Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 489 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| barbi | 2009-04-22 00:57 | |
![]() | Ska barnfamiljer gå ut och äta? Jag undrar vad ni tycker om att barnfamiljer går ut och äter? Jag tycker självklart att dom ska få göra det! Och självklart kan det bli lite skrikit med barn sånt man får räkna med när man går ut. Man kan aldrig garantera att sitt barn är tyst när man går ut. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-04-22 01:00 | |
![]() | Jag har inte haft någon stendöv unge med bokstavskombination, så jag kan inte svära för alla barnfamiljer men gå ut och äta tycker jag de ska kunna, liksom gå på muséer och sitta med på en gudstjänst, utan att kantorn får tinnitus. | |
| olajuwon - Ej medlem längre | 2009-04-22 01:02 | |
![]() | Nej, barnfamiljer ska sitta inlåsta i hemmet 24/7 så att ensamma stackare inte ska bli avundsjuka och skylla det hela på att det blir "skrikigt". | |
| krutmarie | 2009-04-22 01:04 | |
![]() | Barbi, dom behöver ju inte vara tysta, men lära sig att när man går ut och äter bland andra människor så ska ljudnivån inte vara som på dagis. Man ska inte heller springa omkring bland borden under tiden som man väntar på maten eller när man har ätit klart och mamma och pappa inte är klara för att gå. Det finns ju redan en tråd om "skrikiga, ouppfostrade ungar" där det står massor om just det här förresten. | |
| krutmarie | 2009-04-22 01:05 | |
![]() | Olajuwon, varför ska dom sitta inlåsta den 24 juli? | |
| barbi | 2009-04-22 01:11 | |
![]() | För några veckor sen va jag o syrran på en pizzeria och käka med våra barn. då kommer det in en *tant* runt 40år med en tidning hon får in sin pizza och just då så börja styrrans barn och gnälla *2år 3år* tanten vart sur och lämna sin pizza och drog. Jag börja skratta och tycker att det va löjligt:) Barn är barn:) självklart ska dom inte springa runt och störa men som sagt man kan inte garantera att sitt barn ska vara knäpp tysta | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-22 01:28 | |
![]() | Beror på vart de går, familjen alltså. Somliga familjer där föräldrarna skulle låtit bli och avla på sig öht kan gott stanna hemma. | |
| ajohansson | 2009-04-22 01:36 | |
![]() | JA barn familjer ska gå ut och äta! | |
| micro113 | 2009-04-22 07:19 | |
![]() | Självklart skall barnfamiljer gå ut och äta, men det ställer lite krav på både föräldrar och barn -- man bör ju ta restaurangbesöket som ett tillfälle att lära barnen hur man uppför sig på just restaurang, och inte låta dem härja fritt. | |
| stefanf | 2009-04-22 07:32 | |
![]() | Det finns ju dessvärre ett antal människor som inte riktigt klarar att (upp)föra sig på restaurang eller på andra ställen där det är normalt och rimligt att förvänta sig en grundläggande respekt och hänsyn för sin omgivning. Tyvärr men naturligt nog så kommer en del av dessa (allt för många) även att få ungar - och det gör inte saken bättre. Man ska kunna ta med sig barn ut, självklart, och de låter kanske lite emellanåt. Detta får man nog acceptera och leva med tycker jag. Kanske är vi generellt lite överdrivet tysta, försiktiga och kontrollfobiker. Vi höjer sällan rösten offentligt, trots att vi blir upprörda, tiger och lider hellre än att förklara för kyparen att biffen är nästan oätlig etc. Då blir det ofta lite obehagligt och vi vet inte hur vi ska hantera när det plötsligt kommer irrationella ljud från någon vid bordet intill, vare sig det är en bullrig vuxen eller ungar som gnäller/skriker. Med detta sagt så finns det givetvis en gräns då jag som förälder måste känna att det gått för långt och se till att få tyst på min unge - eller ta med ungen och gå ut - helt enkelt för att omgivningen har rätt att få äta i en rimlig aukustisk miljö. | |
| Bitte - Administratör | 2009-04-22 07:41 | |
![]() | Sa det i den andra tråden säger det igen visst barn ska följa med ut och dessa stör mig mindre än fyllare som skrävlar och pratar högt så att ALLA på restaurangen hör dom,, Hellre ett barn som stannar vid mitt bord och frågar nått än en full människa som tror sig känna mig Bitte | |
| Amiable | 2009-04-22 08:05 | |
![]() | Vet andra som inte borde gå på restauranger och de är vuxna... Men jisses då! Klart att de ska på restaurang med de små liven. Det är en sak i deras 'socialakompetens' de måste få uppleva. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-04-22 12:06 | |
![]() | Det finns goda exempel på barnfamiljer på restaurang. Jag brukar välja ett bord så långt ifrån barn som möjligt eftersom jag har en hörselskada som gör mig överkänslig för vissa ljud, bland annat barnskrik. Ljudet är inte bara obehagligt utan gör fysiskt ont. Men ibland går det inte att undvika och det är definitivt inget jag lastar barnen för. Barn är barn. Föräldrarna gör säkert sitt bästa för att uppfostra och lära, men för att de ska kunna göra det så måste de ju få komma ut och "praktisera". När man väl sitter där på restaurangen och har några skrikiga och extra stökiga ungar intill så är det verkligen inte kul. Man går gärna därifrån. Men därifrån till att förbjuda?! Absolut inte. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-04-22 12:07 | |
![]() | Hoppsan, avslutade visst inte första meningen... Det finns goda exempel på barnfamiljer på restaurang, där föräldrarna faktiskt lyckas lära barnen att det är skillnad på restaurangen och det egna hemmet eller lekplatsen. Jag har vid flera tillfällen sett barn som faktiskt anstränger sig. | |
| taru | 2009-04-22 12:08 | |
![]() | Klart de ska! Och det är inte bara jobbigt för de andra i restaurangen, trust me, det är jobigt för föräldrarna också om barnen skriker, så man undviker helst det. | |
| Miss_jk | 2009-04-22 12:19 | |
![]() | Säger som Bitte: Det finns bra mycket värre saker att störa sig på på en restaurang än skrikiga barn. Ska man förbjuda barn på restauranger p.g.a. ljudnivån så får man nog förbjuda en hel del annat också. Alkohol t.ex. Därmed inte sagt att jag inte märker av oväsendet. Kan tycka att det är fruktansvärt irriterande med barn (och vuxna...) som springer omkring och väsnas men man får väl helt enkelt gå och säga till då. Vi är ofta lite för mesiga och antingen bara sitter kvar och irriterar sig eller går därifrån. Visa lite stake och gå och säg till att detta inte är ok. | |
| Eva_Margaret | 2009-04-22 13:29 | |
![]() | Vi har tagit med barnen på resturang sen dom var nyfödda. Det har aldrig varit några problem. Inga skrikande, gapande barn här inte. Jag tror det beror på hur man beter sig själv. Att man gör det till något naturligt. Iof har vi ätit ute och gör fortfarande för det är både bekvämt och mysigt. Tror det handlar om både lite uppfostran, sätta gränser plus att man tar med barnet / barnen redan som jätte-små. Man kan ju inte tro att ett barn som kanske går på resturang som 3-åring ska förstå hur man beter sig på resturang om barnet aldrig har fått vara med tidigare. | |
| lillakia | 2009-04-22 17:18 | |
![]() | 24/7= 24 h/ 7 dagar/vecka ;oD | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2009-04-22 17:27 | |
![]() | Jag tycker att man kan lämna barnen hemma, om man inte går på typiska familjeställen. Frun också, för den delen. | |
| Amiable | 2009-04-22 17:32 | |
![]() | Haha! Det gör du rätt i.....! | |