Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 489 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Snoosy | 2009-04-24 15:47 | |
![]() | Skippa skipper! Såg reprisen på debatt idag. Anna Skipper och hennes man sitter och dömmer ut tjocka. Hon är inte fullt så hemsk som sin man. Tycker det är så hemskt med människor som har som yrke att hjälpa människor som behöver gå ner i vikt. När de i själva verket ser ner på dom. Debatten handlar om huruvida överviktiga är dumma i huvet eller inte? Vilken jä.. fråga. Är man dum i huvet om man lägger sig och solar i ett solarium som Anna Skipper och hennes man? | |
| annelille | 2009-04-24 16:15 | |
![]() | ... jag har inte sett programmet men det måste ha varit idétorka på debattämnen... finns väl viktigare saker att debattera än om överviktiga är dumma eller ej... | |
| pennyjenny | 2009-04-24 16:18 | |
![]() | Ja, för Olof Skipper måste va så himla smart. Minns inte vad det var han pysslade med, typ skulle bli skitgammal, men han var med i Outsiders i kanal 5 en gång. | |
| Minta | 2009-04-24 16:29 | |
![]() | Ja, att döma av deras uttalanden är tjocka våra dagars parias. De måste till varje pris över till den rätta sidan och få höra att de är dumma, tröga, viljesvaga och dåliga föräldrar. Människan ska strömlinjeformas och passa in i mallen i annat fall kan valfria dåliga egenskaper tillskivas dem. Det är tydligen nästan ett brott att vilja vara osund idag (om nu tjocka är det). | |
| apbur | 2009-04-24 17:48 | |
![]() | Jag tror det är de fetas förnekande och försvarsmekanismer som har skapat den hetska debatten. Alltid jobbigt att ta till sig kritik. Vill man plocka sönder sammanhanget hänger man upp sig och feltolkar enskilda uttalanden och får på så vis alla andra att ändra fokus från det som i själva verket var viktigt att tala om. | |
| Fobofobi - Ej medlem längre | 2009-04-24 17:51 | |
![]() | Hippies typ Olof Skipper sitter i skräddarställning hela tiden verkar det som nä avskyt dom | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-24 17:55 | |
![]() | Döma ut sitt levebröd låter lyckat. Fast.. får man inte döma ut vad man vill? | |
| Zickzacker | 2009-04-24 17:56 | |
![]() | Jag tyckte det dom sa var helt ok, tyckte inte alls att det var utdömande mot feta. Såg vi på samma program eller satt ni bara och lyssnade på irritationsmomentet Josefsson? | |
| le-lou | 2009-04-24 18:01 | |
![]() | Nä jag är iofs rädd för Anna Skipper men visst har de rätt i mycket? | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-04-24 18:04 | |
![]() | Jag blir på riktigt rädd när jag ser henne, hon verkar rätt föraktfull gentemot överviktiga, men när det gäller "du är vad du äter" så handlar det nog om att göra bra tv. Men hennes överlägsna attityd lyser igenom ändå, det är inte bara tv för henne... Matnazisten måste bort! | |
| Zickzacker | 2009-04-24 18:04 | |
![]() | Men så är det ju i det här landet man får ju inte säga något som kan stöta en annan. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-04-24 18:05 | |
![]() | Jo det får man , bara det inte stöter en del på beta... | |
| Zickzacker | 2009-04-24 18:05 | |
![]() | Föraktfull gentemot överviktiga eller onyttiga? | |
| Zickzacker | 2009-04-24 18:06 | |
![]() | Evil Bunny. Sant, här härskar förtrycket av yttrandefrihet. | |
| Zickzacker | 2009-04-24 18:12 | |
![]() | Debatten handlade om fettma överlag och hur feta behandlas, inte hurvida om dom är dumma eller inte. | |
| Snoosy | 2009-04-24 19:08 | |
![]() | apbur, att du har något mot överviktiga. Det vet vi redan. Huruvida överviktiga är dumma eller inte. Det får stå för de som tycker det :) zickzacker. Att kalla överviktiga för tjocka, det brister starkt i emapti. Det var en av grodorna som kom ur olof skippers mun, igår. Arbetar man och tjänar pengar på att hjälpa människor så borde man nog ha någon empati och förståelse för dom man hjälper. Annars ska man nog låta bli att ta ett sådant arbete. | |
| Snoosy | 2009-04-24 19:09 | |
![]() | *empati | |
| MaadMaxx | 2009-04-24 19:15 | |
![]() | Snoosy- Varför är det så hemskt att kalla en överviktig människa för tjock? Jag har nu inte sett detta program och vet inte i vilket sammanhang ordet är taget. Men är inte överviktiga människor just tjocka? :S | |
| LowProfile - Ej medlem längre | 2009-04-24 19:18 | |
![]() | www.youtube.com/watc...VB CBKX72nM | |
| Bitte - Administratör | 2009-04-24 19:26 | |
![]() | *Suck* så går drevet IGEN på överviktiga , kan inte alla bara sköta sig själva och skita i hur andra ser ut,, Men hellre överviktig än att se ut så härwww.aftonbladet.se/w.. .86582.ab,, detta är ju sjukt Bitte | |