Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 285 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Eva_Margaret | 2009-03-28 16:16 | |
![]() | Barnmisshandel Jag tycker det är grymt med barnmisshandel ! Har studerat ämnet en hel del och det ser ut som det har blivit betydligt värre misshandel av barn sen det lagstadgades att man inte fick bära hand på barn. Hur kan det komma sig ? Alltså det är straffbart idag , ska föräldrar då slå sina barn mer bara för att åker man dit så kan man lika gärna ge barnet en rejäl omgång. Jag skulle ALDRIG i livet bära hand på mina barn eller någon annan heller för den delen....för jag VET vad det innebär med stryk / rå misshandel. När skadorna har läkt så gör det mest ont inombords. Saknar vissa människor spärrarna ??? | |
| Tess 08 | 2009-03-28 16:22 | |
![]() | På din fråga så, ja! Jag tror att vissa kan sakna spärren. Att skaka en 2-veckors för att den grinar är inte "normalt". Men däremot är ju frågan om det ökat eller om det bara är så att vi är mer uppmärksammma nu eller att barnmisshandel blir mer uppmärksammat. Innan det vart olagligt var det ju inte samma stora grej som när det blev straffbart att misshandla. Internet och flera tidningar gör ju också att man får vetskap om mer på både gott och ont. | |
| mimmipigg1 | 2009-03-28 16:29 | |
![]() | Att du upplever det som en ökning är ju för att det ju inte gick att anmäla innan det blev olagligt =) | |
| Eva_Margaret | 2009-03-28 16:33 | |
![]() | Även om man inte kunde anmäla så upplever jag det som det har blivit värre än någonsin. Lagen kom till 1979 och det verkar som barnmisshandeln har trappats upp ordentligt sen dess. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-03-28 16:35 | |
![]() | hur ser du att den har ökat? | |
| Hjördis 32 | 2009-03-28 16:42 | |
![]() | Några rapp med svångremmen fick en tåla om en varit olydig, jag ser då rakt inget fel med det, det handlar om att veta sin plats och om man inte gör det talar som sagt svångremmen om det! Mvh Hjördis | |
| mimmipigg1 | 2009-03-28 16:46 | |
![]() | Haha Hjördis.. ( hoppas och tror att du skämtar!?) | |
| Hjördis 32 | 2009-03-28 16:50 | |
![]() | mimmipigg1 Det jag gör då rakt inte, far min var skogvaktare och bror min var en riktig illbatting till son, Gud ska veta vilken rackarunge han var! Enda sättet att få pli på honom var att far lärde honom veta hut på gammeldags vis; några rapp med svångremmen. Detta gjorde honom endast gott, ty han hade mindre hyss för sig efter en sådan behandling! Mvh Hjördis | |
| ANDERStG | 2009-03-28 16:50 | |
![]() | Hjördis: Du verkar som en intressant och inte alls konstruerad personlighet. Men du har understått dig att skriva Herren med litet h. | |
| Ordgräwaren - Ej medlem längre | 2009-03-28 16:51 | |
![]() | Hmm... kom det inte fram att många fall av så kallat "Shaken baby syndrome" var nåt helt annat och att en hel drös oskyldiga föräldrar hamnat i fängelse på grund av hypen runt hela grejen? Farligt att dra igång häxprocesser iaf... | |
| Hjördis 32 | 2009-03-28 17:16 | |
![]() | ANDERStG Tack för dina vänliga ord! Jag tror dock att Herren har överseende med ett sådant klavertramp. Mvh Hjördis | |
| Lisaa | 2009-03-28 17:21 | |
![]() | Jäpp, det är grymt med barnmisshandel. I den stadsdel jag bor har det varit lite bränder i soprum och så, ungar/ungdomar som har tråkigt. Tror att polisen har fått stopp på det nu. Hur som helst, när jag läser om det kan jag känna för att ge de skyldiga en sån smäll så att huvudet roterar tre varv på dem. Inte i uppfostranssyfte för jag tror inte att det hjälper, men det skulle kännas bättre för mig, om ni förstår vad jag menar. Har pratat med vänner om detta som håller med och vi har väl kommit fram till att det är ens egen irritation och frustration som vill ta sig dessa uttryck. Och nej, jag går inte omkring och örfilar upp folk :-) | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-03-28 17:32 | |
![]() | Barnen har inte blivet födda för att slå på. | |
| Liisa-Pirjo | 2009-03-28 17:56 | |
![]() | Kränkningar sätter spår och skapar skadade och sårade människor. Jag fick stryk och fick lära mig "veta hut" på gammeldags sätt....det har plågat mig i många år. Dyr lärdom. Vuxnas aggression och frustration ska inte gå ut över barn. Då kan man slå nån som är lika stor och har en chans att ge igen. | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-03-28 18:01 | |
![]() | Liisa-Pirjo Bra sagt . | |
| marmotte | 2009-03-28 18:05 | |
![]() | Men nu vill jag veta hur trådstartaren ser att barnmisshandeln har ökat i samhället sedan 1979! Jag tror folk slog sina barn mkt mer förr. Den man älskar, agar man osv. | |
| Minta | 2009-03-28 18:05 | |
![]() | Vilken plats är det som man ska veta att man ska ha? | |
| Minta | 2009-03-28 18:06 | |
![]() | Agar man den man älskar? Hur hänger det ihop? | |
| Hundra Raka - Ej medlem längre | 2009-03-28 18:11 | |
![]() | Väl talat marmotte; den man älskar agar man! Mvh Hjördis | |
| Ordgräwaren - Ej medlem längre | 2009-03-28 18:22 | |
![]() | Minta, vissa saker har inget vettigt svar, det bara är så | |