Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 494 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BorderBeta | 2009-04-22 10:01 | |
![]() | Vilka får gå på restaurang? Jag vet att vi alla individer har olika referenser i livet och därför utvecklat olika form av avsky mot diverse ting och uttryck i samhället. Ja, vi är lite bortskämda men nu måste jag bara reda ut en gång för alla i denna högintellektuella, sanslöst belevade miljö; Vilka får egentligen gå på restaurang? Att barn bör reduceras från restauranger har jag ju förstått, men överviktiga då? Många mår inte alls bra i sin aptit om det sitter en fet person bredvid. Och ja just det ja; gamla. De är ju så långsamma och kräsna och tar extra tid och utrymme! Och människor med bestick-betingad problematik, med andra ord inte kan äta utan att det ser illa ut, bör inte de stanna hemma? De har ju inte övat som man ska! Och alla som smaskar eller de som har allergier och kräver en massa extra så att vi andra hederliga, ansvarstagande, friska tvingas sitta och vänta extra och dessutom höjer de priserna för att vara välanpassade restauranger som ska passa alla människors behov! Ja, jag vete fan om andra än friska, etikettsutbildade och normalviktiga genetiska väl förunnade unga vuxna inte är de enda som kvalificerar sig för ett restaurangbesök... | |
| Lenis2 | 2009-04-22 10:15 | |
![]() | hmm ur ett ekonomiskt perspektiv - alla som kan betala får gå! | |
| fåntrattis | 2009-04-22 10:24 | |
![]() | Om man får likställa bensinmackar som säljer korv med restauranger så säger jag att att alla som köper korv där borde portas. | |
| steffin - Ej medlem längre | 2009-04-22 11:02 | |
![]() | Får inte ALLA gå på restaurant? Det trodde jag iallafall. | |
| BorderBeta | 2009-04-22 11:06 | |
![]() | steffin Ja det trodde jag med. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-04-22 11:17 | |
![]() | Jag gillar din ironi BorderBeta. Och jag håller med. :) Det som jag tycker är allra viktigaste inom vett och etikett ärr att respektera andra människor i den miljön man äter. Låt oss säga att du stör dig jättemycket på långsamma gamla eller någon som sitter alldeles bredvid dig och glufsar i sig knappt utan att tugga mellan matbitarna. Att du är irriterad är endast ditt problem och inget ansvar som restaurangen eller någon annan har. Nyckeln till en skön restaurangupplevelse är att vara en människa som är respektfull och förstående jämte mot andra och att kunna ignorera vissa beteenden. Jag brukar lyckas med detta. skärande barnskrik skulle möjligtvis kunna rubba matron en aning iofs. | |
| Ässät | 2009-04-22 11:30 | |
![]() | Går man inte på restaurang för att få sig en bit god mat? Då ska man väl koncentrera sig på maten och kanske på sällskapet som är med istället för att störa sig på andra runt omkring. Restauranger är till för alla så länge det inte finns en skylt på dörren vad som inte får tas med in! | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2009-04-22 11:32 | |
![]() | Jag tycker knappast du kan jämföra ett skrikande barn med en allergiker. | |
| BorderBeta | 2009-04-22 11:37 | |
![]() | Egenskap Varför inte då? Allergier och specialkostare är ena kräsna störar som fördröjer och kräver extra, höjer priser och tunnar ut menyer. De påverkar ditt restaurangbesök mer och mer för varje år ju mer utvecklingen skrider socialt. Det är nästan värre än ett livs levande barn i sammanhanget! | |
| BorderBeta | 2009-04-22 11:40 | |
![]() | Viktor Jag tror liksom du, att upplevelsen av vad man än tar sig för i livet är beroende av hur fridfull och trygg man är inombords. När det gäller skrikande barn kan jag tom göra en liten amatör-referens kring att stressade och upprörda människor som visar sin tydliga irritation stressar föräldrar, som i sin tur uppstressade och stressade sänder rätt pressade vibbar till sina redan upprörda barn. | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2009-04-22 11:42 | |
![]() | BorderBeta: Åh, jag tänker inte ens ge mig in i detta. Tänk. | |
| 1stclassriot | 2009-04-22 11:43 | |
![]() | jag har jobbat i restaurangbranschen i snart två år och alla som vill är välkomna, oavsett om de smaskar, har en utvecklingsstörning, allergier etc. jag förstår inte vad du vill få ut av detta inlägg? tydligen har du haft väldigt dåliga upplevelser av restaurangbesök med sura och otrevliga servitriser och då är det ju helt enkelt deras fel. trivs man inte med sitt jobb ska det ju inte gå ut över andra. det är restaurangägarnas ansvar att se till att deras personal kan handskas med olika situationer som kan uppstå, som fulla gäster, icke-nöjda med maten etc. | |
| fåntrattis | 2009-04-22 11:48 | |
![]() | Tråden skall nog ses som en sarkastisk replik på denna tråd: www.betapet.se/forum...ad id=18501 Jag tror TS retar sig på folk som retar sig på familjer med skräniga barn. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-22 11:50 | |
![]() | Ts har solklart rätt, trots att hon inte vill. Jag vill inte störas av barnskrik, fulla, tjocka, dumma och dyl när jag käkar. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-04-22 11:53 | |
![]() | Tjocka? :( Ät hemma då och stäng för allt i världen av datorn, för där frodas dumheten :) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-22 11:56 | |
![]() | Jag brukar inte kika på forumet när jag är ute och äter så är säkrad | |
| Jesper M | 2009-04-22 11:56 | |
![]() | ts: bra lista där! skall sätta upp den på dörren nästa gång jag öppnar en restaurang :)! | |
| BorderBeta | 2009-04-22 13:46 | |
![]() | Jesper M Alla gånger! Säg till om jag kan hjälpa dig med något mer! Jag är buisnesskvinna av rang... | |
| krutmarie | 2009-04-22 15:01 | |
![]() | Men om det står en sån lista på din restaurangdörr Jesper då kommer ju inte en enda j-l in. Finns väl ingen som inte en gång varit barn, kanske någon gång full, många är både tjocka och dumma. Du kanske ska sätta upp en tilläggsskylt: Här får bara unga, tysta, vackra, slanka, intelligenta, nyktra, icke allergiker (har jag glömt nåt?) komma in. Isf tror jag det är bättre att INTE öppna nåt ställe. :) | |
| LowProfile - Ej medlem längre | 2009-04-22 15:02 | |
![]() | Oftast blir jag insläppt på Donken. Jippie. | |