Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 285 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| megasen | 2009-03-04 23:00 | |
![]() | BONUS??? Såg ni uppdrag granskning i kväll?? Man kan bara bli så djävla arg på att vissa skor sig på våra spelade pengar på börsen. Våra pensionspengar. AP fondernas personal får bonus i alla väder. Kolla på programmet så kommer ni som jag ligga sömnlösa. Vi måste göra något?? svt.se/svt/jsp/Cross...po s=rubrik | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-03-04 23:15 | |
![]() | Vad kul det skulle vara att se ett sånt engagmang för andra frågor. Till exempel hemlöshet, svält, våldtäkter, misshandel osv. Skyll dig själv när du skrev sömnlösa...Då relaterar jag till helt andra saker. Nej jag har inte sett programmet..kanske därför jag inte bryr mig alls faktiskt. | |
| Rooty | 2009-03-04 23:19 | |
![]() | Engagemanget kommer först när det svider i plånboken. ;) | |
| megasen | 2009-03-04 23:21 | |
![]() | Hur kan man blunda för detta om man är öppen för diskussion för hemlöshet, svält, våldtäkter, misshandel osv. Du kanske kan öppna en sådan tråd som handlar om det. Jag blundar inte för något inte det som du sker. Men i det här fallet är jag arg eftersom det drabbar våra pensionärer. Det kommer att få sänkta pensioner Pga att AP fonden har spelat med våra(allas) P-pengar. Kanske man ska bry sig för vi ska ju alla den vägen vandra. Om man orkar leva tills dess. //M | |
| megasen | 2009-03-04 23:23 | |
![]() | Rooty. Inte för min egen plånbok just nu utan för min gamla mammas och alla andra "fattiga" pensionärer. Hm. SÅg det komma och bryr mig alltid så engagemanget finns där hela tiden. //M | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-03-04 23:24 | |
![]() | Rooty Sant megasen Ja. Det var bara det med sömnlös. :) | |
| megasen | 2009-03-04 23:26 | |
![]() | ok | |
| Rooty | 2009-03-04 23:29 | |
![]() | Ja, det var mest en ganska dryg kommentar från min sida. :P Men att att människor skor sig på andra människors olycka händer väl rätt ofta, men nu i en lite större och märkbar skala. Det som AP-fonderna pysslar med är väl inte olagligt, eller? "Den enes död är den andres bröd." | |
| megasen | 2009-03-04 23:33 | |
![]() | Kolla programmet Rooty!! Olagligt, nää kanske inte men etiskt rätt Nja..visst "Den enes död är den andres bröd."!!! Visst 1 miljon i bonus och 1000 kroner mindre i "tant olgas plånbok" Borde vara straffbart. Blir arg, eller skitförbannad. Avgå!! tycker jag. | |
| canvas | 2009-03-04 23:51 | |
![]() | Som man bäddar får man ligga, nu ska jag sova | |
| Beardo - Ej medlem längre | 2009-03-04 23:58 | |
![]() | Har inte sett programmet (vill inte ligga sömnlös), men jag grubblar på en sak. Regeringen har förbjudit statliga företag från att ge bonusar till chefer för företag som går med förlust (vilket 3:e AP-fonden käckt löste genom att ge en "gratifikation" på en halv mille till chefen). Jag trodde i min enfald att bonusar startat som ett slags vinstdelningssystem. Hur i h-vete kan man ens komma på tanken att utforma ett bonussystem som ger bingo i plånboken även när företaget går back? Att sedan som Volvo begära statligt stöd och samtidigt vilja ge chefen bonus är så korkat att jag inte ens ids kommentera det. | |
| megasen | 2009-03-05 07:11 | |
![]() | Beardo-MM man kan undra hur detta går ihop. Samma är ju att förrut fick de anställda på AP-f två månadslöner i bonus oavsett hur de har gått. Regeringen bestämde i sommras att detta bonusstystem måste ändras det är ju inte rättvist. Så nu fårde "BARA" fyra månadslöner i stället.Hmm. //M | |
| Dalkullan | 2009-03-05 09:35 | |
![]() | Själv tycker jag att det handlar om moral....man ber hela landet om hjälp för att rädda ekonomin, tidningar försöker fixa fram jobb, man vill sänka löner - hur ska man känna att man är beredd att hjälpa till när de folkvalda inte föregår med gott exempel? | |
| megasen | 2009-03-07 11:52 | |
![]() | Mm det är en fråga, hur ska man kunna lite på någon...Suck! | |
| bove | 2009-03-07 12:41 | |
![]() | Det mest intressanta i frågan tycker jag är att de redan högavlönade direktörerna, cheferna och styrelsemedlemmarna anses behöva extra bonusar för att göra ett riktigt bra jobb. Vi andra förväntas utföra våra arbetsuppgifter till fullo ändå. Har man gjort lite mer än lönen kräver händer det kanske att man får ett "tack" från chefen när han kvitterar ut sin bonus. | |
| Candee | 2009-03-07 13:28 | |
![]() | Jag är inte förvånad med den regeringen som sitter nu..:( | |
| Candee | 2009-03-07 13:30 | |
![]() | Ja, det krävs ju så mycket mer när man är direktö, chef etc...då behövs det pengar i plånboken för att klara av sådana påfrestningar :P | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-03-07 13:32 | |
![]() | samtidigt så styr en chef hela verksamheten och har yttersta ansvar för företagets lönsamhet och överlevnad. är han duktig på det vill ägarna gärna att han jobbar kvar och inte lockas till något annat företag. | |
| Candee | 2009-03-07 13:36 | |
![]() | Jovisst är det bra med en bra chen men miljonbelopp i bonus är inte rättvist. Sen får man inte glömma att utan "gräsrötterna" går företaget inte runt. | |
| odin - Administratör | 2009-03-07 13:43 | |
![]() | Jag tycker bonusar är OK så länge som, (1) De delas ut pga en riktigt bra prestation. (2) Man tar hänsyn till konjunkturläget och omvärldens tillstånd. (3) Det inte är fantasisummor. Jag tycker snarare det delas ut för lite bonusar i företag till personer på lägre nivå. | |