Spelrum
Giraffen41
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
37
Inloggade79
Mobilspel
Pågående19 437

Forumkategorier

Användare Inlägg  
LiiiLooo2009-04-15 08:34
Antal inlägg: 80

arbetsfördelning i hemmet.
i mitt hem gillar jag att ha var sak på sin plats och jag njuter verkligen av att gå barfota utan att känna grus under mina fötter, därför dammsuger jag mer än vad man kanske behöver och går och småplockar ofta. det är alltid jag som lagar mat, jag som diskar och jag som tvättar.
Min sambo lägger kläder ÖVERALLT men det gör inte mig nåt för det åker direkt i tvätten. Jag klagar inte över allt som jag gör men min sambo har börjat tjata och gnata om att jag ALDRIG byter ut toarullen utan tar en ny och ställer den bredvid toan. Toarullen är visst han noga med men inte något annat.. Jag känner inte att arbetsfördelningen är skev på något vis för jag gillar att ha lite att göra när jag kommer hem men han känner visst att arbetsfördelningen är skev när det kommer till toapappret..
hur ser arbetsfördelningen ut hemma hos dig?

pelix2009-04-15 09:14
Antal inlägg: 64

Den som är hemma eller ledig gör det som ska göras..är båda hemma så delar vi på det.
Båda tvättar, båda diskar,båda lagar mat, lägger barnen,badar barnen.En mkt jämn fördelning..aldrig något gnabbande om vem som ska göra vad eller varför e inte det gjort.

emmylicious2009-04-15 09:26
Antal inlägg: 4501

Bor ju fortfarande hemma, och här är det så gott som alltid jag som sköter städningen. Disk sköter jag sällan. Den hoppar in av sig själv i diskmaskinen. Magiskt :D

Tvättar är det också oftast jag som gör. Toarullen byter jag inte ut, jag orkar bara inte. Haha.

När jag bodde med exet så var det jag som städade, tvättade och diskade, gjorde rent kattlådan, och den som gjorde slut på toapappret bytte pappersrulle, annars skulle vi ha papper över hela golvet när katten upptäckt rullen.

SimonG81 - Ej medlem längre2009-04-15 09:26
Antal inlägg: 143

Byter båda olja och däck på bilen,Hugger ved,Klipper gräset,Drar upp o sätter ut båten osv. också?

emmylicious2009-04-15 09:30
Antal inlägg: 4501

Ska tillägga att exet jobbade heltid och jag timmar vid behov så det föll sig ganska naturligt att jag skötte hemmet då jag var hemma oftare än honom.

nystan12009-04-15 09:37
Antal inlägg: 3414

Vi delar på skiten.

Spyan2009-04-15 10:37
Antal inlägg: 673

Jag städar, diskar, plockar i och ur diskmaskinen, tvättar kläder och fönster, slänger sopor, går till återvinningen, fixar avlopp och annat som går sönder, lagar mat, handlar och tar hand om hundar både med pälsskötsel/bad och promenader.

Jag jobbar 75% och sambon heltid, dock har jag lite mer spring i benen än honom.

åsnis2009-04-15 11:29
Antal inlägg: 215

Jag går ut med återvinningsgrejerna och viker tvätt, köper tulpaner och lagar mat på fredagar samt röjer i köket efter vardagsmiddagarna. Han lagar alla vardagsmiddagar som han också planerat och handlat inför, tar hand om uteplatsen och tvättar. Resten gör vi gemensamt. Anledningen till denna uppdelning är att jag kommer hem e 19 på vardagar, vilket han inte gör.

Amiable2009-04-15 11:31
Antal inlägg: 1365

Vi(kärleken o jag) bor inte ihop men delar på det när vi väl är med varandra i varandras hem.
Annars har mina ungar bra koll på läget här hemma. Vi hjälps åt.

klibaza2009-04-15 11:43
Antal inlägg: 169

simon g81-byter du olja och däck på bilen varje dag? hugger du ved varje dag? klipper du gräset varje dag? tar du båten i och ur sjön varje dag också? ;-)

toovrida2009-04-15 11:44
Antal inlägg: 121

vi hjälps åt med det mesta utan matlagningen det sköter jag. jag jobba bara 50 % så det är ju självklart att jag gör maten. byter däck o olja på bilen klarar jag oxå ( fast jag är tjej)

maarieell2009-04-15 11:55
Antal inlägg: 109

Jag tycker om att göra allt själv, känns som det blir bättre då. Bodde ihop med min ett år yngre bror i ett år, och då gjorde jag allt. Diskade han så var jag tvungen att diska om allt för han ville inte diska utsidan av glasen eller undersidan av tallrikarna :P

Pappas Docka - Ej medlem längre2009-04-15 12:01
Antal inlägg: 311

Råttorna bygger bo av hundhåren. Kackerlackorna städar upp råttskiten. Råttorna äter upp kackerlackorna. Hunden äter upp råttorna. Hunden har bara två ben kvar nu.

Miss_jk2009-04-15 12:28
Antal inlägg: 8941

Jag plockar ur diskmaskinen och tvättar. Maten delar vi väl ganska lika på. Vanlig "vardagsstädning" gör vi tillsammans men skura golv och damma och liknande gör oftast jag. Toarullen tar vi hand om lika lite/mycket båda två. Möjligen är jag lite sämre på det... Jag gör kanske lite mer än min sambo hemma men för det första tycker jag det är roligt nu när vi flyttat till världens finaste lägenhet, plus att jag gör gärna sådant om han fixar bilen, fixar med datorn m.m m.m. Sedan måste jag ju tillägga att det nästan alltid är han som betalar för oss när vi handlar mat och liknande, så det är nog möjligt att jag kanske borde göra ytterligare lite mer hemma... Men, ingen av oss klagar så vi är helt och fullt nöjda med hur vi delat upp det.

sussieloo2009-04-15 12:30
Antal inlägg: 56

Hemma hos mig e min sambo enbart jämlik när det kommer till matlagning ... annars har han och jag helt olika referensramar till vad som e städat. Det e roligt att han dock påpekar att barnen skräpar ner men inte ser sitt bidrag till det lilla kaoset:-)

Sangria2009-04-15 13:18
Antal inlägg: 504

Liilooo-Det är precis likadant hos mig det där med toarullen. Är säkert något manligt kontra kvinnligt..... Jag fixar det mesta av vardagsjobbet dock så är det så att den som först kommer hem tar ut hundarnas grejer(vi har två schäfrar) dammsuger och tömmer diskmaskinen. Har två tonårskillar som oftast åker på detta jobbet då dom kommer hem först ganska ofta. Sedan ska ju hundarna ut också och det är samma där att den vuxne som först är hemma går ut med hundar och en tonåring till hjälp.Min sambo är pedant men ser hellre sitt eget bidrag som viktigt och inte så mycket när jag har gjort jobbet. Det ska liksom basuneras ut att "jag har tvättat badrummen!!!" medans jag själv bara liksom gör det utan en massa snack. Jag handlar alltid. Matlagningen delar vi rätt lika, men jag bakar allt bröd. Vi jobbar båda heltid. Ingen av oss har någon familj så vi har lärt oss att alltid klara oss själva. Har aldrig haft barnvakt och självklart då heller aldrig varit någonstans utan barnen inte ens bio eller resturang. Men jag klarar i princip vilken motgång som helst då jag är van att ta itu med saker och ting själv också. Det finns fördelar med allt.

Yonderboy - Ej medlem längre2009-04-15 13:24
Antal inlägg: 1661

När jag hade ett förhållande i en inte för avlägsendåtid så var det jag som gjorde 80/20 av allt hushållsarbete. Diskade, Matlagning, Veckodagsstädningen varuinköp. Hade en mindre krävande utbildning som man då genomgick så visst även om det kändes surt.

Könsdelade uppgifter är gay, skulle aldrig respektera min partner sådana ideer.

vinterresa - Ej medlem längre2009-04-15 13:47
Antal inlägg: 253

Det är väl ingen som byter toarullar själv nuförtiden, när vi har möjligheten att göra avdrag för hushållsnära tjänster.

Tess 082009-04-15 14:53
Antal inlägg: 18003

Vi har ingen som helst fördelning..
De äldre barnen fixar disken (ur diskmaskin och in i skåp) den som lagat mat/ätit på tallriken stoppar in den i maskinen.
Stryker gör jag INTE!!!
Städar jag vi alla jämt och inte f*n blir det någe renare för det...

Tess 082009-04-15 14:54
Antal inlägg: 18003

PS toarullen är det mest jag som fixar, men även katter och barn kan hjälpa till.. minstingen ska ta med de tomma till dagis så hon är toksnabb ibland :)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?