Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 34 |
| Inloggade | 68 |
Mobilspel
| Pågående | 19 437 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-04-15 11:20 | |
![]() | Lycklig nykterist Japp, det låter det. Efter att ha simmat igenom dom flesta psykoaktiva substanser som de fria och ofria marknaderna har och erbjuda så har jag funnit mig att jag är lyckligast nykter. Visst finns det substanser som är trevligare än alkohol minsann. Men det får man inte prata om. Jag har pratat om det på sidan av i vissa trådar men inte helt utan skälsord från admin. Det är lite konstigt igentligen, för man får prata om allt annat olagligt, det tillhör ju den lagstadgade Åsiktsfriheten. Jag vill säga att det här forumet gränsar till att vara ett hot mot demokratin genom att det repetetivt bryter gentemot Svensk Lag. Den här tråden handlar dock om vad för saker vi lyckliga nykterister gör: 1) Är ute i skogen när väder och vind tillåter 2) Kompenserar med smakupplevelser 3) Musik är mitt opium 4) Läser Tage Danielsson 5) Omvärldsanalyserar 6) Forumdiskuterar 7) Webbutvecklar 8) Odlar Vad är dina trick till en rolig nykter världsupplevelse? | |
| pion ekrot | 2009-04-15 11:39 | |
![]() | Det finns inga trick. Jag gillar bara inte alkohol, tycker det är skitäckligt. Droger öht är inte min grej. Håller med dig om 1-3 samt 8 :). Jag kan "tipsa" om "roliga världsupplevelser" men det känns ju rätt banalt eftersom folk som gillar alkohol även själva kan tänka utanför glaset. | |
| Bitte - Administratör | 2009-04-15 11:39 | |
![]() | Ett forum är ingen demokrati och det har även admin sagt fler gånger här,, funderar vad du egentligen vill med tråden , men jag kanske har för små händer för att fatta =) Och på din fråga ger fan i att dricka Bitte | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-04-15 11:43 | |
![]() | jag behöver inte anstränga mej elr hitta substitut för att låta bli att dricka,eftersom jag har lika kul om inte roligare,utan alkohol=) | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-04-15 11:48 | |
![]() | Sveriges första folkval handlade om Rusdricka i början av 1900 talet, argumentationen som låg i nykterhetslägret är mycket lik den argumentation som är emot dagens "illegala" substanser. Personligen så ser jag universalt på det som den faktiska benämningen "Psykoaktiva Substanser", vissa är roligare/bättre än andra. Själv så trivs jag bäst med att va laglig och av naturliga omständigheter så är jag nu då nykterist, så tänkte praktisera det lite :) bitte, forumadmin kan säga vad dom vill, i en domstol skulle dom behandlas som vilken lagbunden svensk individ som helst. Svensk Lagstiftning gäller även vårt internet. | |
| vulcan | 2009-04-15 11:54 | |
![]() | forumadmin: Du är som en ovanligt barnslig femåring NiN i ditt konsekventa gränstestande. NEJ - det är alldeles riktigt att du inte får diskutera dina drogvanor i forumet. Samma regler som för alla andra. Tycker du att det är ett hot mot demokratin så får du kontakta ägarna som har satt reglerna. Du kanske dock ska undvika att börja med att påstå att de bryter mot svensk lag när de inte låter dig skriva precis vad du vill på DERAS internetsida (tipsilipsar) Eftersom du är varnad och tillsagd upprepade gånger och väl trots allt får anses vara en vuxen person med full läskunnighet så meddelas att det inte blir några fler tillsägelser, utan nästa gång ryker ditt konto. Ett ytterligare tipsilips som du visserligen redan fått vid tidigare tillfälle utan att verka ha begripit är att du fullständigt kapitalt missförstått "Svensk Lagstiftning". Du har ingen som helst möjlighet att styra eller påverka vad ägaren av en internetsida väljer att INTE vilja publicera på den. | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-04-15 11:57 | |
![]() | Uppfattat magistern. | |
| Tess 08 | 2009-04-15 14:42 | |
![]() | Guldstjärna i kanten till Vulcan :-D I övrigt kan jag bara säga att det händer att jag dricker alkohol. Jag gjorde det en gång i höstas tex, men då det mesta smakar illa (inte gott) så kan jag lika gärna avstå. Har roligt nykter! Och då jag har förmånen att ha tre barn ser jag det som min skyldighet att sätta deras liv och leverne framför mitt. Och det gör jag så gärna så!!! | |
| -tweedledum- - Ej medlem längre | 2009-04-15 19:49 | |
![]() | 7 | |
| CHL | 2009-04-15 20:02 | |
![]() | härligt att du hittat lyckan utan droger och "lagliga" droger :) Enligt mig ingen större skillnad. Dom skadar lika mycket. Dom olagliga oftast mindre.. Hur som haver: Mitt trick är barn, djur, natur, fiske, jobb, vänner och diverse annat :) | |
| wildman | 2009-04-15 20:13 | |
![]() | Min drog är sex och kärlek. Klarar mig bra utan alkohol :-) Har alldeles för stort kontrollbehov för att tappa fokus så ;-) | |
| betapatos | 2009-04-15 20:20 | |
![]() | Det låter så hårt, det där med nykterist. Så definitivt. Men förstår givetvis de som faktiskt inte tycker om det, eller som av svårigheter att hantera alkohol avstår ifrån det. Däremot öppnas ett stilla himmelrike vid smaken av ett glas rött mitt i matlagningen en lördagskväll. Ungefär samma sak som att äta ytterst god mat. Det får man inte heller glömma; alkohol i rimliga mängder är fantastiskt! Men även om man inte tycker om alkohol så "bör" man ibland ta ett glas vin, av samma anledning som man ibland "bör" äta av den mat som bjuds hos svärföräldrarna. Men alkohol är inte på samma sätt stigmatiserat som mat. | |
| betapatos | 2009-04-15 20:22 | |
![]() | CHL; Alla är vi predestinerade att dö; somliga finner på vägen dit lycka genom att ta ett glas vin emellanåt. Inget farligt med det. | |
| CHL | 2009-04-15 20:31 | |
![]() | Betapetos: I detta land har vi annan drogkultur än vissa andra. I vissa anses det att andra droger vid matlagning eller umgänge är mysigt och ok. Så varför dömma ut vissa? För att vi fått lära oss att dom är så mycket farligare såklart...men är dom verkligen det i rimliga mängder? | |
| wildman | 2009-04-15 20:32 | |
![]() | Det mest intressanta med att inte dricka alkohol är hur ihärdigt dom som dricker alkohol prompt ska få en att dricka :-) | |
| CHL | 2009-04-15 20:33 | |
![]() | i sverige hittar man massa info om hur farliga alla droger utom dom tillåtna är.. | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-04-15 20:34 | |
![]() | Jag kanske skall tillägga "Lyckligast Just Nu" .. för att jag är inte emot att leka runt med något framöver. Nykterist är bara mitt aktuella stadie som jag vill fortsätta och bejaka. Det finns inga rätt och fel, nyckeln är ju trotts allt balans. | |
| CHL | 2009-04-15 20:34 | |
![]() | udda kompisar wildman? har flera som varken dricker, röker, snusar eller tar andra liknande droger. Har aldrig sett nån tvinga dom till det heller :) | |
| CHL | 2009-04-15 20:39 | |
![]() | mynameisnobody: Jadu, det är inte lätt att hitta balansen. Bättre att utgå från bästa sinnesbalansen, som oftast inte är nåt alls. Allt annat är flyktvägar ;) | |
| wildman | 2009-04-15 20:42 | |
![]() | Nja, det är nog tom mest folk som inte ens känner en, men tackar man nej så insisteras det vilt. Inte alltid men förvånasvärt ofta. Det gäller bara alkohol, inte rökare, snusare, knarkare. Dom sköter sig själva ;-) | |