Spelrum
| Giraffen | 46 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 34 |
| Inloggade | 82 |
Mobilspel
| Pågående | 19 445 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ewaleena - Ej medlem längre | 2009-04-18 11:08 | |
![]() | vård av barn... Är det någon som sitter på information om följande: (och säg inte att jag ska gå till Fk.se eller googla för det har jag redan gjort och jag hittar inget bra svar!!!) Om man har arbetspass på sitt ORDINARIE jobb 13-19.30 och tar ut vård av barn den dagen, bör man då gå till sitt extrajobb som börjar 19 och slutar 03 med hänvisning till att "då är gubben hemkommen och tar över barnen"??? | |
| lehena | 2009-04-18 11:19 | |
![]() | Jag hade nog gjort så om jag var du, men ring till fk för att vara riktigt på den säkra sidan! | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2009-04-18 11:22 | |
![]() | Det är inte jag som har gjort utan en av de anställda. Jag, personligen, har ju svårt att tro att man får betalt för 6.5 timmar från FK om man sen kan gå och jobba 5 timmar till det dygnet, eller tänker jag fel? | |
| lehena | 2009-04-18 11:27 | |
![]() | Jag förstår hur du tänker, men på pappret till FK får man även skriva i om man bor med den andra föräldren och om han/hon jobbade medan du själv var hemma. Ska hon även ta ut VAB när den andra är hemma så undra säkert FK och ger inte ut pengar för VAB. Förstår du hur jag tänker?? Min sambo och jag gjorde så häromdagen, han tog ut VAB del av dag, jag slutade vid 12 och tog över. | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2009-04-18 11:34 | |
![]() | jo, det klart man kan dela dagen men nu handlade det ju om mera timmar arbeta än vad det var vab-timmar.. och maken hennes skulle ju inte behöva ta vab då han inte jobbade på kvällen.. Är en arbetsdag inte ca 8 timmar hos FK?? Tänkte mest för hennes skull om dom räknar då att hon arbetar 6 timmar på kvällen att hon bara får vabba typ 2-3 timmar för att Fk ska få det att gå ihop liksom, om du förstår hur jag tänker :) !! Fk brukar ju inte vara så givmilda av sig så man får betalt fast man redan tjänar pengar den dagen.. det är nog inte så vanligt att folk gör så här, så jag får nog ringa och fråga så det blir rätt. | |
| Amiable | 2009-04-18 11:36 | |
![]() | Det ska inte vara några problem, så som jag ser det. Du uppbär lön för tiden du jobbar, lr hur. Den finns medtaget på ersättningen på FK, lr hur? 2 löner per dag - sjuk/vård ena = sjuksrivning ena | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-04-18 11:47 | |
![]() | Det måste vara helt i sin ordning att göra så. Hon är ju borta sin ordinarie arbetstid som hon får från Fsk istället då. Sen att hon har ett extrajobb som hon tjänar pengar på är ju inget som fsk går in och betalar för ändå. | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2009-04-18 11:52 | |
![]() | Då skulle man alltså kunna vara sjukskriven på heltid från ett jobb men ha ett annat på halvtid "vid sidan av" då, som man går till varje dag?? | |
| Tess 08 | 2009-04-18 11:56 | |
![]() | Fast vid sjukskrivning blir det väl annat?? Att vara hemma med sjukt barn kan ju båda vara så när mannen kommer hem kan ju han ta över vårdandet så hon kan gå på sitt andra jobb. Han kan ju inte vara hemma och hon jobba om hon är sjukskriven... | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-04-18 11:59 | |
![]() | Sjukskrivning och vård av barn går absolut inte att jämföra. | |
| lehena | 2009-04-18 12:01 | |
![]() | Men hennes extrajobb är inte på ditt företag då eller?? Om hon vabbar sin ordinarie tid hos dig så har väl inte du med att göra vad hon gör på sin fritid?? Bara en tanke... Så länge hon angivit sin extra inkost till FK så ska det nog inte vara några problem... En annan tanke som slog mig.... Om man har två jobb och sjukskriver sig från det ena, kan man jobba det andra då?? Det kan ju vara två helt olika jobb. Det ena kan ju vara stillasittande och det andra te x gräva i rabatterna en hel dag! Man kanske kan det ena men svårt för dte andra.... | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2009-04-18 12:15 | |
![]() | Nej, kanske inte lehena.. | |
| Amiable | 2009-04-18 12:15 | |
![]() | Det handlade juom vård av sjukt barn- inte egen sjukdom -skillnad! | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2009-04-18 12:18 | |
![]() | Det var nog mera tanken att hon vabbar på sitt ordinarie jobb för att jobba på sitt extrajobb. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-04-18 12:22 | |
![]() | Men vore det inte mera konstigt att hon var hemma och tog vabb när det finns någon annan hemma som kan ta hand om barnet? Det skulle jag reagerat mer på, för det är ju inte rimmligt att vara två som tar hand om ett sjukt barn. | |
| malle72 | 2009-04-18 12:25 | |
![]() | Vård av barn kan man ju givetvis bara ta ut om man går miste om lön för att man måste vara hemma med sjukt barn. | |
| malle72 | 2009-04-18 12:29 | |
![]() | Om hon har två jobb kan hon ju givetvis får ersättning för den förlorade inkomst hon har från det ena arbetet även om hon jobbar på kvällen. Hur man än vrider och vänder på det så går hon ju miste om pengar hon skulle haft om barnet vore friskt. Man kan vid sjukskrivning ha två jobb, varav man klarar det ena men inte det andra och ha full rätt till sjukpenning för den lön man går miste om. Skulle personen däremot börja arbete i högre omfattning i det arbete han/hon klarar minskar ju sjukpenningn med motsvarande omfattning. | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2009-04-18 12:31 | |
![]() | Oki, nu spelar det ingen roll för jag fick just info att hon kommer att bli uppsagd från sin provanställning här på måndag. | |
| lehena | 2009-04-18 12:35 | |
![]() | Malle72 - Jobbar du på FK eller?? | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2009-04-18 12:38 | |
![]() | ok, tack för den infon Malle72, precis vad jag behövde själv! :) | |