Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 317 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mollee - Ej medlem längre | 2009-04-03 16:10 | |
![]() | Åttafotade ovänner. Har såna jäkla problem med husspindlar. Har hittat 4 stycken redan idag :S Har pratat med Anticimex angående detta efterssom jag har en fruktansvärd spindelfobi, men dom säger att det inte går att göra något åt saken. Och att det är bra med husspindlar, för då finns det inga fuktskador. Jag vet att dom inte är ofarliga, men dom är ju obehagliga att kolla på... Är väldigt pedantisk av mig och städar mest hela tiden, torkar bort spindelnät dagarna i ända tycker jag, ändå så hittar jag spindlar jämt. Är det någon här som har ett tips på hur fan man kan få bort spindlar? Kanske ett husmorsknep eller liknande. Börjar bli trött på att leva i zoologisk trädgård. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-04-03 16:14 | |
![]() | har hört att i de hus de finns mycket spindlar är ett friskt hus;) försök se de positiva Molle!*S* jag har ingen aning om vad du kan göra,ringa anticimex & fråga? | |
| ANDERStG | 2009-04-03 16:18 | |
![]() | Sätt på små vingar på ryggen och såna där humorpryl-jätteglasögon. Kryp sedan på golvet och surra som en fluga. Spindlarna kommer att följa efter dig och du kan lura ut dem. | |
| krutmarie | 2009-04-03 16:26 | |
![]() | Usch, stackars dig Mollee, tycker också dom är jätteäckliga. Så då har dom alltså piggnat till nu efter vintervilan, vi har också ett friskt hus tydligen för vi brukar också ha många. Har märkt att katten är intresserad av allt som rör sig just nu så jag hoppas på honom. Själv brukar jag ta en tjock j-a tidning och slå ihjäl dom. Ojoj nu kommer djurvännerna att kritisera mitt bestialiska sätt. Sen sägs det att det regnar nästa dag om man dödar en spindel med det skiter jag faktiskt i, dom får väl flytta då ;) | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-04-03 16:33 | |
![]() | Dom gör dej inget dumt "mollee" spindlarna då | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-04-03 16:33 | |
![]() | Bra tips ANDERStG :) Ja, det är klart att jag är glad över att inte ha fuktskador osv. Men de är ju så stora och äckliga, är rädd för att en dag vakna och hitta en spindel i sängen... Krutmarie: Hade det inte varit för att jag är allergisk mot pälsdjur så hade jag också införskaffat en katt som kunde käka upp de små liven. Soft att du vågar slå ihjäl dom med en tidning. Jag vågar inte ens slå ihjäl dom, det finns inget äckligare än när man slåt ihjäl en insekt och man hör hur det knackar och brakar :S Sen måste man ju spola ner den äckliga döda spindel i toaletten och se hur den ligger där med benen krossade och allt... usch!! | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-04-03 16:34 | |
![]() | Nej Chewbacca2, det enda dom gör är att ge mig äckelkänsla... Sen vet man ju aldrig, dom kan säkert bitas i sömnen... ( hemska tanke) | |
| corrina1 | 2009-04-03 17:01 | |
![]() | Jag bor oxå i ett väldigt friskt hus, spindlar här o där. Stora som små, håller med dom är så äckliga så man ryser av obehag. Mitt enda trick är att dammsuga upp dom, sedan brukar dammsugarna få stå på ett tag. Och då inbillar jag mig att dom dör, ingen har någonsin kommit ut levande därifrån iaf. ;-) Myspruppen: Läs mollee´s inlägg en gång till..;-) | |
| SuperBanane | 2009-04-03 17:12 | |
![]() | Det finns små flaskor med doft olja att köpa lavendelrot dom hatar de jag har de i springor mm | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-04-03 17:17 | |
![]() | corrina:kanske jag upprepade för att senare kunna skriva att hon ska se det positiva...... | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-04-03 17:22 | |
![]() | men det med anticimex läste jag fel | |
| fiffirajtan | 2009-04-03 17:24 | |
![]() | Det finns nån grej som man sätter i eluttaget som sänder ut något ljud (som vi människor inte hör) som spindlar avskyr, dock är dem rätt dyra. Morsan har en sån i sitt sovrum och det funkar väldigt bra. Men man ska ha en per rum. Kolla på typ bauhaus eller något sådant bland trädgårdsverktygen. Där brukar också finnas myggmedel och sånt. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-04-03 17:29 | |
![]() | Tack för tipsen. Lavendelroten är jag lite skeptisk över, tänk om spindlarna kryper ut ur hålen in till lyan om de skräms ut ur hålorna. Det kan jag fundera mer över... kanske kan funka Det sista tipset lät bra! Skiter om det är dyrt :) Gör vad som helst för at få bort kräken :D | |
| _astrud_ - Ej medlem längre | 2009-04-03 17:52 | |
![]() | Jag skulle gärna vilja veta om de där elektriska dosorna funkar. Själv letar jag ny lägenhet varje gång jag hittar en stor spindel, tills paniken lagt sig. Det är ju verkligen ingen tröst för en spindelfobiker att huset är friskt. Jag skulle hellre bo i ett lite småmögligt hus i så fall. | |
| Skeppsråttan | 2009-04-03 18:00 | |
![]() | "Det är ju verkligen ingen tröst för en spindelfobiker att huset är friskt. Jag skulle hellre bo i ett lite småmögligt hus i så fall." Hahaha! Samma här. | |
| Pekkis | 2009-04-04 08:48 | |
![]() | Ahhh, fiffirajtan, sådan skall jag köpa. Bra, bra tips. Tror att min lägenhet kommer bli ett spindelfort när värmen kommer. Fyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy yyy. Eller så kan man kanske gå i terapi. Det hade varit gott att bli av med sin fobi. Hatar våren. | |
| Skugga | 2009-04-04 09:01 | |
![]() | Jag har också ordentlig spindelfobi, har svårt att ens titta på en bild av dem... Jag har inte så många inne, men ute i farstun, som är av sten, en halvtrappa ner, rått o fuktigt, där trivs källarspindlar med en kropp i storlek av en ärta och ben på det blir en diameter av ca 4-5 cm... Jag har köpt Radar spray mot krypande insekter, dödar dem på ½ sekund, och sprayar man i hörn o springor är det långtidsverkande också. Kanske inte så bra att använda inomhus dock... | |
| ANDERStG | 2009-04-04 09:11 | |
![]() | Skugga: Lockespindlar är med i klassen spindeldjur men inte egentligen spindlar. Tycker ni om harkrankar, tjejer? Fyra cm ben och flygande. :) | |
| dgeo27 - Ej medlem längre | 2009-04-04 09:54 | |
![]() | skaffa en katt som jagar dom :D eller stampa | |
| mrperfect | 2009-04-04 10:04 | |
![]() | Eftersom spindlarna i Sverige inte är farliga så vore det nog bra att gå i terapi mot fobin. Det betyder ju inte att man vill ha spindlar inne....jag brukar kasta ut dem så att de kan käka sina flugor utomhus. | |