Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 172 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bluetears | 2009-03-18 09:05 | |
![]() | hälsosam mat??? det här med att äta rätt är ju en hel djungel.Vad är Bra mat om man vill gå ner i vikt??? | |
| lehena | 2009-03-18 09:13 | |
![]() | prata med risotto, h*n verkar ha koll på det.... www.betapet.se/forum...am p;page=7 | |
| Sotfinger | 2009-03-18 09:22 | |
![]() | Undvik det som är sötat: fikabröd, läsk, godis, sötat matbröd. Undvik lightprodukter, även i fetthänseende. Ät mycket grönsaker, börja till exempel alltid måltiden med att äta en hel morot. Ät grovt bröd. I övrigt kan du äta vad du vill och tycker om. Se till att få tillräcklig motion. En rask promenad om dagen på minst 30 minuter är absolut minimum. | |
| Sotfinger | 2009-03-18 09:23 | |
![]() | Måste tillägga att om det är du på bilden så ser du inte ut att behöva gå ner i vikt. Med hälsosam mat menar jag mat som man mår bra av, håller sig frisk, och i förlängningen inte blir bukfet av. | |
| Stormfrun | 2009-03-18 09:42 | |
![]() | Jag och min man har sedan den 11 jan. bara ätit GI-mat. mannen har gått ner 9 kg och jag 7 kg. Det är god mat och lätt att laga. Jag köpte boken: PAULUNS GI-MÅNAD den är toppen och massor av god mat i. Titta i boken om du kommer till en affär. Lycka till | |
| bbecker - Ej medlem längre | 2009-03-18 11:36 | |
![]() | grattis stormfrun Idag åt jag 8 bitar sushi en grov fralla 1chokladcookie 1myslihavrekaka med russin (kakorna var för att jag var sugen, brukar inte äta sånt) men mest av allt kör jag supergreens i vatten 2-3l /dag utrensning som heter duga när "tömningen" luktar metalliskt, ja då är det gifter som rensas ut Oftast de gifter som sätter sig i fettet för att kroppen inte kan bryta ner det, och det stannar där och är det som är så svårt att bli av med trots träning och riktig kost. Nu har jag hittat grejen! Supergreens rensar renar och ger mindre sug efter onyttigheter. Men man ska alltså blanda i större mängd vatten än vad som rekommenderas för att skölja igenom systemet och rensa. Testa 10 dagar. Det rekommenderas alkalisk mat som: gröna grönsaker: broccoli, grön paprika osv, gärna ekologiskt. samt: att eliminera negativt tänkande som skapar syra i kroppen. Jag fick ett recept med som är suveränt vid sötsug: 1½dl sojamjölk om du har: en halv vaniljstång - skrapa ur fröna i mjölken mixas med 1 FRUSEN obs! banan (lägg i frysen utan skal några timmar) =den perfekta milkshaken, du kan även blanda i hallon/bär eller mörk flisad choklad Det viktiga är att bananen är fryst då den får rätt gräddiga konsistens helt fantastiskt | |
| miss_ia | 2009-03-18 11:45 | |
![]() | Ät precis vad du vill, men räkna kalorier. Det fungerade för mig och min man som har gått ner 15 kilo var på ett år. Vi äter ungefär 2000-2500 kalorier om dagen, och på helgerna "frossar" vi i vad vi vill ha. Det funkade för oss som sagt:) | |
| miss_ia | 2009-03-18 11:46 | |
![]() | p.s. för snabb viktnedgång kan resultera i en väldigt snabb viktuppgång, som oftast blir värre än den du hade innan! Tänk långsiktigt! | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2009-03-18 11:46 | |
![]() | Jag har inte gjort ett skit och gått ner 12 kg. Try that. :) | |
| pennyjenny | 2009-03-18 11:52 | |
![]() | Ja, allt handlar väl om att göra av med mer än man stoppar i sig. Själv har jag börjat gå mer, men äter ungefär som förut. När ryggen bara tillåter och pengarna finns ska jag börja träna på gym också. Vi har köpt en GI-bok och en GI-tidning och plockar in de recept som vi gillar. Fetaostlax är ju supergott tillexempel. | |
| MaadMaxx | 2009-03-18 12:43 | |
![]() | Mat överhuvudtaget i dag är ju en hel djungel... Vad är mat i vår butik egentligen? Jag försöker hålla mig till ren mat. Dvs, mat som inte innehåller massa e-ämnen och aromämnen. Det tar lite längre tid att förbereda och laga maten. Och innan man lärt sig vad man kan handla och inte tar det lite längre tid i affären. | |
| pennyjenny | 2009-03-18 12:50 | |
![]() | Och det som är jobbigt att handla utan att kolla allt sånt. | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2009-03-18 12:53 | |
![]() | Sotfinger Jag tycker inte man ska undvika fett. Det är det som gör att vi känner oss mätta. Men däremot undvik margariner som pesten. Det är en skitprodukt trots alla omegatjafs. Framställningen av produkten skrev med petrokemiska ämnen och nickel. Olivoljor är bra. Äkta smör (på grädde) och Bregott rekommenderas. | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2009-03-18 13:10 | |
![]() | Jag tycker att man ska röra på sig, äta mindre portioner än man gjorde innan när man var fet och ha en varierad kost, hyfsat fasta måltider hjälper också. Det är inte rocketscience att sköta kosten. Att ställa upp stolleprov klarar man aldrig av i längden, att banta kan inte handla om att man ställer om dieten i tre veckor för att gå tillbaks till tjockoland. | |
| BlondiBella | 2009-03-18 13:19 | |
![]() | ät vad ni vill, MEN TRÄNA ERA SOFFLOCK! | |
| pennyjenny | 2009-03-18 13:26 | |
![]() | En skål med sallad på gurka, tomat, paprika och fetaost. Och så lite majonäs på det (om man tycker om det vill säga). Sen går man ut på en långpromenad. | |
| gnuBrita | 2009-03-18 14:07 | |
![]() | Blondi och Yonderboy: Absolut. Det ENDA sättet för att gå ner i vikt är att göra av med fler kalorier än man stoppar i sig. Ganska lätt egentligen. Ju mer du tränar, desto mer kan du äta, men om du bara sitter stilla hela dagarna får du sluta vräka i dig. Sen är mycket frukt och grönt nyttigt, mer sådant! | |
| bluetears | 2009-03-18 15:57 | |
![]() | sotfinger ja det är jag på bilden o jag behöver väl egentligen inte gå ner i vikt snarare börja äta lite mer häslosamt.har alltid kunnat slänga i mig hur fet mat som helst o inte gått upp ett uns men nu helt plötsligt har jag gått upp 2kilo vilket kanske är skitlöjligt för dom flesta men som sagt jag har alltid haft samma vikt o känner mig inte alls nöjd med mina extra 2 kilon.i och med att jag har hund så promenerar jag ca två timmar om dagen med honom. | |
| bluetears | 2009-03-18 15:58 | |
![]() | gnubrita jag vet inte hur man räknar kalorier har inte riktigt fattat det | |
| krutmarie | 2009-03-18 16:02 | |
![]() | Grillad kyckling (OBS utan skinn) och alla sorters grönsaker. Istället för chips och ostbågar, popcorn utan en massa fett, brukar göra själv i en kastrull med lite margarin och vatten, poppar lika bra så. Hårdkokta ägg = min 7 minuter förbränner mer än man får i sig sägs det. Undvik godis, fikabröd och om man kan ska man gå raska promenader varje dag helst. Lycka till med alla olika tips du får iaf! | |