid utseendet. Det är ju det första man ser och kan lätt döma en person efter det vare sig man vill eller ej. | |
| blankomblank | 2009-02-18 21:32 | |
![]() | Vad säger dom i liar liar? Att skönheten sitter på insidan är något som fula människor säger;) Skämt å sido vi gör väl alla vad vi kan med de resurser vi har men ska man sätta den där sista touchen på utseendet som får en att lysa heter det personlighet och karisma. Jag tycker att ansträngningen i sig kan vara ett ideal, att jobba med sig själv inifrån och ut. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-18 21:35 | |
![]() | Allmänt säger man väl till just en ful person att det är insidan som räknas.. tröstande ord som blir helt fel. | |
| Prositi | 2009-02-18 21:36 | |
![]() | Vad ska man säga till dig då trashone? | |
| blankomblank | 2009-02-18 21:36 | |
![]() | Utseende är lite en fråga om tid och pengar också. Vi lever ganska bra och jobbar inte allt för hårt. Att måna om sitt utseende och plocka, klippa, färga, rycka, klämma ihop, raka, lyfta upp etc har ju alltid varit en klassfråga historiskt sett. Vi förväntas göra dessa saker eftersom vi har resurser och därmed blir det normen | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-02-18 21:37 | |
![]() | Ofta säger jag att det är insidan som räknas till vackra människor. Så kanske de förstår att de tyvärr också är rätt dumma/korkade/elaka... Eller, med lite tur, faktiskt trevliga på insidan också. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-18 21:38 | |
![]() | Prositi: Tja våga stå för det du tycker ist. | |
| singelkvinna - Ej medlem längre | 2009-02-18 21:39 | |
![]() | Skönhet sitter både på insidan och utsidan. En snygg person blir ful med fel inställning och en mindre snygg person kan bli snygg med en fin insida. Men annars så tror jag man kan ha mycket nytta av sitt utseende om man ser ganska så bra ut. Det är väl tämlingen bevisat genom ett otal studier. Killar blir ju till sig i brallan av en snygg tjej när de istället nästan kan bli aggresiva av en fuling:-) | |
| blankomblank | 2009-02-18 21:39 | |
![]() | Det var väl lite diskriminerande Goliath. Är alltså fula människor smarta, snälla och goda? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-02-18 21:41 | |
![]() | Det ligger i vår natur att försöka göra oss maximalt attraktiva, och där är utsidan om inte avgörande så åtminstone viktig. Diskriminerande? Tja, isåfall är alla positiva egenskaper diskriminerande. Är man inte vacker kan det kompenseras, men det är ytan som avgör om vi väljer att lära känna någon vi stöter på som hastigast. Jag ser inte någon anledning till att vi skall motarbeta vår natur, eller någon möjlighet för oss att lyckas. Så primitiva är vi. | |
| Prositi | 2009-02-18 21:41 | |
![]() | trashone: Var det där en indirekt fråga om vad jag tycker om dig? | |
| blankomblank | 2009-02-18 21:41 | |
![]() | Inte bara killar singelkvinna. Studier visar att vi ger vackra människor oavsett kön ett bättre bemötande och håller oss mer allerta i deras närvaro. Det är väl en instinkt. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-18 21:41 | |
![]() | Nej. | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-02-18 21:43 | |
![]() | Vad fick du det ifrån blankomblank? Det var bara en fortsättning på trashones "Allmänt säger man väl till just en ful person att det är insidan som räknas" | |
| mrperfect | 2009-02-18 21:43 | |
![]() | hel och ren är väl viktigast, vad betyder göra sig fin? Är det det kvinnor gör i en timme som tar fem minuetr för mig ( naturligt skön :) ) | |
| singelkvinna - Ej medlem längre | 2009-02-18 21:43 | |
![]() | Skulle fått med det också blankomblank. Tänkte på det efter jag postat. Det gäller givetvis tjejer också. | |
| Prositi | 2009-02-18 21:45 | |
![]() | Var och en gör som den vill och tycker är bäst. Smaken är som baken, delad, så är även smaken om utseende. Alla tycker olika. Den som är vacker för a är inte vacker för b osv. | |
| blankomblank | 2009-02-18 21:46 | |
![]() | hel och ren gäller för små barn kraven höjs faktiskt lite om man ska ta sig fram i vuxenvärlden | |
| Prositi | 2009-02-18 21:46 | |
![]() | mrperfekt: Precis, vi med naturlig skönhet behöver inte lägga vare sig tid eller tanke på utseendet....*ler* | |