Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 33 |
| Inloggade | 74 |
Mobilspel
| Pågående | 19 285 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-03-22 21:33 | |
![]() | Bonusar och politiker Jag kan inte annat än småle för annars blir jag tossig. Dessa bonusar som även socialdemokratiska politiker snuvar åt sig trots sin påstådda politiska övertygelse. Politiker och storföretagschefer är en elit som skor sig på oss andra utan att skämmas för det. Dessa har oavsett vilken partifärg de bekänner sig till mer gemensamt med varandra än vad de har med de som de påstår sig företräda. Det är ju inte direkt så att man önskar dem en behaglig ålderdom, fängelse ska de ha för de är inte annat än tjuvar. Pengar saknas inte i det här landet utan de är bara jävligt snedfördelade! Jag tänker skära mig en skälig bit av kakan men det tänker jag göra på egna meriter. Alla jävlar som skor sig på oss vanliga dödliga kan brinna i helvetet med rätta. | |
| katten65 - Ej medlem längre | 2009-03-22 21:34 | |
![]() | Risotto är du arg?...... | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-03-22 21:38 | |
![]() | Nej jag är inte arg jag bara tycker att det är en misshandel utav den svenska befolkningen. Livet är inte rättvist det ska man veta men politiska parasiter finns det inte plats för i mitt respektspektra. | |
| Nemi | 2009-03-22 21:40 | |
![]() | Risotto: om du vill diskutera politiker utan ideologisk ryggrad eller bonussystem utan verklighetförankring så skapa gärna en tydligare tråd om det du vill diskutera. Denna vet jag inte riktigt vad du vill att vi ska svara på :) | |
| Bitte - Administratör | 2009-03-22 21:40 | |
![]() | Jag är alltså en politiskparasit, ,, jag har ett arvode på 350 kr/halvdag och 700 kr/heldag,, och jag är bara en vanlig dödlig ,, Bitte | |
| dragabol | 2009-03-22 21:46 | |
![]() | - jag hoppade av nämnden, jag hade inte råd att vara från jobbet så mycket som det krävde - extra möten och möten före nämnden är obetalda. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-03-22 21:48 | |
![]() | Bitte, trisst att du tog åt dig men det var inte så det var menat. AMF som jag förstår det ägs av bla. LO och sossarna ger sin VD en sjujävla bonus mitt i en tid då många människor förlorar sina jobb. Det är inte lojalitet och skapar ett lätt löjes skimmer över de som trots sin partbekännelse tar från folket för att sko sig själva. Jag tror att det är AMF som har hand om mina pesionspengar eftersom att jag inte har gjort något aktivt val i den frågan och jag är inte särskilt intresserad av att ge den VD en rejäl skeppa av mina surt intjänade slantar. En sådan person kan aldrig bli värd x antal miljoner för att denne har styrt skutan ett tag, en parasit helt enkelt. | |
| Bitte - Administratör | 2009-03-22 21:50 | |
![]() | Sant dragabol. det är mycket tid man lägger ner utan betalning, samt att inte täcker arvodet , och förlorad arbetsförtjänts ändå det som det kostar Bitte | |
| Bitte - Administratör | 2009-03-22 21:51 | |
![]() | Om du inte gjort nått aktivt val ligger dina pengar i premiesparfonden dvs den 7 AP fonden Bitte | |
| dragabol | 2009-03-22 21:53 | |
![]() | Ja, vara politiker på kommunal eller landstingsnivå ger inga bonusar, möjligtvis ett vykort i brevlådan :) | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-03-22 21:58 | |
![]() | Det finns en dialog om politiker skall ha "Medborgarlön" en idé som jag är väldigt förtjust i, dvs att politiker har snittlön beroende på vad svensken tjänar per år. På såvis så får dom ett intresse för vad alla tjänar, om då snittlönen i sverige är 350 000 per år, så är det vad politikern tjänar. | |
| katten65 - Ej medlem längre | 2009-03-22 21:59 | |
![]() | politiker ljuger mer än jag ja kan stå för det men dom kan inte | |
| katten65 - Ej medlem längre | 2009-03-22 22:00 | |
![]() | ja skulle fan bli politiker då hade det gått bättre eller sämre.. | |
| Bitte - Administratör | 2009-03-22 22:00 | |
![]() | Katten drar du alla politiker över samma kant nu,, Bitte | |
| katten65 - Ej medlem längre | 2009-03-22 22:01 | |
![]() | jaaaaa alla även mej | |
| Bitte - Administratör | 2009-03-22 22:01 | |
![]() | Vad är politik då ?? bara en fundering Bitte | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-03-22 22:04 | |
![]() | Politiken går ju under ägarklassen som allt annat, utan pengar kan inte politikerna propagera och marknadsföringa sig för att det finns ingen korruptionsklausul för politiker. 1 procent äger 43 procent av sverige och styr nog vissa politiska segment då med, som t ex vapenexport | |
| katten65 - Ej medlem längre | 2009-03-22 22:05 | |
![]() | politik är ett gäng människor som sitter o ljuger för varandra politik "det som rör staten" | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-03-22 22:05 | |
![]() | underbar slipp: "Marknadsföringa" :) | |
| Bitte - Administratör | 2009-03-22 22:06 | |
![]() | Allt är politik, visste du inte det , att du kan använda internet, att du har vatten i din kran att det finns vägar att köra på Bitte | |