Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 13 |
Mobilspel
| Pågående | 19 158 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| megasen | 2009-03-15 09:23 | |
![]() | Våga vägra Melodifestivalen .... Eller törs man säga så här .... tralalalalalalalalalalala . Det är kanske lite konstigt eftersom jag verkligen gillar musik och inbillar mig att jag har en ganska bred musiksmak men jag blir så himla trött på hela upplägget. Det tjatas vecka ut och vecka in på löpsedlar och på tv om halsbaciller och scenkläder och röstningsregler så man är alldeles matt långt innan den första tävlande går ut på scenen. Så istället för att sitta tryckt med näsan mot TV-rutan igår så var jag ute och gick med min hund. Mmm //Klubbordförande ivåga vägra melodifestivalen | |
| ANDERStG | 2009-03-15 09:25 | |
![]() | Eftersom det aldrig varit ett problem för mig, och många andra, så kan vi betrakta er ungefär som AA. | |
| megasen | 2009-03-15 09:28 | |
![]() | ok. | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2009-03-15 09:32 | |
![]() | Nog får man väl göra vad man vill med nöjesutbudet. Hade det varit maratonmatch i ishockey (började 16:00) hade jag fortsatt se på Kanal 5 i stället. :) Se även kusintråden "Lägg ner melodifestivalen!" på www.betapet.se/forum...ea did=2191 | |
| megasen | 2009-03-15 09:35 | |
![]() | Ok bamsefar...jag läser den gamla tråden från 2006... Borde vi våga vägra melodifestivalen? Eller som trogna svenskar kolla på det eftersom det blivit en smärre tradition? | |
| HumbleBug | 2009-03-15 09:46 | |
![]() | Har inte sett på dyngan på tio år. Slå de om ni kan. Men det är faktiskt inget svårt att hålla sig borta. inte alls. *skryt skryt* | |
| Patricia1973 | 2009-03-15 09:49 | |
![]() | Jag vågar vägra Mello, har inte sett det på över 20 år och jag är lika less som du megasen på alla löpsedlar! Jag gruvade mig imorse att slå på datorn för jag har aftonbladet.se som startsida och man måste ju scrolla en halvmil innan man kommer till några riktiga nyheter. Men jag var SMART (hehe) innan sidan ens hade laddat klar så hade jag tagit mig till betapet istället så än så länge är jag LYCKLIGT ovetandes om vem som vann igår! :) | |
| ANDERStG | 2009-03-15 09:52 | |
![]() | Patricia: Om melodifestivalen är alkoholmissbruk så är Aftonbladet som startsida att jämföra med crack. :) | |
| samok | 2009-03-15 09:52 | |
![]() | Jag tycker att det i år, för första gången på mycket länge, var riktigt bra låtar i melodifestivalen.... Så från att tidigare ha varit ganska kritisk ser jag det som ett jippo som gärna får fortsätta. Petra Mede gjorde en utomordentligt bra insats och lyfte hela kalaset. Till sist vill jag bara säga att det är sköööönt att slippa reklampauser!! Det enda jag stör mig på är att det kostar ganska mycket att ringa och rösta, om man ska rösta fram "sin" låt hela vägen. | |
| Patricia1973 | 2009-03-15 09:55 | |
![]() | Mitt svar till ANDERStG: Jaha *gäsp* | |
| Catinka | 2009-03-15 09:56 | |
![]() | Våga vägra?? ja de kan väl dom göra som vill det. För min del tycker jag det ska vara valfritt. Det är väl bara o låta bli o se på det om man inte vill......jisses....vilke t problem | |
| 1335991 | 2009-03-15 09:58 | |
![]() | Har inte sett melodifestivalen sedan det gavs klartecken att alla länder fick sjunga på engelska och det är väl ngr år sedan,tycker att själva grundidén försvann iom det beslutet och det blev bara ett jippo. Fortfarande fattar inte jag vrf länder som England,Frankrike och Tyskland slipper kvala till den stora finalen. Tidigare kan jag väl förstå då dom stod för en del av produktionen,men det var ju på 60-70 talen, nu för tiden är det väl den TV-kanal som producerar eländet som betalar hela kalaset? Så vrf har dessa länder fortfarande fribiljetter är för mig ett stort frågetecken. | |
| megasen | 2009-03-15 10:05 | |
![]() | Slutade kolla på eländet när jag var tolv...slå de då..ler | |
| Patricia1973 | 2009-03-15 10:11 | |
![]() | Härligt megasen, jag var nog ca 13-14-15? Minns inte. Jag kan ha råkat se någon snutt när man varit bortbjuden och de envisas med slå på tv:n. Men vi måste bli fler här i forumet som kan stötta och förstå varandra! Vi är ju en minoritet! :) | |
| megasen | 2009-03-15 10:18 | |
![]() | Patricia1973. Håller med, vi kan väl inte vara de ända här som vågar vägra... | |
| Matten - Ej medlem längre | 2009-03-15 10:21 | |
![]() | Håller med två föregående. Melodifestivalen behövs inte eller så måste man göra om upplägget. Vi har nog med rix fm pop på radion. Glädjande tycker jag var att de två som mest hade ett "eget" sound kom etta och tvåa. Resten låter som RixFM-popen:, likadant......Hemskt klen musik...om man ens kan kalla det musik. "Artister" med leende ansikten men som sjunger mediokert. Det finns en anledning till varför de inte slår i USA eller Storbritannien. A-Teens slog utomalands, men det berodde ju helt på att de sjöng Abbas låtar(dock mycket sämre) Kan man inte döpa om melodifestivalen till: Tävlingen för egen beundran! | |
| L1973 | 2009-03-15 10:25 | |
![]() | Men, orka.... ni som inte vill titta kan ju låta bli att titta och ni som vill titta kan göra det. Jag tillhör de som tittar, men som lika gärna kan missa hela spektaklet.... | |
| megasen | 2009-03-15 10:26 | |
![]() | L1973. ok | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2009-03-15 10:27 | |
![]() | En majoritet, fem av nio miljoner svenskar, tittar inte på Melodifestivalen (källa: MMS och SCB). Man behöver nog inte stötta varandra längre. Så var det dock fram till 1992, om man får tro vissa obekräftade tittarsiffror där ute på webben. | |
| Matten - Ej medlem längre | 2009-03-15 10:27 | |
![]() | Tro mig, jag låter bli att titta. Men igår tittade jag faktiskt för att bilda mig en uppfattning om vad jag tyckte om det. När de har med riktiga artister, då ska jag titta! | |