Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 39 |
| Inloggade | 84 |
Mobilspel
| Pågående | 19 445 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Brasved - Ej medlem längre | 2009-04-16 23:21 | |
![]() | Att streama Sedan 1 april har fler och fler börjat streama upphovsskyddat material, då det är säkrare än att ladda ner t.ex filmer först. Vissa påstår desutom att detta är lagligt. För er som inte vet vad det innebär att streama "är en teknik som ger möjlighet att se film på Internet utan att ladda hem hela filmen först. Överföringen sker i stället under tiden man tittar på filmen. Streaming används både för uppspelning av lagrade filer från webbplatser och för mottagning av direktsända evenemang på Internet" Kan omöjligt hitta något på nätet om detta, och egentligen så tankar man ju inte ner något på sin dator.. eller? (det försvinner ju direkt när man stänger ner internet) Är det någon som vet om detta är lagligt eller inte? :D Tacksam för svar Emil | |
| U Lose - Ej medlem längre | 2009-04-16 23:25 | |
![]() | Rent teknikmässigt är det en nedladdning som sker. Tittar du i din tempmapp när du kollar på en youtubefilm så ligger t ex hela filmen där när den är färdigladdad. | |
| Brasved - Ej medlem längre | 2009-04-16 23:27 | |
![]() | tempmap? vad är en tempmap? | |
| U Lose - Ej medlem längre | 2009-04-16 23:29 | |
![]() | C:\Documents and Settings\Brasved\Temp\ eller vad det nu är i Windows... | |
| Juvelbejbin | 2009-04-16 23:29 | |
![]() | www.imesh.com använd det och känn er lugna..där kan ej heller du bli spårad med ditt ip. | |
| Brasved - Ej medlem längre | 2009-04-16 23:30 | |
![]() | ;D mycket vänligt tips Juvelbejbin.. är det jag som inte förstår erat indirekta sätt att svara på eller är det ingen som vet om det är lagligt eller ej? | |
| eviltyrus | 2009-04-16 23:32 | |
![]() | Tror inte det är olagligt för den som streamar men den som lagt upp något upphovsrättskyddat material är nog skyldig till brott, eftersom den personen varit delaktig till att sprida verket utan lov. Om det vore olagligt att streama material skulle inte t ex Spotify vara en laglig tjänst, vilket den är. | |
| Brasved - Ej medlem längre | 2009-04-16 23:33 | |
![]() | det låter ju bra eviltyrus.. jag är nämligen en väldigt laglydig människa som älskar att se på film | |
| Pappas Docka - Ej medlem längre | 2009-04-16 23:44 | |
![]() | provade just att titta på lite filmer på www.surfthechannel.com nån som använder den sidan? nån som får till bra bildkvalitet? blir ganska blandad kvalitet för mig, en del blir helt okej, många filmer rent dålig kvalitet, ialla fall om man ska köra helskärm. ifall nån får till riktigt bra bildkvalitet på flertalet streamade filmer skulle jag vilja veta hur det går till... | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-16 23:47 | |
![]() | Vill man titta på tv-serier lyckas man bäst om man går direkt till kanalägaren; Avsnitt av Scrubbs, Lost, ER, Grays Anatomy, Samantha Who, m.fl läggs upp ett par dag efter sändning på abc.com och streamas i HD. Osäker på om det fungerar utanför USA; det får någon kolla. | |
| Pappas Docka - Ej medlem längre | 2009-04-17 00:08 | |
![]() | det är långfilmer jag är intresserad av. skulle tro att de flesta är i hyfsad kvalitet, men att det blurar till sig på vägen till min dator. | |
| ralfus | 2009-04-17 00:08 | |
![]() | Det fungerar inte utanför USA, men det kan man komma runt genom vissa grejer. (hotspot shield tex). jag rekommenderar www.atdhe.net, helt ok kvalitet (jämfört med andra streams jag sett) med i princip alla serier OCH sport. Man kan även se båda delarna live! | |
| _astrud_ - Ej medlem längre | 2009-04-17 00:08 | |
![]() | Det fungerar inte utanför usa, det finns såklart sätt att fuska med det. Till exempel kan man använda program för anonymt surfande. Man kan också lösa någon slags abonnemang så man surfar genom en amerikansk server på något vis. Men det där bryr jag mig inte om, jag har sidor som jag tycker funkar helt ok att se mina favoritserier på. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-17 00:11 | |
![]() | Ok. | |
| _astrud_ - Ej medlem längre | 2009-04-17 00:15 | |
![]() | Ey, samtidigt. Man får ha lite tålamod och leta runt en del så hittar man snart sidor där man kan streama både film och serier. Problemet är att man riskerar att stöta på mycket skit, dålig kvalitet, reklam för livecams och annat skräp. Google och lite tålamod så är man snart hemma alltså. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-17 00:15 | |
![]() | Duden,jag tror inte att man får svara så där enstavigt. Du kan bli avstängd. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-04-17 00:20 | |
![]() | ralfus, gick in på www.atdhe.net och klickade på House... och fick genast upp en porr-popup trots att jag har popupblocken aktiverad. | |
| ralfus | 2009-04-17 00:28 | |
![]() | det har hänt mig en gång också, fast bara en och jag använder den ofta. synd, för det är i övrigt en bra sida. | |
| _astrud_ - Ej medlem längre | 2009-04-17 00:43 | |
![]() | Det är mycket reklam för spel och sex på många av de där streamingsajterna. Du kan kolla in www.yidio.com/ där kan man söka på en serie och få upp en massa länkar till sidor där avsnitten visas. Ofta går flera av länkarna i slutändan till samma källa men det är bara att kolla runt. När jag får upp reklam och popups klickar jag bara bort det och fortsätter, det brukar gå fint. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-04-17 12:00 | |
![]() | Jodå. Det är bara att klicka bort och fortsätta, det går finfint. Men det är irriterande och sänker mitt humör. Det är inte finfint och därför går jag inte tillbaka till samma sajt igen. Mest av princip. Jag har inget behov av att se tv-program och filmer streamade men blev nyfiken och ville testa. Så för min del är det inget problem. | |