Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 320 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Snoosy | 2009-04-11 10:22 | |
![]() | Negativa media! Har märkt att det står om negativa nyheter vareviga dag i texttvn. Allt för att påverka människor till att må dåligt, för att det är lågkonjunktur? Smart drag att på påskdagen komma ut med en nyhet om att flera stora godis och läskföretag beslutat om att ta bort vissa färgämnen i godis/läsk. Idag! På påskdagen. Då det äts som mest godis. Hur många kommer inte sitta där och plocka ut de gula godisarna som nämns i texttv? Just under påsk är det mest gult godis. | |
| steffin - Ej medlem längre | 2009-04-11 10:26 | |
![]() | ja gult är fult och farligt. | |
| steffin - Ej medlem längre | 2009-04-11 10:27 | |
![]() | stackars dom som bara köpt gula! | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-04-11 10:32 | |
![]() | Hm... Nyhetsvärdet i den här tråden? Varken nya eller ovanliga. | |
| krutmarie | 2009-04-11 10:56 | |
![]() | Det är väl bra att dom talar om i media vad det är för skit vi stoppar i oss utan att veta om det. Det är ju färgämne t o m i vissa ketchupsorter (rött) och det borde ju inte behövas för tomater är ju redan röda. Har man ätit gula godisar alla andra gånger så spelar väl en till inte så stor roll? | |
| Snoosy | 2009-04-11 11:14 | |
![]() | krutmarie, javisst är det. Men att tala om det just idag, den dagen vi sätter i oss mest godis? När många redan köpt godiset.. Dom kunde ju ha valt att lägga nyheten en vecka före påsk. | |
| Snoosy | 2009-04-11 11:15 | |
![]() | ..många påverkas och plockar bort allt som har med det som sägs i nyheten direkt. | |
| ANDERStG | 2009-04-11 11:17 | |
![]() | "Allt för att påverka människor till att må dåligt, för att det är lågkonjunktur?" Bara att vänta på att konjunkturerna svänger. Då börjar nyheterna rulla in om hur animaliska fetter och rödvin minskar cancerrisken. :D | |
| Paradisia | 2009-04-11 11:34 | |
![]() | Jag läser aldrig texttv:n, läser Aftonbladet på nätet istället | |
| krutmarie | 2009-04-11 11:43 | |
![]() | Paradisia, och du menar att på nätet har dom censur och skriver inget om olika saker man äter, dricker o dyl? Vad jag vet är det exakt samma nyheter på nätet som i en papperstidning eller på texttv:n. Undrar om det öht finns nåt som vi stoppar i oss som INTE är nåt färgämne eller har besprutats innan. | |
| Pst19 - Ej medlem längre | 2009-04-11 11:57 | |
![]() | Men just när det gäller en mängd sådana där nyheter som "Farligt godis" och så beror det ju på att intresseorganisationer som vill ha ut sådant är smarta att skicka ut pressmeddelanden, presentera nya rön och så vidare när de vet att genomslagskraften är som störst. Och för kvällstidningar som säljer lösnummer är det självklart perfekt, inte minst eftersom konkurrensen är liten över huvud taget dessa dagar. Något jag tycker är obegripligt är däremot hur många som gnäller på kvällstidningar och så, men varje gång det hänt något som även berörd lokaltidning har så refereras det gärna till kvällstidningarna på forum och så vidare. Samma kvällstidningar som personerna säger att de inte läser. Sedan går det alltid att diskutera vad som är positiva och negativa nyheter. Gör gärna experimenteta att sätta er några kompisar och gå igenom en vanlig lokaltidning var för sig och räkna antalet positiva respektive negativa nyheter. Jag är övertygad om att ni kommer fram till helt olika resultat. (och sportsidorna ska inte vara med i räkningen) | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-04-11 13:33 | |
![]() | Snoosy, jag välkomnar beslutet till att förbättra godisproduktionen. När det kommer till PLOCKGODIS så tillhör det ju en kategori förtäringsprodukter som vad jag har sett till största del saknar varudeklaration. Vem vet vad vi får i oss, är d inte färgämnen, genetetiskt och besprutat, kemikalier osv, så vem vet? Producenten förståss och deras intresse är främst att producera en spännande upplevelse för konsumenten till för lite pengar som möjligt. Undrar hur mycket aspartame vi får i oss där? När det kommer till negativa nyheter så är det ju ett problem, det är nog flera faktorer. Det hör till vår tid, vi är i kris. Likaså så finns ju faktorn i att det säljer. Lika så att det gynnar en strategi av imperialismen som gör oss lättare att styra om vi är rädda och inte orkar/vågar ifrågasätta kvalitén i besluten som ligger bakom illusioen. | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-04-11 13:35 | |
![]() | ps. hur som helst, om du blir deprimerad av nyheterna så kan du ju alltid medecineras, det välkomnas av en keynesiansk ekonomisk idelogi och privat sektor för psykoaktiva substanser. ds | |
| gnuBrita | 2009-04-11 13:40 | |
![]() | NameIsNobody: jag undrar varför du envisas med att använda den engelska stavningen av aspartam(e)? | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-04-11 13:43 | |
![]() | Jag med. :) | |
| Snoosy | 2009-04-11 16:44 | |
![]() | Nameisnobody, det är ju just det jag vill komma till ;) Media har stor påverkan på oss, vem vet media kanske ligger bakom krisen :O Men det är för djupt att diskutera här, så kommer inte ens gå in på det. Det är väl det media vill, att folk ska må så dåligt av nyheter, att de medicinerar sig.. Kul att du också genomskådat, även om du inte pratar så högt om det ;) | |
| LowProfile - Ej medlem längre | 2009-04-11 16:49 | |
![]() | Fel där. Det är den gula snön som är farlig. | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-04-11 16:57 | |
![]() | Men det är väll ändå tur att det regleras? Folkmord skall väll som allt annat idag ske i politisk-transparens. | |
| brakise | 2009-04-11 20:25 | |
![]() | Genom att hela tiden rapportera och fokusera på eländet i världen får vi mer elände. Vi drar det till oss, så att säga. Man måste jobba för det goda genom att koncentrera sig på det. Alla hemska och negativa nyheter är ett otyg. | |
| -BAUDI - Ej medlem längre | 2009-04-11 21:33 | |
![]() | jag tycker iofs det är en bra nyhet att de vill förbjuda dåliga kemilkalier i vår mat. | |