Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 79 |
Mobilspel
| Pågående | 19 264 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LiiiLooo | 2009-03-24 13:29 | |
![]() | att kunna läsa mellan raderna Det finns många typer av människor men de jag har svårast för är de som säger en sak men som menar någonting helt annat. Det kan komma helt "oskyldiga" kommentarer som har en helt annan betydelse om man vet vad som ligger bakom. Jag kan ibland känna mig tokig över dessa kommentarer och går och ältar dom fram och tillbaka för det är enligt mig så himla fegt att hafsla sig ur något som man egentligen inte menar på det sättet som man säger det men säger ändå för att man vet att personen "fattar vinken" och man kommer lätt vindigt undan med det... Är det bara jag som stör mig på dessa människor som antyder en massa men aldrig säger det rätt ut utan bara lämpar över det så den andra personen får ta hand om de själv....?? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-24 13:31 | |
![]() | I love sånt. Ett välplacerat ord och man riktigt ser hur personen förgås. | |
| LiiiLooo | 2009-03-24 13:33 | |
![]() | precis det jag inte ställer upp på. alla har någon gång gjort men vissa tillmäpar detta mer än andra.. det är så fegt.. du spottar princip någon annan människa rätt i ansiktet BARA för att du kan komma undan med det. jag tycker ihelt enkelt inte att det är okej.... | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-03-24 13:33 | |
![]() | Tror det går under personlighetsstörningen "Passivt aggressiv" | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-24 13:35 | |
![]() | Är det inte lite dig det är fel på med som tar åt dig? Vissa saker kan man ju välja att inte lyssna på. Lättare sagt än gjort förvisso men värt att öva på. | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2009-03-24 13:35 | |
![]() | Låt mig definiera min ståndpunkt i frågan som sådan att hade denna formulering varit annorlunda hade den varit svårare att utläsa. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-03-24 13:39 | |
![]() | Vissa saker kan man välja att låta bli att kommentera också iofs... Ibland är devisen "har du inget att säga, så håll käft" rätt så bra. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-03-24 14:01 | |
![]() | Jag förstår vad du menar LiiiLooo. Jag har också väldigt svårt för det. Har jag något att säga så säger jag det rätt upp och ner och lindar inte in det. Så gör jag irl och även på internet eftersom jag inte genomgår någon slags personlighetsförändring bara för att jag sitter bakom en skärm. | |
| Pseudonymf | 2009-03-24 17:35 | |
![]() | Man behöver ju inte kommentera ALLT som man tror är påhopp och diskussioner runt den egna personen. Det finns dem som blir paranoida av sådant... | |
| Tess 08 | 2009-03-24 18:04 | |
![]() | Fast jag måste nog också säga att det är lika illa när det är tvärtom. Jag har flertalet gånger skrivit en kommentar i trådarna här och fått svar som tyder på att personen har läst något mellan mina rader. Något som jag själv inte lagt dit. Iofs tolkar jag det som att personen har mycket dålig självkänsla då det ofta handlar om att personen ifråga tagit åt sig av det jag skrivit även om min text är mer allmän. | |
| Pseudonymf | 2009-03-24 18:08 | |
![]() | Håller med föregående talare. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-03-24 18:31 | |
![]() | Sen finns det dom som lägger in en efterkonstruktion när de inser att de blivit genomskådade. Det tyder INTE på dålig självkänsla utan ren falskhet och feghet. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-24 18:33 | |
![]() | Dålig självkänsla var rätt svar. Tråden kan fimpas. | |
| Tess 08 | 2009-03-24 18:34 | |
![]() | Ja, så kan det säkert också vara. Finns mycker konstigt folk överallt... | |
| Burgaa | 2009-03-24 18:35 | |
![]() | klart det är okej... bara för att den människan kan uttrycka sig på ett sätt som skyddar sin egen rygg. det gör folk på ett eller annat sätt varje dag. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-03-24 18:37 | |
![]() | Kvinnor sysslar generellt mer med dold kommunikation än män. Jag har väldigt svårt för det, gillar rakhet. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-03-24 18:39 | |
![]() | Håller med Liiloo i varje ord. När det gäller dålig självkänsla så kan det nog appliceras på en del som ska lägga syrliga kommentarer åt allt som man säger.. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-03-24 18:39 | |
![]() | Det är alltid lättare att förstöra än att vara konstruktiv. | |
| Pseudonymf | 2009-03-24 18:56 | |
![]() | Javisst är det så. Sen finns det fortfarande paranoida och självupptagna människor som tror att varenda inlägg på Betapet handlar om dem. | |
| Tess 08 | 2009-03-24 18:58 | |
![]() | för att citera pseudonymf: Håller med föregående talare. | |