Spelrum
Giraffen | 31 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 19 |
Inloggade | 51 |
Mobilspel
Pågående | 19 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Sangria | 2009-02-26 12:42 | |
![]() | Smink eller ej När det nu finns en tråd om borttagning av smink då startar jag en tråd med frågan om det finns fler än jag själv som inte sminkar sig alls. Vänder mig ju i första hand till tjejer men killar som använder smink är ju även dom välkommna att svara men övriga killar som inte har detta intresse behöver ju inte svara på frågan. Själv har jag aldrig varit särskilt intresserad av detta förutom då under tonåren men inte ens då sminkade jag mig så mycket. Nu är jag i fyrtiårsåldern och jag målar mig på sin höjd en gång om året och då enbart mascara annars aldrig. Håller inte på och fixar med håret heller för den delen-tvätta och låta torka och sedan en hästsvans till jobbet. Är det fler som är lika ointresserade av detta som jag tro? | |
trashone - Ej medlem längre | 2009-02-26 12:43 | |
![]() | Är det ni som går runt som små gråa varelser och skrämmer barn? | |
Sangria | 2009-02-26 12:50 | |
![]() | Jag är på intet sätt grå men jag skrämmer gärna barn..... | |
trashone - Ej medlem längre | 2009-02-26 12:52 | |
![]() | ;) Jag förstår mig bara inte på de som så stolt deklarerar att de minsann inte brukar smink. Är det status? Och gå runt och se ut som hej kom o hjälp mig utan smink är äl knappast medmänskligt gjort. | |
heeting - Ej medlem längre | 2009-02-26 12:53 | |
![]() | haha.. skrämde ett barn en gång när jag hade jättemycket smink på mig, det kanske var ett tecken? | |
pennyjenny | 2009-02-26 12:54 | |
![]() | Jag sminkar mig sällan. På sin höjd när det är fint kalas, men knappt då heller. Äger inte speciellt mycket smink och har aldrig varit intresserad av det heller. Håret då? Hmm, jo permanentade mig förra vecan för att slippa göra så mycket mer än krama i lite skum när det är nytvättat. | |
hannaroman - Ej medlem längre | 2009-02-26 12:54 | |
![]() | Jag sminkar mig när jag vill vara extra fin. Kan vara till en vardag också för att piffa upp vardagen lite. Men t.ex idag är jag inte sminkad :) Mest för att jag inte orkar på morgonen, jag är ganska noga så det tar ändå 20-30 minuter. Håret tvättar jag (lite för ofta), fönar och sätter i ett diadem eller en sån där stor hårklämma. Annars snelugg. Gör inte mycket mer än så, men som sagt, det är sällan jag sminkar mig till vardags. | |
nystan1 | 2009-02-26 12:55 | |
![]() | Sminkar mig i princip dagligen, men inte speciellt mycket. Angående hår, om jag skulle låta mitt hår självtorka skulle jag se ut som ett får i huvudet ungefär. Kanske kan man göra så om man har lättskött och snällt hår, men det funkar inte riktigt för mig, tyvärr. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-02-26 12:56 | |
![]() | Jag sminkar mig inte i vardagen sådär, men när jag skall ut på krogen eller träffa någon speciell person. Då väljer jag också kläder med annan omsorg. Det är roligt med kontrasten mellan ens vardagsjag och ens tillfixade jag. | |
pennyjenny | 2009-02-26 12:56 | |
![]() | Akta dig för att tvätta håret för ofta Hanna. Det blir inte bra. | |
Violasyren - Ej medlem längre | 2009-02-26 12:56 | |
![]() | skulle gärna tatuera in smink om det hade funkat, men mascara måste jag ju ha. och perfekt hy | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-02-26 12:58 | |
![]() | Trashone, det är inte alla som ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig utan smink. Jag tycker att ett osminkat vackert ansikte är det finaste som finns. | |
happyface | 2009-02-26 12:58 | |
![]() | jag ser ut som en man utan mascara.. tyvärr.. sen måste jag tvätta håret varje dag annars ser jag ut som ett troll, går inte att borsta ut det utan balsam.. | |
hannaroman - Ej medlem längre | 2009-02-26 12:59 | |
![]() | pennyjenny: Jo, jag vet. Men jag har väldigt fett hår. Har blivit en liten fobi mot det nu, så nu överdriver jag tvättandet istället. Och nu har jag börjat få jättetorr hårbotten, ond jäkla cirkel som inte går att komma ur. | |
trashone - Ej medlem längre | 2009-02-26 12:59 | |
![]() | Sylvia: Jag håller inte med. Vi är inte en vacker ras. | |
Sangria | 2009-02-26 13:00 | |
![]() | Trash-du är fenomenal på att hitta på egna tolkningar av folks frågor. Du kan slappna av för jag begär inte att du ska förstå någonting alls. Jag vänder mig helt enkelt till dom som fattade att det bara var en enkel fråga om det är fler som inte använder smink eller om det är så att dom allra flesta tjejer lägger ner en massa tid och pengar på detta och då kommer ju följdfrågan -varför? När jag var i tonårnen och höll på med detta en del då var det självklart för att se så bra ut som möjligt och då inte för mig själv utan för att locka till mig killar förstås. Men nuförtiden-nä livet är för kort för att lägga ner tid på sånt. | |
pennyjenny | 2009-02-26 13:01 | |
![]() | Hanna, jag har också väldigt väldigt fett hår, men det beror på att jag har tvättat det för mycket. När du masserar hårbottnen så stimuleras produktionen av fett. Finns schampon på Apokeket för det. Sevorex tillexempel. | |
trashone - Ej medlem längre | 2009-02-26 13:01 | |
![]() | Äh du är bara sur över att jag gissar att du är stolt över ditt ickesminkeri. | |
pennyjenny | 2009-02-26 13:02 | |
![]() | Om jag tvättade håret på förmidagen såg det ut som f-n på kvällen, oavsett vad jag hade gjort. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-02-26 13:04 | |
![]() | Ha ha! Det var ju ett generaliserat uttalande, må jag säga...Jag tycker att vissa exemplar är så vackra att jag kan skriva noveller om deras ansikten på stående fot. Men det är förstås en smaksak vad man tycker är fint. Jag gillar ju naturlighet hos såväl män som kvinnor. | |