Spelrum
Giraffen22
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
10
Inloggade32
Mobilspel
Pågående18 656

Forumkategorier

Användare Inlägg  
SashaLuna2009-02-25 08:43
Antal inlägg: 320

Orka?
Vad gör ni för att orka med vardagen?
Heltids jobb, matlagande, husdjur, självförverkligande, förhållande, motion, disk, tvätt, städ, upprätthållande av relationer och ett gott humör? M.m m.m.
Listan med alla måsten kan bli hur lång som helst.

JaapConrad - Ej medlem längre2009-02-25 09:04
Antal inlägg: 1788

De första sex punkterna du tar upp är ju det som GÖR livet värt att leva!

mbp293 - Ej medlem längre2009-02-25 09:10
Antal inlägg: 119

Shit jaap, vilken blåsning du åkt på om du verkligen står för det... :)

mrsH2009-02-25 09:31
Antal inlägg: 565

Vad vore livet utan mat, förhållande, självförverkligande, gott humör, motion?? Väldigt trist och långtråkigt. Sitta framför tv:n och glo? Livet är precis det man gör det till.
Vardagen fixar man genom att tänka positivt. Om man städar lite varje dag, så blir det inte ett jätteprojekt. Om man vårdar sitt förhållande lite varje dag (behöver inte ens vara nån stor grej, kan räcka med en liten omtänksam lapp på köksbordet) så blir förhållandet starkt, om man slutar upp med att skjuta upp saker och ting så får man sakerna gjorda.
Möt vardagen med ett leende på läpparna, och du blir bemött av en leende från andra. Det ger styrka och energi!

dgeo27 - Ej medlem längre2009-02-25 09:31
Antal inlägg: 450

finns inga måsten

Bitte - Administratör2009-02-25 09:40
Antal inlägg: 24200

Jo ett skriva tydlig rubrik på inlägget =)

Bitte

Risotto - Ej medlem längre2009-02-25 10:42
Antal inlägg: 3069

Det gäller att prioritera och sålla. Olika saker är viktiga för olika människor. Själv tycker jag att livet är meningsfullt pga. det jag gör och inte i första hand för det jag har.
Så länge jag har det så som jag är nöjd med så värderar jag fritid mycket högre än att vara låst hela dagarna bara för att få en fet lön på kontot i slutet av månaden.

trashone - Ej medlem längre2009-02-25 10:43
Antal inlägg: 18678

One word: Lyckopiller!

mrperfect2009-02-25 10:49
Antal inlägg: 11437

-Heltids jobb, alternativet är botten ! jobb är roligt
-matlagande, det är intressant att veta vad man stoppar i sig, ingen snabbmat här inte utan matlagning från grunden
-husdjur, denna punkt hoppar jag över, jag vill inte ha husdjur
-självförverkligande, vad lägger man i denna punkt, det är ju en sammanfattning av de övriga punkterna?
-förhållande, ja där finns för mig en förbättringspotential :D
-motion; långa skogspromenader är nyttiga för hälsan, och trevliga, jag ääääääääääääälskar att spela innebandy och åka längdskidor

Ja det var mina kommentarer, nu kan ni läsa vidare :)

dragabol2009-02-25 11:17
Antal inlägg: 382

Livet består mest av det - *oooopsss* avslöjad :)
kanske har någon precis flyttat hemifrån?
Känner igen tongångarna när kidsen kommer hem och skriker att allt är dyrt o jobbigt.

Safflor - Ej medlem längre2009-02-25 13:11
Antal inlägg: 832

Prioriterar.
Har valt deltidsjobb med litet mindre pengar för att få mer tid till det jag gillar.
Idag t.ex. är det fint väer med mycket snö och jag börjar sent på e.m. Då skiter jag i disken, den går ingenstans, städning likaså och tar mina tre vovvar och går en långpromenad på isen istället.
Självförverkligande.....h ur definierar du det?? Att hinna så mycket som möjligt i ditt liv av det du inbillar dig att ANDRA förväntar sig att du ska hinna??

billyg - Ej medlem längre2009-02-25 13:19
Antal inlägg: 71

Jag tar skogspromenader.

mollee - Ej medlem längre2009-02-25 16:48
Antal inlägg: 6087

Står ut helt enkelt.

Sen måste man inte orka med alla åtaganden och all "måsten".
Det gäller att prioritera vad som är viktigt här i livet, och sedan göra det bästa av situationer och av de förutsättningar man har.

Det gäller att inte jaga efter så mycket här i livet, utan mer vara nöjd med sitt liv som det är och fylla det med glädje och positiv anda.

Sen är ju allt på din lista ett plus. Diska gör man för att det ska se trevligt ut, jobba gör man för att få mat och tak över huvudet. Allt handlar om prioritering helt enkelt.

blankomblank2009-02-25 17:11
Antal inlägg: 1403

Det skulle väl vara värre att inte kunna göra allt det där du skriver?
Det finns ju folk som kämpar för överlevnad i vardagen.

om du har alla de där sakerna att göra borde du vara lycklig.
Du har ett hem, ett förhållande, ett jobb, mat på bordet och sällskap.
Tänk på det så kanske det inte känns så tungt.

eeistan2009-02-25 17:34
Antal inlägg: 1542

Ja schleten blir/är man

trashone - Ej medlem längre2009-02-25 17:35
Antal inlägg: 18678

Undra när optimisten skriver sina visdomsord.

SashaLuna2009-02-25 17:56

Tack för uppmuntringar och förslag. Livet kändes lite tuft när man vaknade i morse men med lite hjälp av en kär familje vän har jag idag fått slängt all min återvinning (som jag sparat på sedan början av dec), handlat, hunden fick en kompis på besök och en god middag till min älskling står i ugnen. Kanske inte verkar som en så stor sak men mår man dåligt kan det vara jobbigt att bara starta en maskin med tvätt.

Med självförverkligande menar jag de saker som gör livet till lite mer. För mig handlar det mycket om att skapa (rita, skulptera och göra blomster arr t.ex.) och göra saker jag längtat efter (t.ex se ett band jag tycker om live)

bove2009-02-25 21:56
Antal inlägg: 1333

Mm, självförverkligande måste väl ligga högt på listan över de mest diffusa orden annars.

Iamx2009-02-25 22:49
Antal inlägg: 127

Var inte orka namnet på djuphavet hämnare, den onda versionen av Willly. Den farliga späckhuggaren. Trodde det handlade om valen. Det skulle vara så mycket mer spännande då!

SashaLuna2009-02-25 22:58

Behovstrappan:

ghk.hundkontakt.se/b...ra ppan.gif

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?