Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 499 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| MustaVeri | 2009-05-01 18:36 | |
![]() | Polisen slutar patrullera i Rosengård. Man kunde läsa häromdagen att polisen ska sluta patrullera i Rosengård pga oroligheterna (likaså slutar brandkåren rycka ut). Ursäkta, men är inte det vad polisen är till för? Är det verkligen ett korrekt beslut det där? Tankar, åsikter? | |
| LowProfile - Ej medlem längre | 2009-05-01 18:39 | |
![]() | Vilket otroligt nederlag för samhället om detta är sant. Självklart ska polisen patrullera Rosengård. | |
| dailynews - Ej medlem längre | 2009-05-01 18:39 | |
![]() | statlig mobbing? praktisk anarki? | |
| Just L - Ej medlem längre | 2009-05-01 18:43 | |
![]() | Jag tycker inte vi skall ta emot så många invandrare så alla måste tränga ihop sig i våra något större städers förorter där ingen har tid att hjälpa dem in i sammhället. Är de "Dumma" ändå skickas de hem igen. | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-05-01 18:56 | |
![]() | Låter helt galet, men vad fan ska de göra? Vem kliver in där frivilligt när man gör det med risk för både sitt eget och andras liv? | |
| LowProfile - Ej medlem längre | 2009-05-01 19:04 | |
![]() | Jag har en ganska bestämd känsla av att ryktena om Rosengårds "farlighet" är en smula överdrivna. Kom igen, åldringar och barn BOR där och de är ute och spatserar/leker varje dag. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-05-01 19:05 | |
![]() | Genom att sluta patrullera så ger man dels efter för bråkmakarna och samtidigt så sviker man hederliga medborgare som betalar dyrt för polisens beskydd. Kan inte ens föreställa mig vad det är för jävla Uruk-hai som ligger bakom det beslutet. I princip kunde man lika gärna bygga en mur runt området. Det hade varit lika illa. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-05-01 19:06 | |
![]() | Rosengård har drivit fram MIN Zlatan,inget fel på Rosengård. | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-05-01 19:08 | |
![]() | Vad ska de göra med bråkmakarna då? Skjuta dem med bedövningspilar från långt avstånd? Jag tror inte polisen låter bli för att det står i aftonbladet att det är farligt. Och de som bor där, de är knappast ute och leker när det är oroligt. | |
| remvanrijn | 2009-05-01 19:10 | |
![]() | Det Ts pratar om handlar om en liten del av Rosengård; Herrgården. I det området är nog typ 85% av invånarna beroende av försörjningsstöd. Övriga delarna av Rosengård är nog vanliga- en del med faktiskt bra skötta hus av MKB - bostadsområden däer människor bor, jobbar, lekar, går till skolan o handlar i sina affärer. Sen kan man fundera över varför detta inte funkar för dem som just bor i delen Herrgården.. beror det på samhällets syn på denna del?, på de som bor där eller en kombination? | |
| LowProfile - Ej medlem längre | 2009-05-01 19:14 | |
![]() | Är man rädd för "farliga" saker ska man nog inte jobba som polis. | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-05-01 19:19 | |
![]() | Det finns väl en anledning som handlar om mer än att de är "rädda". Riskerna är förmodligen för stora eller nåt. Det är vad jag "vill" tro iallafall, annars vore det ju helsjukt. | |
| NineInchNail - Ej medlem längre | 2009-05-01 19:21 | |
![]() | Det är nog bra... Då får de mer Resurser och jaga Fildelare istället! Men kanske man kan börja fildela mer i Rosengård då? Fast de har väl inte råd med Internet där ändå... | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-05-01 19:21 | |
![]() | Goliath: Polisens jobb är att skydda allmänheten. Att strunta i att bevaka områden är att svika varenda medborgare i Sverige. Jag är inte polis, jag vet inte vad de ska göra med sina brottslingar. Men de borde veta det och de får betalt för sitt jobb så varför inte sköta det. Varför inte fler poliser, varför inte använda sina befogenheter och arrestera brottslingar som de bör? Passivitet är ingen lösning. Man kan inte lämna ett problem bara och låta det lösa sig själv. För det löser inte sig själv. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-05-01 19:22 | |
![]() | Jag vill inte bli polis längre. Orkar nog inte vara det. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-05-01 19:23 | |
![]() | Man skall kanske nyansera detta lite. Det finns många områden (de flesta!) som polisen inte patrullerar. Att polisen minskat på sin närvaro i Herrågden betyder väl inte nödvändigtvis att man inte finns i Rosengård, än mindre att man inte finns tillgängliga i området. "Vi är på Herrgården och arbetar, men inte i den omfattning som tidigare, det är på grund av de angrepp vi blivit utsatta för," säger Börje Aronsson, närpolischef till TV4Nyheterna. På sätt och vis rationellt, även om det är tragiskt. Om det är på grund av polisens närvaro som angrepp sker, så kan det ju tyckas logiskt att polisen inte ser det som meningsfullt att ge bråkstakarna en anledning att bråka? Närpolisens "insikt" ger åtminstone mig visst hopp: Börje Aronsson tror inte att det främst är ökade resurser som krävs för att upprätthålla ordning och säkerhet. "- Det är ett utanförskap där, och en misslyckad integration. Det måste till politiska beslut för att bryta upp bostadsområdet, det är det grundläggande problemet", säger Börje Aronsson till TV4Nyheterna. Han menar att det fler poliser inte är lösningen, utan ett större samhällsansvar måste till för att komma till rätta med problemen i stadsdelen. nyhetskanalen.se/1.9..._r osengard | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-05-01 19:24 | |
![]() | Viktor - att inte patrullera ett område betyder ju inte att man slutar bevaka ett område, eller att medborgarna inte får samma service av polisen som övriga medborgare (patrullerar polisen på regelbunden basis där ni andra bor?) | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-05-01 19:26 | |
![]() | Så sant Viktor_M. Det kanske är ett sätt att få de "som bestämmer" att inse att det inte går att skära ner på poliser och deras resurser nå mer. Helt klart ligger resurserna på helt fel ställe många gånger.. | |
| LowProfile - Ej medlem längre | 2009-05-01 19:27 | |
![]() | Alltså, ska man inte försöka ta in buset och ställa dem inför rätta? Det är väl det rättsväsendet är till för? De får väl rekvirera hjälp från Stockholm om resurserna tryter. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-05-01 19:27 | |
![]() | Senast jag träffade en polis så klagade han att jag hade TV för högt på. Klockan var ca21 på kvällen. Helt sjukt enligt mig. | |