Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 485 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| pennyjenny | 2009-04-28 13:18 | |
![]() | Att önska till födelsedag och jul, varför blir det svårare med åldern? Nu i veckan fyller jag år. Varenda gång man bjuder in mor- och farföräldrarna på kalas undrar de vad man önskar sig. Likadant vid jul. Inget konstigt med det. Men varför blir det svårare och svårare att komma på vad man önskar sig, ju äldre man blir? Som liten kryssade man hej vilt i leksakskatalogerna och idag vet man inte alls vad man vill ha. Har ni andra samma problem? Vänder det sen, när man blir ännu äldre, och blir lättare att hitta på saker? | |
| emmylicious | 2009-04-28 13:19 | |
![]() | När man blir äldre tror jag inte man önskar sig lika mycket längre, då har man så mycket erfarenheter av livet och man har fått barn och barnbarn, och lever lycklig i alla sina dagar. Materiella saker blir mindre viktiga. Nä, jag vet inte. Jag tycker inte det är så svårt. Oftast så önskar jag mig dock på tok för dyra saker nu när jag blivit äldre :) | |
| emmylicious | 2009-04-28 13:21 | |
![]() | Ett tips är att spana in saker under hela året, och skriva upp :) Då har man det klart när jul och födelsedag inträffar. | |
| pennyjenny | 2009-04-28 13:22 | |
![]() | Haha, jag har tänkt på det. Men jag slarvar bara bort lapparna. | |
| emmylicious | 2009-04-28 13:24 | |
![]() | Anteckningar i datorn ;) | |
| steffin - Ej medlem längre | 2009-04-28 13:34 | |
![]() | Pengar är alltid lika kul att få :P | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-28 13:40 | |
![]() | Fantasi är en bra present. | |
| Bitte - Administratör | 2009-04-28 13:40 | |
![]() | Personliga saker som presentkort på massage , ansiktsvård, klippning mm,mm Bitte | |
| apbur | 2009-04-28 14:02 | |
![]() | Jag ser det mer eller mindre som ett sundhetstecken att inte ha någon önskelista när man är vuxen. Barn har ju ingen självdistans så givetvis blir de lyckliga när nån köper presenter åt dem trots att de inte har gjort nåt för att "förtjäna" presenterna. Det kan vara givande att ge bort saker, känner de som ska ge att de inte kommer på nåt som är roligt att ge bort så kan det väl lika gärna kvitta utan några sura miner. | |
| pennyjenny | 2009-04-28 14:04 | |
![]() | Önskar man inget kan man ju inte heller bli besviken. | |
| apbur | 2009-04-28 14:06 | |
![]() | Nej, precis. Träffas och ha trevligt. Kanske rent av kan göra tvärtom, ge bort något till de som kommer och uppvaktar. | |
| ppi | 2009-04-28 14:09 | |
![]() | Jag köpte en jätteful katt i plåt till min syster, hon blev jätteglad. Kanske inte innerst inne. Det var ett par år sen, den står märkligt nog kvar väl synlig i fönstret. Hon måste verkligen älska mig. Jag blev faktiskt förbannad på tråden, vilket jäkla problem. "Jag vill ha saker, hur ska jag göra för att undvika besvikelse?". Äldre människor vill bara ge, de tillhör den generationen där en peng eller lite godis gör ungen lycklig, och där lever de kvar. Be om en snickers och en tjuga. | |
| pennyjenny | 2009-04-28 14:13 | |
![]() | Det var inte min mening att göra dig förbannad. Jag var bara nyfiken på om "problemet" försvann om man typ skaffar egen familj exempelvis. Eller om de flesta som passerat vuxenstrecket ochkså ha svårt att hitta på vad de önskar sig. Inte sagt att jag vill ha sakaer, men alla verkar förvänta sig ATT man vill ha saker. Jag vill inte ens ha hit folk. | |
| pennyjenny | 2009-04-28 14:13 | |
![]() | Det var inte min mening att göra dig förbannad. Jag var bara nyfiken på om "problemet" försvann om man typ skaffar egen familj exempelvis. Eller om de flesta som passerat vuxenstrecket också ha svårt att hitta på vad de önskar sig. Inte sagt att jag vill ha sakaer, men alla verkar förvänta sig ATT man vill ha saker. Jag vill inte ens ha hit folk. | |
| krutmarie | 2009-04-28 14:15 | |
![]() | Pennyjenny, nej det blir absolut inte lättare när man blir äldre för då har man ju det mesta man vill ha i "saker". Skåpen dignar av vaser, skålar m m. Håller med Bitte om att det roligaste är att få nåt lyxigt till sig själv. Jag brukar önska mig manikyr och pedikyr, har fått ansiktsbehandling också 1 gång, men det tyckte jag inte alls om. Massage är också en jättebra present. Visst, kan man köpa det här också själv om man vill, men det känns på nåt sätt extra lyxigt när man har fått det av nån som vill att man ska må bra och njuta en timme eller så. | |
| ppi | 2009-04-28 14:15 | |
![]() | "Har ni andra samma problem? Vänder det sen, när man blir ännu äldre, och blir lättare att hitta på saker?" För det första så kommer dina mor- och farföräldrar förmodligen ramla av pinnen innan du kommer till det stadium jag nu kommer att nämna; DU BLIR VUXEN. Man kanske blir firad av sin egen familj, av ett gäng vänner samt ett par släktingar extra när man fyller jämt. Förväntningarna på födelsedagen försvinner när man inser att födelsedagarna bara tar högre upp i åldrarna, not cool. Födelsedagar och högtider är för barn. | |
| pennyjenny | 2009-04-28 14:18 | |
![]() | Klart jag blir vuxen. Det blir de flesta. Jag slutade uppskatta mina egna födelsedagskalas nån gång runt 15 år. Hatar att vara medelpunkten. Skulle inte ha något emot att jobba hela mina födelsedag om det var så att tillfälle gavs. | |
| krutmarie | 2009-04-28 14:20 | |
![]() | Håller som vanligt inte med Apbur och inte heller Ppi den här gången. Vi har flera gånger pratat om att sluta ge varandra presenter och julklappar och ändå vill mina barn ge nåt jag den dan kommer. Ska man bli arg på den som iaf vill ge nåt då? Jag är verkligen vuxen (nästan mogen) och älskar att ge bort presenter och inte bara 2 ggr om året, men jag är iaf kanske barnslig då, för jag tycker om att få presenter också. Det måste inte vara dyra grejer alls, bara en liten överraskning kan man bli jätteglad för. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-04-28 14:21 | |
![]() | Heh; kul att ämnet tas upp.^^ Jag fyller också i veckan och jag känner att jag har allt i stort sett. Möjligtvis att jag skulle behöva ett nytt alfapetbräde. Klart man uppskattar tanken att folk vill ge en presenter och så men det känns lite onödigt när man verkligen måste tänka efter för att komma på något. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-04-28 14:22 | |
![]() | Man får trösta sig med att ge presenter tillbaks till personerna i fråga i sinom tid :) | |