Spelrum
Giraffen | 28 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 1 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 22 |
Inloggade | 51 |
Mobilspel
Pågående | 19 575 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
hayabusa | 2009-03-04 13:09 | |
![]() | Avskaffa kungahuset, tack Jag anser i vår tid är det rätt ute med kungar, drottningar och prinsessor osv osv .Dom bara åker runt på en massa trams och "sk" representerar vårt land som dom kallar det. En massa lyxresor som man ser i tidningar titt som tätt är rätt onödiga flera gånger om året, inte där tänks det på miljön heller när dom ska åka sina fina privatplan. Det är nya tider nu och jag hade helst sett en president och istället för att lägga våra skattepengar till kungahuset hade jag sett att vården, utbildningar till folket, äldreomsorgen och till andra samhällsnyttiga projekt som hade förbättrat Sverige hade fått dom slantarna istället. Finns det fler som tänker i mina banor ? | |
Pseudonymf | 2009-03-04 13:14 | |
![]() | Ja, det finns det. Jag har iofs inte orkat lägga all min energi på att försöka få bort kungahuset - men mina åsikter är väl ungefär som dina. Jag väntar bara på den dagen då det kommer ut att näste man/kvinna till tronföljden visar sig vara homosexuell. Heureka! | |
Sangria | 2009-03-04 13:22 | |
![]() | Framförallt så borde dom väl kunna betala för sig själva. Det får ju alla vi andra göra. Jag har inte råd att varken gifta mig(alltså med fest m.m) eller gå till tandläkaren och mina barn lär väl få bo hemma tills dom är i 25 årsåldern då jag inta kan köpa en bostad till dom. Men kungens ungar ska ha bröllop med pompa och ståt och eget boende med bohag betalat av oss skattebetalre. Sinnessjukt!!! | |
Pseudonymf | 2009-03-04 13:23 | |
![]() | Ja, men det är endast därför vi finns till, förstår du väl Sangria?! För att Kungen ska kunna åka porsche och äta tryffel på tisdagar! | |
mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-03-04 13:25 | |
![]() | Jag är helt inne på dina banor, hayabusa. Det är totalt otidsenligt, patetiskt och onödigt med kungligheterna. Vem skulle vilja ha arvsföljd bland presidenter? Tänk sekel efter sekel med Bush-knäppisar. Tragiskt att särskilt arbetarklassen står med tindrande ögon och viftar med flaggor/blommor när majestäterna behagar visa sig. Ingen jämlikhet där inte. De kungliga har ingen praktiskt funktion heller och gör ingenting som inte en politiker eller annan kändis skulle göra minst lika bra (representera, inviga mm). Pseudonymf, det hade varit godis åt ärkebiskopen, det. | |
Bitte - Administratör | 2009-03-04 13:31 | |
![]() | Kungahuset är en del av vår Svenska historia, och hur ska man bara kunna avskaffa dom,, dert är nått jag har funderat på,, Och tror det eller ej sosse som jag är så royalist Bitte | |
nystan1 | 2009-03-04 13:33 | |
![]() | Kungahuset känns smått onödigt, ja. | |
anneli72 - Ej medlem längre | 2009-03-04 13:34 | |
![]() | Eftersom kungahuset lever på socialbidrag så tycker folk så synd om de att de stickar babykläder åt de. Nej,bojkotta! | |
mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-03-04 13:36 | |
![]() | Okej Bitte, respekterar din syn men förstår inte riktigt :) Godis åt ärkebiskopen syftade på homosexuell regent. Anneli72: ASG | |
Ronny | 2009-03-04 13:38 | |
![]() | bara för att det alltid har funnits behöver det väl inte alltid finnas? vi lever ju inte i grottor fortfarande.. kungahuset är bara nåt förådrat tjafs som inte tillför något som inte någon annan skulle kunna göra istället. dom förlöjligar ju snarare sverige.. | |
Pseudonymf | 2009-03-04 13:40 | |
![]() | Ja, det vore nåt. Tänk då kanske ärkebiskopen slänger in handduken. Kan inte Barack Obama vara president över hela världen istället ^^ | |
efrezina | 2009-03-04 14:02 | |
![]() | då vi lever i en demokrati, borde det inte då vara möjligt med ett folkval angående kungligheternas (såsom de lever idag) vara eller icke vara? Känns läge för det iallafall | |
ANDERStG | 2009-03-04 14:08 | |
![]() | "mina barn lär väl få bo hemma tills dom är i 25 årsåldern då jag inta kan köpa en bostad till dom" Barnen ska väl prestera själva, eller? | |
Border - Ej medlem längre | 2009-03-04 14:13 | |
![]() | Du som tycker att det är dyrt med kungahuset, tror du att en president kommer gratis? Ett ordinärt val kostar väl in runda slängar 150 miljoner, dyra säkerhetsvakter blir lika nödvändiga, liksom privatplan (säkerhetsskäl) och den representation du tycker kungligheter svassar runt på måste en president göra i stället. Till samma kostnad. | |
E Soul - Ej medlem längre | 2009-03-04 14:15 | |
![]() | Det finns säkert många som skulle kunna tänka sig att vara kung gratis, med tanke på all PR man får. Vi borde ha val vart tolfte år där man röstar på vem som ska få titeln kung. | |
Limer | 2009-03-04 14:31 | |
![]() | Upprätta en bröllopsfond så de som vill får va med och bidra till det där spektaklet nästa sommar och låt oss andra slippa. | |
Pseudonymf | 2009-03-04 14:36 | |
![]() | Ja och alla som vill bidra till fonden slipper skatta i 25 år, får fri sjukvård samt att de har en given plats på bröllopet. Sounds good! Val av kung - why not?! Men då tycker jag att vi borde klargöra en regel: Om en kung gifter sig med en kvinna, blir hon drottning. Om en drottning gifter sig med en man, blir han...ingenting. Det ska ändras. Han ska bli kung! | |
jeppe-m | 2009-03-04 14:39 | |
![]() | tycker så synd om alla stackars svenskar som måste betala pengar till kungen, lider verkligen med er! synd att alla har ett sånt undervärdeskomplex gentemot kungahuset! om dom förlöjligar sverige? snarare du ronny som gör bort dig själv.. | |
1stclassriot | 2009-03-04 14:39 | |
![]() | Såg just på nyheterna att kungen lämnat in något till regeringen om att de vill ha massa pengar till Victorias bröllop och framtida bostad. Alltså varför ska vi skattebetalare betala för hennes nöjen och hennes boende? Så jävla trött på detta, hon får väl skaffa sig ett RIKTIGT jobb som alla andra människor i detta land. Varför ska kungafamiljen glida omkring på en räkmacka? Låt dom skaffa ett jobb och låt en tredjedel av deras lön varje månad gå till en fond som ger skatteåterbäring till folket eller till stipendier eller va fan som helst. De kan ge oss lite pengar istället för att sitta på sina arslen dag ut och dag in och käka kaviar och dricka champagne på vår beskostnad. Skandalöst. | |
Limer | 2009-03-04 14:44 | |
![]() | Nix Pseudo, de som bidrar till den där fonden får göra det av sin kärlek till kungahuset och inte kräva nåt tillbaka till sig själva. Det var ju så det var att va undersåte förr och vill man va med och behålla kungahuset så är det bara att spela efter reglerna. :) | |