Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade49
Mobilspel
Pågående19 307

Forumkategorier

Användare Inlägg  
stol2009-03-13 23:19
Antal inlägg: 1015

Försäkringskassan vad tycker ni om dem
Varför har sjukkassan den inställningen att alla fuskar med sin sjukdom. Man blir rädd för den dagen man blir allvarligt sjuk och ska tampas med denna instans, man är ju helt chanslös.

Risotto - Ej medlem längre2009-03-13 23:20
Antal inlägg: 3069

Att de kan dra åt helvete!!! ett råttbo som borde brännas ut med diesel.

dudeniro - Ej medlem längre2009-03-13 23:24
Antal inlägg: 6214

Om jag vore försäkringskassans (FK) psykolog skulle jag formulera det så här

"Du FK, hur kommer det sig att ni utgår från att alla fuskar?"
"Det är regeringens direktiv att vi skall komma åt dem som fuskar!"
"Men berätta FK, hur känns det för dig att jaga fuskare istället för att anta att folk är hederliga"
"Folk utnyttjar vår välfärd, och sjukskriver sig för minsta möjliga. Folk super och sjukskriver sig, läkare långtidssjukskriver folk för att de säger att de "gått in i väggen". Det är humbugg och det är dags att rensa upp"

(Psykologen antecknar)

"Men du FK, vi är ju här för att prata om Dig, inte om dina klienter... berätta nu för mig hur det kommer sig att just DU har de högsta sjukskrivningstalen inom statsförvaltningen?"

"Eh... va fan"

run-marie2009-03-13 23:36
Antal inlägg: 1806

Om ni tänker på att det är helt vanliga människor som ni och jag som får en massa order uppifrån: nu ska ni göra det och det, och det ska vara klart då och då, hur skulle ni själva reagera? Skulle ni svara att ni inte har lust och att det verkar fel bla, bla? Det är ju inte de personer som arbetar på FK som bestämmer att dom ska jaga ev fuskare eller få ut sjuka på arbetsmarknaden utan det kommer ju alltid order uppifrån. En person som arbetar på FK vill säkert inte heller bli arbetslös p g a arbetsvägran. Jag tycker att det är hetsjakt på dessa stackars överbelastade anställda nu för tiden.

_astrud_ - Ej medlem längre2009-03-13 23:41
Antal inlägg: 398

De borde ha den goda smaken att inte använda en bild av en stiliserad avsugning som logga.

Zunken10 - Ej medlem längre2009-03-13 23:45
Antal inlägg: 174

Försäkringskassan "suger"

stol2009-03-13 23:53
Antal inlägg: 1015

Det är faktiskt så att sjukkassan feltolkar regler. Eftersom sjukkassan är regeringens högra hand borde de även framföra orimligheter. Bara en sån sak att om du byter en höftled så medför det tre månaders sjukskrivning, det är inget som kommer från staten. Staten har sagt att nu ska vi spara pengar på sjuka mäniskor och det är så här man sparar man har tidsbegränsningar, man låter sjuka mäniskor uppsöka arbetsförmedlingen och tror på fullaste allvar att en arbetsgivare vill anställa en sjuk mäniska det gör dom inte. Allt handlar om att slussa den sjuke från försäkringskassan till arbetsförmedlingen och därifrån till ett socialfall.

run-marie2009-03-14 00:12
Antal inlägg: 1806

Stol, om det nu är så då att FK är regeringens högra hand, vem ska då framföra orimligheterna? Menar du att de personer som arbetar på FK ska göra det eller deras ledning? Tror du också att om de anställda talar om för sina chefer att det här är fel eller det här klarar vi inte att uppnå (målen alltså) så går deras mellanchef till sin chef som sen går till sin chef och den chefen går alltså till regeringen och säger ifrån?

Jobbar själv statligt se´n 22 år (inte på FK!) och vet att det inte funkar så. Du, som lite gräsrot kan tycka till, säga ifrån och bla bla och hans moster, men det kommer aldrig fram dit det ska iaf.

Kolbxbo - Ej medlem längre2009-03-14 00:25
Antal inlägg: 1161

Det är ju regeringen som bestämt att FK ska agera som de gör.

Kolbxbo - Ej medlem längre2009-03-14 00:27

Fick höra idag av en läkare som sa att FK anser att en som haft hjärnblödning ÄR arbetsför?
Vem fan är hjärndöd egentligen? Regeringen....jävla muppregering

Yonderboy - Ej medlem längre2009-03-14 00:36
Antal inlägg: 1661

Det är för att spara pengar, precis som allla andra reformer inom offentlgeheten de senaste 20åren, ni som har läst Statsvetenskap mer en 40p i det gammla systemet borde veta detta.

Ansvarfördelningen ska dimridåmärkas, kostnadkalkylerna ska fördunklas så ingen vet med rak arm om reformen leder till nedskärningar eller inte

Kolbxbo - Ej medlem längre2009-03-14 00:39

FK suger... helt rätt bild.
De har mage att återkräva bostadbidrag av en lågavlönad.
Fick betala mitt ex skulder när vi blev sambos.. Jävla utsugare..

belugavis - Ej medlem längre2009-03-14 00:46
Antal inlägg: 1600

Det är ju moderaterna som gett försäkringskassan de här nya hårda, fina reglerna...Precis som svenska folket har de som jobbar på försäkrings... blivit hjärntvättade med att nu ska vi ta tag i Sverige och få ut alla på arbetsmarknaden och alla kan faktiskt jobba! Lite kan man alltid göra även om man har lite cancer eller ens barn precis har dött. Så där hurtigt och Hitlersnyggt.

le-lou2009-03-14 00:56
Antal inlägg: 17500

FK har mage och mage - Ni vet om att Försäkringskassan verkställer regeringens order och följer den sittande regeringens regler och direktiv, no? De som arbetar där arbetar för staten och jobbar efter de regler och lagar som finns.
Eller tror ni att Försäkringskassan är en "egen myndighet" som hittar på lite egna lagar? Att folket som jobbar där inte själva är "kunder" i försäkringskassan? Kanske åker de gräddfilen med deras egna ärenden?

Är det tanten i telefonväxeln på den usla bilfirmans fel att bilen gick sönder efter en mil också? Ungefär så.
Rösta rätt (vad det nu kan vara) istället så blir det nog bra. Men det blir det iofs aldrig, eftersom det alltid finns folk som känner sig trampade på och felbehandlade tyvärr. Så även jag. Åkte på att få betala tillbaka bostadsbidrag ett år efter och just då hade jag inget jobb. Surt. Men å andra sidan var de pengarna aldrig mina från första början heller. Men jag var ändå arg och hötte näven.

Polly Juice2009-03-14 01:11
Antal inlägg: 395

Jag bor i en svindyr lägenhet som kostar så mycket att jag aldrig har råd att gå ut och roa mig eller kosta på mig en semester längre bort än stranden som ligger på gångavstånd härifrån, några hundra meter från ett fabriksområde. Trots detta vägrar jag att söka bostadsbidrag, dels därför att det inte tjänar något till; sist jag var så dum betalade jag dryga 4.000:- för den lägenhet jag då bodde i, och fick 200:- i bidrag. Whoooow...
Och dels därför att sist jag sökte bostadsbidrag så glömde jag och min dåvarande att anmäla då han bytte jobb, framförallt därför att det gav ungefär lika lite och varade ungefär lika många veckor, och vi dömdes att betala tillbaka 6.000:-... Jag tvivlar på att vi överhuvudtaget ens FICK 6.000:- av FK, men de ville väl ha ränta på de pengar de pengar de betalat ut av misstag.

Och så som min ekonomi ser ut idag, med jobb ungefär en vecka per månad om jag har tur, så skulle jag inte få göra annat än att uppdatera min inkomst hos FK om jag sökte bidrag av dem.

Det som övertygat mig att FK är ena riktiga pappskallar var när jag för några år sen sökte jobb och blev rekommenderad att söka hos FK, eftersom de stod inför en revolutionerande förändring av hela sitt interna datasystem - de skulle uppgradera till Windows XP...

YamahaJet2009-03-14 05:45
Antal inlägg: 2239

Vem tvingar dig att bo i en "svindyr" lägenhet? Riktigt heroiskt av dig dock att inte söka bostadsbidrag trots detta. Självfallet bör andra vara med och betala så du har råd gå ut och roa dig.

klobba2 - Ej medlem längre2009-03-14 06:03
Antal inlägg: 2332

En härlig institution som speglar nuet..........

Bitte - Administratör2009-03-14 07:25
Antal inlägg: 24219

Kul tråd NOT tänk på att det kanske sitter ett antal personer här och spelar som jobbr på FK.. som flera säger de följer det regelverk som finns.. och ska göra det,,

Har personligen ALDRIG haft problem med FK trots mång & långs sjukskrivningar de sista 10 åren.

Bitte

-Robson - Ej medlem längre2009-03-14 08:07
Antal inlägg: 620

De få gånger jag har haft kontakt med Försäkringskassan har allt funkat perfekt.

RikaM2009-03-14 08:45
Antal inlägg: 649

Jag har faktiskt heller aldrig haft problem med Försäkringskassan, men andra i min närhet har haft det.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?