Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 888 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| tjolahop | 2009-03-20 16:38 | |
![]() | Earth Hour Lördagen den 28 mars 2009 klockan 20.30, så uppmanar WWF oss att släcka ner i en timme. Är detta något som ni ska göra? Och har ni planerat något speciellt under denna timme? (www.wwf.se) | |
| Maja G | 2009-03-20 16:40 | |
![]() | Inte vad jag vet, men blev förvånad över att mellanmjölken gjorde "reklam" för detta och tetrapaketen var helt svarta..... | |
| BenDavis | 2009-03-20 16:42 | |
![]() | Jag kommer samla alla lampor jag kan få tag på och brassa på som aldrig förr för att visa min avsky för växhusbluffen och skojarna bakom WWF. | |
| Rooty | 2009-03-20 16:46 | |
![]() | Ben Davis: Ja, jag tänkte samla ihop alla tunga saker jag kan hitta och gå ut på Gärdet och kasta dem upp i luften för att visa min avsky för gravitationsbluffen och skojaren Newton. OnTopic: Jag tycker att det är ett väldigt bra initiativ. Energibesparing är vackert. Vackert som fan. | |
| BenDavis | 2009-03-20 16:48 | |
![]() | Rooty: Bra, det behövs. | |
| Nasty Nimrod | 2009-03-20 16:49 | |
![]() | Rooty, ska du ställa dig under dem som en markering, dessutom? | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-03-20 16:51 | |
![]() | Bra skrivet Rooty! Jag kommer självklart följa rådet och släcka ner här hemma. Sen tänker jag tända en massa stearinljus, tappa upp ett bad, hämta ett par öl och krypa ner tillsammans med min pojkvän:-) | |
| Rooty | 2009-03-20 16:51 | |
![]() | Nasty: Nä, men om du vill ställa upp så är du välkommen att ansluta. ;) | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-03-20 16:52 | |
![]() | Vilket bra alternativ! Jag funderade själv på det, eller att försöka införa en sådan "högtid" för några år sedan. Finns det några nationalstater som kommer följa det och stänga av hela landet måntro? :D ... tänk va härligt om all elektrosmog skulle försvinna för en dag eller så, då skulle alla elallergiker kunna ta sig till ställen dom aldrig vågar tilll annars... aktivitetstips, "analog shopping" med tända ljus. *Bokar kalendern* | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-03-20 16:57 | |
![]() | För er som vill anmäla er kan ni visa erat engagemang här: www.wwf.se/v/klimat/...-s tartsida | |
| y not | 2009-03-20 16:58 | |
![]() | ser också poäng med en sådan här typ av demonstration/manifestati on. Kommer givetvis att delta | |
| Rooty | 2009-03-20 17:01 | |
![]() | kissed: Jag hoppas verkligen att det kommer att märkas en skillnad i den "kollektiva elräkningen". Det vore bra om någon siffra presenteras på hur mycket som faktiskt sparas. Och varför inte göra som du; se det som ett tillfälle till en trevlig stund med nån man tycker om än att tänka på det som en "samvetsdödare"? =) | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-03-20 17:07 | |
![]() | Nu blev jag iofs energiförbrukningsmedvete n för måga år sen och har hellre naturligt ljus från solen än artificiellt. Saker man kan göra för att förminska sin elkonsumption är: - Byta TV från traditionell till platt alt. sälja den. (100-300 watt) - Byta från stationär dator till laptop (250 - 400 watt) - Tänka på att släcka ner när man kan (0 - 500 watt) - Solcellsdriven ytterbelysning - Solcellsdriven batteriladdning - Timers / Rörelsedetektion - Fokusera på att göra så mycket som möjligt när d e soljus - Bergsvärme? - Allmän asketisk atttyd till konsumerism kanske? en.wikipedia.org/wik...As ceticism Någon som har mer energisparande tips så skriv gärna. | |
| YamahaJet | 2009-03-20 17:24 | |
![]() | Jag begriper inte hur man kan göra så här mot energibolag och oss aktieägare i dessa. | |
| Okreh | 2009-03-20 17:31 | |
![]() | Saken är god, även om jag misstänker att många kommer att vara på detta jippo för miljön sedan blir arga när de själva måste betala någon krona från lönen för att finansiera projekten som beslutas på klimatmötet. Människor är tyvärr så skelheliga. Tror att många som ställer upp i detta projekt själva käkar grönsaker som genererat avsevärt större mängd koldioxid, än de tomater som ligger bredvid, eftersom kilopriset skiljer sig ett par kronor... Själv skall jag stödja detta projekt genom att släcka ned lägengeten totalt och stänga av allt utom kyl och frys samt knalla över till en vän. Betapetare kan ju alla bidraga genom att stänga av datorn och ta fram brädspelsvarianten... | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-03-20 17:47 | |
![]() | Okreh- "Människor är tyvärr så skelheliga. Tror att många som ställer upp i detta projekt själva käkar grönsaker som genererat avsevärt större mängd koldioxid, än de tomater som ligger bredvid, eftersom kilopriset skiljer sig ett par kronor..." Det ena förtar ju inte det andra. Bättre att man gör något än ingenting alls tycker jag. | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-03-20 17:48 | |
![]() | YamahaJet, jag satt upp en notis som illustrerar väl översiktligt dom underliggande skälen i ditt närmaste dagcenter. :) Okreh, visst, folk gnäller ju alltid när dom måste förändra sina vanor, det hör till våran natur, det innebär helt enkelt ytterliggare ökad stress, jag vet inte många människor som säger att dom inte gör så gott dom kan. Marginalerna är vad dom är, psykosocialt och materiellt, det tillhör vår tidsålder. Sen om man går in på mat och gröda, så är det ju inte alls svårt och fatta galoppen. Matpriserna har ökat enormt trotts fantastiska kostnadsbesparningar till aktieägarnas förtjänst, något som har degraderat kvalitén och som vidare är ett resultat av de numera dyrare alternativen som icke genmanupulerad, organisk och ekologisk gröda. Det är en massiv blåsning kan tyckas, men ytterst antagligen ett resultat av girighet, industrialism, kapitalism och tekonlogisk framgång. En brist på etik och moral, där gemene man får betala priset för andras materialistiska övertygelser. Bra tips förövrigt, tänkte inte på att dra ur kyl/frys =) | |
| Okreh | 2009-03-20 22:25 | |
![]() | kissed: Håller med dig. Bättre att göra någonting än inget alls. | |
| Niko2008 | 2009-03-20 22:38 | |
![]() | Energiåtgången för att stänga av och slå på överskrider de energibesparingar som görs. | |
| Miss_jk | 2009-03-20 22:41 | |
![]() | Pojkvännen kom hem med en mellanmjölk i svart förpackning idag och det var just för denna "Earth Hour". Ja, Jag kommer släcka ner. Vet inte hur mycket det betyder för övriga världen, men jag (och "någon till") kommer nog att ha det ganska mysigt då... För övrigt så tänker jag på min käre Far när jag hör WWF så det är klart att jag ska stödja dem! (Har fortfarande kvar en panda-handduk som jag fick när pappa blev medlem i WWF) | |