Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 213 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| JuicyM | 2009-03-22 13:58 | |
![]() | Ta vara på livet!! Igår fick jag ett glädjande besked. En av mina närmre vänner, på 23 år, ska få en bebis i september. Det är hennes första och vi båda va au-pair för tre år sedan, hon till en liten flicka på endast ett år, så jag vet att hon kommer bli världens bästa mamma!! Idag fick jag ett annat, inte lika roligt, besked. Jag fick veta att min granne, en kille på 20 år, efter 1,5 års kämpande mot cancer fått veta att han troligtvis bara har ett år kvar att leva. Sjukdomen har spridit sig och medicinen bromsar inte tillräckligt. Jag vet att detta är ett diskussionsforum, och visst jag tar inte upp något att diskutera direkt. Jag vill bara påminna alla om att livet är fruktansvärt skört och att man måste ta vara på varje sekund man får. Man vet aldrig vad som händer.. | |
| run-marie | 2009-03-22 14:00 | |
![]() | Juicy, du har så rätt. Man ska verkligen njuta av varje dag. Vad roligt för din kompis att bli mamma. Fruktansvärt sorgligt för din granne, vilket hemskt besked för honom. | |
| Bitte - Administratör | 2009-03-22 14:02 | |
![]() | Har man som jag varit "död" så kan jag bara hålla med, ta vara på livet var rädda om varandra Bitte | |
| Leeuwarden | 2009-03-22 14:07 | |
![]() | Jag lever med en cancerdiagnos sen 17 år tillbaka. Blir sjuk med jämna mellanrum. Då tänker jag alltid att jag ska ta tillvara på livet etc etc. Sen blir jag "friskare" och livet går tillbaka till sin vanliga rytm, vips så är man tillbaka där man var innan. För mig är det lättare sagt än gjort alltså ^^ | |
| JuicyM | 2009-03-22 14:08 | |
![]() | Bitte: Jag beklagar! Det är just det också att dagen före detta fruktansvärt tragiska besked får jag som sagt veta om graviditeten. Att ena dagen få veta om det goda i livet, när nya liv blir till - och bara dagen efter få besked om att en ung person kommer gå bort. Det får en verkligen att tänka en extra gång om att livet faktiskt någon gång kommer ta slut och att man måste ta vara på den tid man har! | |
| Bitte - Administratör | 2009-03-22 14:11 | |
![]() | Jag har blivt ödmjukare inför livet, tar faktiskt inget för givet längre, man inser att varje dag är en gåva, jag vårdar mina vänner och kära,, för man vet ju aldrig när ödet är där Bitte | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2009-03-22 14:26 | |
![]() | Så är det Leeuwarden. Man glömmer fort sina motgångar när vardagen tar över. Det är väl ett sätt att orka kämpa vidare antar jag. | |
| JuicyM | 2009-03-22 14:37 | |
![]() | Bizzy: Och det är därför det är så viktigt att inse att livet är skörare än vad man tror. I det här fallet handlar det om en kille på 20 år. Jättesöt och trevlig kille. Spelar fotboll och är väldigt lovande. Duktig i skolan och inte bråkig eller stökig någonting. Storebror till en kille på 17 år som för örvigt är min lillebrors bästa vän. Röker inte och dricker väldigt lite, pga satsningen på fotbollen. Hur som, vad jag vill säga är att man trodde aldrig att den svullnaden han kom hem med, som de först trodde va en överansträngd muskel, skulle visa sig vara cancer som kanske skulle bli hans fall två år senare. Livet är SÅ orättvist och sådana här saker kan slå till mot vem som helst, när som helst. Jag vet att man kanske glömmer motgånger och att vardagen tar över, men som Bitte säger man kan inte ta något för givet! | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2009-03-22 14:53 | |
![]() | i Uppsala tar man vara på livet i sen ålder=) Snittet för förstagångsföderskor ligger på 35 år här. | |
| JuicyM | 2009-03-22 14:54 | |
![]() | Jag menar ju inte att man tar vara på livet genom att skaffa barn, om det va så du tolkade mig? | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2009-03-22 14:59 | |
![]() | Juicy, Tro mig, jag vet att livet är oerhört skört. Bara för att man inte lämnar ut sig själv och sina nära här så betyder det inte att man inte haft motgångar. Men för att överleva och inte gräva ner sig totalt så på något sätt tvingar man undan tankarna på hur skört livet är när man lever i vardagen. För hur skulle man annars kunna fortsätta leva vidare? Tanken på hur lätt hänt det är att någon nära råkar ut för en olycka eller sjukdom skulle ju i så fall få en att sluta leva och bara oroa sig. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-03-22 14:59 | |
![]() | Jag håller med om att man ska ta vara på livet - men det blir lätt som Leeuwarden skriver. Barn är underbart, men inte meningen med livet för alla. Jag tycker det är skönt när människor vågar ta vara på sina liv som de är, utan att tvinga sig in i Svenssonfållan bara för att de "borde". Inget fel med Svenssonfållan, om det är vad man eftersträvar - men många lever där mot sin inre vilja, har jag märkt. I synnerhet kvinnor förväntas drömma om barn, men alla vill ju faktiskt inte ha, och det går alldeles utmärkt. | |
| JuicyM | 2009-03-22 15:05 | |
![]() | Bizzzy: Jag håller med dig om att man inte kan gå och tänka på att något ont kan hända, det är inte vad jag menar. Jag menar bara att man inte ska ta livet för givet utan att veta att det kan hända. Sen som du säger, skulle man gå och tänka på det skulle ju livet bli helt outhärdligt!! Linn89: Jag vet inte vad du menar med "Barn är underbart, men inte meningen med livet för alla", för det är aldrig något jag påstått?! | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-03-22 15:06 | |
![]() | juicyM, jag menade inte dig utan samhällets förväntan. | |
| JuicyM | 2009-03-22 15:09 | |
![]() | Linn79: Kanske det är. Jag menade bara att vi ska ta vara på livet, med eller utan barn har inte med saken att göra.. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-03-22 15:09 | |
![]() | JuicyM, jag förstod det och jag håller med dig. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-22 16:42 | |
![]() | MEN man får bara ta tillvara på livet om man är smal, inte stör andra och leker medelsvensson. För skulle man göra det man eg vill kommer ni som små ormar och hugger. Det finns alltid ett tyst men i slutet i "ta vara på livet" | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-03-22 16:44 | |
![]() | trashone, nope inte jag i alla fall. | |
| bbecker - Ej medlem längre | 2009-03-22 18:20 | |
![]() | trashone: lyssna på dig själv? Vad säger du till dig själv? Vem styr ditt liv osv? något man borde påminna sig om Lejonmix: DU SER JU UT SOM JAG | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-03-22 18:26 | |
![]() | när livet suger så ska man tänka på hur mycket värre det kunde vara eller hur mycket bättre man kan göra det. Som ett projekt om inte annat. Finns så mycket att se, göra, uppleva, lära och säga under den korta tid man har i livet. Klart man ska ta vara på skiten ^^ www.youtube.com/watc...Z0 z86LmXBM | |