Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 19 607 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| barbi | 2009-05-05 22:25 | |
![]() | Gjorde jag rätt? För 2 dagar sen satt jag och min syster ute på gården med hennes barn. Min son som är 9år är ute och leker. Jag får ett mess av han där de står "Amanda" håller på *han menar att hon bråkar* jag skriver tillbax till han att han ska gå därifrån. några minuter efter det kommer min son springandes och en man efter honom min son ramlar och mannen sliter tag i hanns arm han står över min son. Vi skriker både jag och min syrra! Han va så arg att han inte ens kunde prata jag frågar honom hur fan han kan gå på ett barn så där?! Han svarar att han gör så. Hade vi inte vart där så hade det gått illa! han skulle göra illa min son!:( Jag anmälde honom direkt och polisen kom och mannen kom oxå tillbax *han bor på andra gården* Han erkännde allt förklaringen till varför han hade jagat min son och varför han va helt galen va att "Amanda" hade sagt att min son hade bråkat. Både jag och polisen tycker att det är helt sjukt att en vuxen kan göra nåt sånt. Min son är livrädd för honom nu:( Gjorde jag rätt som anmälde honom? *jag tycker de* Nån som vet vad det kallas för? Det är ju inte direkt misshandel så jag vet inte vad jag anmäler honom för. Hoppas nån av er kanske vet | |
| ANDERStG | 2009-05-05 22:28 | |
![]() | Flickans far? Ja, han bör nog få sig en tankeställare om barnuppfostran. | |
| barbi | 2009-05-05 22:29 | |
![]() | Han va inte flickans pappa utan en bekant till mamman | |
| -Katarina | 2009-05-05 22:31 | |
![]() | Klart att du gjorde rätt! | |
| le-lou | 2009-05-05 22:34 | |
![]() | Yey hade nån gått på så på min unge, så hade jag drämt en kratta i skallen på honom | |
| barbi | 2009-05-05 22:40 | |
![]() | mmm le-lou men jag kunde inte vi hade alla barna där. Men det va hemskt och se de gjorde så ont i mig o se min son så rädd och igår när vi ute så gunga min son och mannen kommer min son vart så rädd så han hoppa av från gungan och sprang till mig. Jag önska ja göra nåt. Barn som ska ha förtroende för vuxna:( | |
| Lill-IT | 2009-05-05 22:40 | |
![]() | Helt rätt Barbi! | |
| wildcard | 2009-05-05 22:43 | |
![]() | Det kallas väl för olaga hot? Helt rätt, barbi. Om han fortsätter att vara skrämmande så är det bara att anmäla igen och igen. Heja dig! | |
| vinterresa - Ej medlem längre | 2009-05-05 22:45 | |
![]() | Rätt Barbi! Vad hade varit alternativet? Vad tvivlar du på? Det är så man skall göra. Du gjorde rätt. Är du rädd för honom? Vid minsta lilla hot från honom måste du ringat till polisen igen! | |
| tuta | 2009-05-05 22:51 | |
![]() | Visst gjorde du rätt om man frågar mej. Jag hade gjort likadant om nån så mycket som petat på mina barn. En vuxen ska inte ge sej på ett barn hur "bråkigt" denne nu må vara. Och visst, det är synd din son nu är rädd för honom. Men de lär honom att inte lita blindt på alla vuxna. Visst, som du säger, barn borde kunna ha förtroende för vuxna, men sanningen i vitögat är de nog inte möjligt. Finns rötägg överallt och en sund skepticism är nog bara till skydd för ens barn. | |
| Stormvind_66 - Ej medlem längre | 2009-05-05 22:52 | |
![]() | Hade han varit en hund hade han avlivats. Ibland är världen orättvis!! | |
| barbi | 2009-05-05 22:53 | |
![]() | Jag tvivlar för jag vet inte vad jag anmäler vad det kallas. Hoppas ni förstår vad jag menar. Jag tycker självklart att han ska anmälas men han hann inte slå min son vi va där så det är inte misshandel utan? | |
| Nunnelunan | 2009-05-05 22:55 | |
![]() | Det kan ibland vara bra att vuxna lägger sig i och säger ifrån till barn! Polisen måste väl ha gjort en bedömning av situationen? Självklart tycker även jag att det enda rätta är att anmäla, men det låter osannolikt att polisen uttalade att han/hon tyckte att det var sjukt. Den polis som uttalar sig på det viset, skulle jag inte ha något förtroende för. Hände det verkligen något mer än att din son fick en tillsägelse, eller var det du och din syster som tolkade situationen på det viset? -Det skulle jag själv ha kunnat gjort om det gällde mitt barn! Det är väl minst lika viktigt att prata med din son, så att han inte känner att han behöver vara rädd för en pappa till en kompis? Att ta reda på vad som verkligen hände som utlöste jakten. | |
| Lill-IT | 2009-05-05 22:57 | |
![]() | olaga tvång?Han höll ju fast din son.. | |
| barbi | 2009-05-05 23:00 | |
![]() | Vi sa till polsen att det är helt sjukt att en vuxen man går på ett barn hon höll me hon sa man ska inte gå på ett barn. Mannen slet tag i hans arm när han ligger på marken han är över honom som om han skulle slå han men då skriker vi och allt mannen gör då är att han ställer sig upp och skriker till min son GÅ HEM GÅ HEM! Och mannen tycker att han har rätt och göra så. Och det skrämmer mig:( Tänk om vi inte hade vart där tänk om det händer igen?! | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-05-05 23:01 | |
![]() | Som jag förstår texten så är det inget snack om saken att anmälan var på sin plats! Hoppas bara att det leder till något konkret. | |
| micro113 | 2009-05-05 23:41 | |
![]() | Jag håller med Risotto | |
| barbi | 2009-05-05 23:44 | |
![]() | Nån som tror att det tom skulle kunna bli en rättegång? Isf måste min son vara närvarande då? Det är väl största dels varför jag tvekar för jag vill inte utsätta honom för de | |
| angie_hell | 2009-05-05 23:45 | |
![]() | Du gjorde helt rätt, jag skulle ta mig fan slå ihjäl den människa som gjorde så mot mitt barn. men eftersom vi lever i ett civiliserat samhälle så gjorde du elt rätt att anmäla honom. Ett bern är vänlöst och oavsett vad han gjort tar man inte tag i en unge. hoppas fallet inte läggs ner håller på dig ovh pojken. | |
| Nunnelunan | 2009-05-05 23:52 | |
![]() | "oavsett vad han gjort tar man inte tag i en unge"... Jo, det kan man visst behöva göra. Världen är inte svart och vit, det finns grå nyanser här också. Ta tag i och tillfoga smärta/skada är inte samma sak. Jag skulle definitivt inte slå ihjäl någon eller kunna framkalla den känslan. Jag skulle ta reda på vad som hänt och använda mitt förnuft. Men som skrivits ovan, så kan det vara svårt att göra det då det gäller ens egen avkomma, därför är det rätt att anmäla och låta någon annan bedöma. -Men världen blir aldrig bara svart eller bara vit... | |