Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 19 339 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Anden_88 - Ej medlem längre | 2009-04-02 01:43 | |
![]() | Slumpen - finns den? Jag röstar för ja. Motivering, det är väl bevisat inom kvantmekaniken att slumpen har ett finger med i spelet, dock måste ju denna slump bero av något, strängars vibration eller whatever. Alltså finns ingen slump, och att just ingen slump finns borde väl bevisa existensen av slumpen? | |
| E Soul - Ej medlem längre | 2009-04-02 01:44 | |
![]() | Vad menar du med "finns"? Skulle den existera som ett fysiskt objekt i rumtiden, eller skulle man märka av effekter av ett abstrakt fenomen som man kallar för slump? | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-04-02 01:44 | |
![]() | Nä, du ansvarar för ALLT som händer dig och vad alla tycker om dig, det har du väll lärt dig från alla självhjälpsmodeller som samhället prackat på dig. DU ÄGER. :D | |
| stefanf | 2009-04-02 01:45 | |
![]() | Jo, den finns men jag föredrar klassisk. | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-04-02 01:46 | |
![]() | ps. blir du påkörd av en bil så skulle du ha vetat bättre att stannat hemma jusst den dagen och blir din dotter våldtagen så är det hennes fel för att hon är kvinna och inte ska klä sig på visst vis. ds. | |
| Anden_88 - Ej medlem längre | 2009-04-02 01:48 | |
![]() | Tror E Soul på slumpen som ett fysiskt objekt så får E Soul gärna berätta mer om det, annars tänkte jag nog främst på det som de flesta menar med slump. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-02 01:48 | |
![]() | Min erfarenhet av slumpen är större än all historia jag läst. | |
| Anden_88 - Ej medlem längre | 2009-04-02 01:52 | |
![]() | Om min dotter blir våldtagen, anta av samme man som körde på mig för enkelhetens skull. Visste man innan alla atomers i hela universums hastighet, så skulle vi väl då kunnat räkna ut att han skulle våldta henne? Fast om så vore fallet, finns inte det fria valet då? Och om slumpen inte skulle finnas, finns alltså det vi kallar ödet? Fungerar även det reversibelt isf? | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-02 01:53 | |
![]() | Just slumpen gör att jag sitter där jag sitter. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-02 01:57 | |
![]() | Livet är nog en blandning av slump,öde,historia. | |
| E Soul - Ej medlem längre | 2009-04-02 01:57 | |
![]() | Jag är mest nyfiken på din definition av "finns". Sen är det inte alltid så självklart att saker som verkar slumpmässiga saknar ordning eller information. Den enes slump är den andres komprimerade data. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-02 02:05 | |
![]() | Jag sitter inte här pga historik. Jag har blivit slumpad hit. | |
| Anden_88 - Ej medlem längre | 2009-04-02 02:06 | |
![]() | En klar definition på "finns" skulle sannolikt ta bort mycket diskussion. Du får se det som ett flytane begrepp, eller själv definera det för att sedan komma med ett argument som passar till din definition. | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-04-02 02:08 | |
![]() | Det fria valet finns bara i dom fallen man är medveten om alla omständigheter, ovisshet och okunskap genererar alltid ett slumpat resultat förutsatt att det har tillräckligt stor påverkan då. Man pratar ofta om omständigheter, orsak och verkan i effekt. Sen så är ju Navigation en annan sak. Det är nog lite av allt. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-02 02:12 | |
![]() | Jag ville nog bara berätta för nån eller flera att jag är imponerad av vad man kan göra med bokstäver. Det är alltid så träffsäkert. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-02 02:13 | |
![]() | som av en händelse stod datorn påslagen och jag skulle kolla min mejl men råkade hamna här. Skulle gå in i en annan tråd och tryckte fel så jag kom in i denna intressanta tråd. Existerar slumpen? Jag har inte träffat honom ibland, men jag räknar med honom så att säga. Jag tror chansen är 50/50 ungefär. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-02 02:19 | |
![]() | Att du dök upp måste vara slumpen,duden. | |
| E Soul - Ej medlem längre | 2009-04-02 02:21 | |
![]() | Jag tror att antingen finns slumpen, eller också finns Gud, eller också är de identiska. | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-04-02 02:21 | |
![]() | dualistiskt beiget dudio, varför inte och rocka till det i svensson spektra och gå på mjölkretorik och krydda till det med en exotisk diversitet av lätt, mellan och röd slump? | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-02 02:27 | |
![]() | Tjo TJO HEJ! jAg tror på slumpen så nu har jag torskat dit på spelautomater. SåHEJ Då alla betavänner. Viva Jack vegas!! | |