Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 36 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 19 437 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Nemi | 2009-04-15 16:09 | |
![]() | Sista ansökningsdatum högskolan 15/4 Glöm inte att idag är det sista ansökningsdatumet för kurser/program på högskolan höstterminen 2009. /Nemi som fortfarande funderar på vad/om hon ska söka | |
| Tess 08 | 2009-04-15 16:13 | |
![]() | Det är redan kört! Jag gör ju sista terminen till hösten :) | |
| Pseudonymf | 2009-04-15 16:28 | |
![]() | MDH-44094 Informationsdesign - webbdesign MDH-44034 Recycle Design ÖU-35583 Barnets rättigheter - ett förändringsarbete MDH-43143 Makt, våld och livsvillkor Det är de kurser som jag sökt inför hösten :) | |
| piidii | 2009-04-15 16:29 | |
![]() | jag har sökt en kurs i pedagogik, 30 hp. hoppas kunna förstå mig på min styvmor efter detta... | |
| Pseudonymf | 2009-04-15 16:33 | |
![]() | "Svärmorspedagogik 30 hp" *skratt* | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-04-15 16:34 | |
![]() | ska söka idag men sitter bara å spelar... :O | |
| YamahaJet | 2009-04-15 16:37 | |
![]() | Gode gud går mina skattepengar till dom där tramskurserna???!?!?! Vilken kunskap erhåller eleven som kan användas i det privata näringslivet? Och är du själv inte intresserad i att vara produktiv, arbeta, bygga en karriär och personlig förmögenhet istället för att slösa värdefull tid på att leka samhällsintresserad? | |
| bove | 2009-04-15 16:49 | |
![]() | Människan är inte bara till för samhället (=näringslivet i ditt fall), samhället är även till för människan. Det finns faktiskt människor som ser värde i annat än ekonomisk avkastning. | |
| Pseudonymf | 2009-04-15 16:57 | |
![]() | YamahaJet: Vilka kurser är tramskurser menar du? | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-04-15 17:06 | |
![]() | Riksdagen uppmuntrar just nu folk att studera, gärna 2 år framåt, då arbetslösheten förhoppningsvis är mindre plågsam för världen. Heder åt er som utbildar er och t o m tar lån, för att ge landet en bättre framtid. Naturligtvis behöver vi folk inom samhällssektorn, pedagogik och psykologi. Tur att det finns människor som har huvud också. | |
| MatsJoel | 2009-04-15 17:14 | |
![]() | Skulle vilja söka, men lyckas inte logga in. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-15 17:31 | |
![]() | Yamahajet, ditt "skämt" är borderline till oförskämt! ;) Hur (på vilket sätt) produktiv och insyltat i det privata näringslivet skall man vara för att bli godkänd av dig?! | |
| Bertil Truck - Ej medlem längre | 2009-04-15 17:53 | |
![]() | Yamahajet är chattbot där nån matat in lite rappakalja från galenhögern. | |
| Gungner | 2009-04-15 18:02 | |
![]() | Tom jag sökte en kurs idag (hade tur då jag inte visste om att den 15 var sista dagen). Skall läsa metrologi för nöjes skull (passar bra för min hobby). Dagens hp är devalverade läste jag mig till. Skall bli intressant att sitta i skolbänken igen, hehe. | |
| Gungner | 2009-04-15 18:05 | |
![]() | Håller lite med yamaha trots allt, ser ingen stringens i ditt val nymfen trots att jag gillar dig i övrigt. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-15 18:20 | |
![]() | OM det är så att ni tycker det är flummigt att läsa kurser som staten erbjuder på universitetsnivå, så får ni väl rikta kritiken och begära att alla kurser är riktade mot hur man genererar vinst och jobbar för det privata näringslivet. Att ge sig på nymfen för att hon vill utbilda sig vilket troligen kommer att göra hennes liv bättre och leda till en karriär (som förvisso kanske inte handlar om vinstmaximering) är väl inte för er att döma henne för? Stringensen kanske finns där, men det kräver kanske en nyfiken fråga till henne snarare än en kalla och cyniska "Handelsstudent"-kommenta rer. | |
| Aviator | 2009-04-15 18:22 | |
![]() | Jag blev färdig BMA i somras så jag behöver inte bekymra mig för HT09! :) Annars skulle en magister i filmvetenskap inte sitta fel heller! | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-04-15 18:25 | |
![]() | heja nymfen!hoppas det går bra*S* nu är det så att dessa kurser finns & det är väl knappast hennes fel? & inte heller ngt fel av henne att nyttja dom när det är sånt hon är intresserad av! håller med duden! | |
| Pseudonymf | 2009-04-15 18:27 | |
![]() | Jag har hittills plågat mig igenom nästan 3½ på lärarlinjen för att bli utexaminerad och få börja arbeta. Men nu verkar det inte som att det finns några jobb i Västerås (staden som Gud glömde) och något alternativ till arbetslöshet i höst känns bra. Så eventuellt får jag plugga vidare och extrajobba som vårdbiträde (som jag nu gjort i 4 år) och som vikarie inom förskola/skola. Därmed har jag verkligen försökt dra mitt strå till stacken som student och nu jobbsökande. Vill helst slippa beblanda mig med a-kassan, som jag för övrigt aldrig tidigare behövt. | |
| Gungner | 2009-04-15 18:32 | |
![]() | Det är numera ett mindre problem duden och pruppen (även yamaha) då staten har försämrat lånevillkoren sedan jag studerade (lång tid dock kortare tid och mer poäng än normal männinska klarar av). Överliggarnas tid är förbi och det gäller verkligen för dagens studenter att verkligen välja kurser som ger någonting i framtida önskat yrkesliv. | |