Spelrum
Giraffen6
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade6
Mobilspel
Pågående19 485

Forumkategorier

Användare Inlägg  
katten65 - Ej medlem längre2009-03-19 21:12
Antal inlägg: 1231

Såtter samhället för hård press på våra unga pojkar o flickor
Vad ja menar är att när ja växte upp så behövde man inte bra betyg för att jobba med det man ville
i dagens är det hårdare verkar det som 9 år i grunds o sedan minst 3år i gymnasium för komma dit man vill (jag förstår att unga idag måste ha det svårt o kämpigt är inte konstigt att utbrändhet är ett faktum.......

Myspruppen - Ej medlem längre2009-03-19 21:16
Antal inlägg: 5000

9 år i grund & minst tre år i gymnasiet räcker ju oftast knappt det heller =/

katten65 - Ej medlem längre2009-03-19 21:17

ja är ledsen om det inte räcker Myspruppen

katten65 - Ej medlem längre2009-03-19 21:20

men då är det väl inte så konstigt att unga går in i väggen med det hårda tempot heller kanske

Myspruppen - Ej medlem längre2009-03-19 21:21

Med tanke på det jag jag vill jobba med så är det ju inge konstigt men det pratas ju en hel del om jobb som man tidigare inte behövde alla dess "krav" för att få

Myspruppen - Ej medlem längre2009-03-19 21:21

nej det är det absolut inte

Myspruppen - Ej medlem längre2009-03-19 21:22

massa betyg på dittan å dattan,behöver ju knappast säga allt om hur man utför jobbet i praktiken

katten65 - Ej medlem längre2009-03-19 21:28

sant
tror inte du behöver betygen i jobbet som du sa

katten65 - Ej medlem längre2009-03-19 21:29

tycker du själv att du mår bra med all stress från skolan att du ska prestera till 100o ända vara trevlig i det privata sen

aaangelicaaa2009-03-19 21:32
Antal inlägg: 532

Det är piss. Jag hoppade av efter 1½ år i gymnasiet och hade turen att få ett jobb jag trivs med.

Myspruppen - Ej medlem längre2009-03-19 21:34

Mådde aldrig bra i skolan,av flera olika anledningar,just stressen & pressen som du tog upp,sedan har jag adhd problematik vilket man inte hade ngn koll på då & sedan det hårda klimatet i skolan mellan eleverna
Å givetvis så hade man det ofta svårt med å vara den man egentligen var & ville vara i det privata

katten65 - Ej medlem längre2009-03-19 21:36

Myspruppen okej kan ju vara annat med som stör

aaangelicaaa kul för dej ju eller

Myspruppen - Ej medlem längre2009-03-19 21:40

ja det kan det men det är alldeles för stor press

katten65 - Ej medlem längre2009-03-19 21:45

ja förstår dej Myspruppen har själv barn i tonåren som är där du är

YamahaJet2009-03-19 22:02
Antal inlägg: 2239

Det är rent bullshit att det krävs mängder med diplom för att överhuvudtaget få ett jobb. Det är bara de latas ursäkter till att slippa jobba. Det ställs i princip inga som helst krav på unga i det här landet, skolsystemen är anpassade till en mycket låg studienivå och den som sedermera inte önskar jobba har möjligheten att göra som halva min bekantskapskrets och skjuta fram verkligheten genom att skaffa mängder med barn och erhålla statlig finansiering eller plugga samma elände om och om igen för att inkassera studiemedel.

Personligen hade jag usla gymnasiebetyg och det har aldrig legat mig i fatet någonstans i arbetslivet. Man kan enkelt konstatera att några av oss hade två eller tre jobb efter studenten, jobbade mer än heltid och tog oss nånvart, medan vissa andra satt hemma och klagade på att det inte fanns jobb att få, att pressen gör dem utbrända och att de måste komma iväg nånstans för att hitta sig själva.

Nu har det dykt upp nya arbetslöshetssiffror för unga där det konstateras att ungdomsarbetslösheten ökar markant och ligger på nivåer högt över snittet pga lågkonjunkturen. Bull säger jag, det beror på att unga inte har någon arbetsmoral. Alla ungdomar som jag känner som vill jobba har fortfarande jobb, de andra sitter hemma och dagdrömmer om att öppna en egen butik och sälja hemmagjorda smycken eller nåt annat fantasifullt.

Skam att samhället tillåter unga och folk överhuvudtaget att vara så oproduktiva, det sker på övrigas bekostnad. Det är för LÅG press och ingenting annat.

YamahaJet2009-03-19 22:02
Antal inlägg: 2239

Det är rent bullshit att det krävs mängder med diplom för att överhuvudtaget få ett jobb. Det är bara de latas ursäkter till att slippa jobba. Det ställs i princip inga som helst krav på unga i det här landet, skolsystemen är anpassade till en mycket låg studienivå och den som sedermera inte önskar jobba har möjligheten att göra som halva min bekantskapskrets och skjuta fram verkligheten genom att skaffa mängder med barn och erhålla statlig finansiering eller plugga samma elände om och om igen för att inkassera studiemedel.

Personligen hade jag usla gymnasiebetyg och det har aldrig legat mig i fatet någonstans i arbetslivet. Man kan enkelt konstatera att några av oss hade två eller tre jobb efter studenten, jobbade mer än heltid och tog oss nånvart, medan vissa andra satt hemma och klagade på att det inte fanns jobb att få, att pressen gör dem utbrända och att de måste komma iväg nånstans för att hitta sig själva.

Nu har det dykt upp nya arbetslöshetssiffror för unga där det konstateras att ungdomsarbetslösheten ökar markant och ligger på nivåer högt över snittet pga lågkonjunkturen. Bull säger jag, det beror på att unga inte har någon arbetsmoral. Alla ungdomar som jag känner som vill jobba har fortfarande jobb, de andra sitter hemma och dagdrömmer om att öppna en egen butik och sälja hemmagjorda smycken eller nåt annat fantasifullt.

Skam att samhället tillåter unga och folk överhuvudtaget att vara så oproduktiva, det sker på övrigas bekostnad. Det är för LÅG press och ingenting annat.

Linn79 - Ej medlem längre2009-03-19 22:03
Antal inlägg: 4279

katten65, jag tror att pressen idag är väldigt mycket hårdare än vad den var förr. Jag minns när jag gick i 9:an och skulle välja inriktning till gymnasiet. "Valet ni gör nu kan avgöra era liv!" lät det då. Så var det naturligtvis inte alls, jag jobbar med helt andra saker än vad min inritkning på gymnasiet var. Och inte är det som är "avgörande" i livet enbart en karriär.

Tror att det är minst lika illa, eller värre för tonnisarna nu.

Snygg och glad och lycklig ska man ju helst vara också! :D

Linn79 - Ej medlem längre2009-03-19 22:05
Antal inlägg: 4279

YamahaJet, nja - nu råkar jag veta att det är många som söker jobb men som inte får, trots god arbetsmoral och bra betyg, så det där är inte helt sant.

katten65 - Ej medlem längre2009-03-19 22:06

lol Linn79 du har rätt i det

katten65 - Ej medlem längre2009-03-19 22:08

YamahaJet du kan ha rätt men ändå fel i ditt utlägg

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?