Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 19 499 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| peter | 2009-05-07 17:45 | |
![]() | Blodpudding? Liten privat undersökning utan några större tankar med den.... Har upptäckt blodpudding.....en enormt god maträtt :-) Finns det nån mer som gillar blodpudding här? | |
| skogstorparn | 2009-05-07 17:53 | |
![]() | japp! gärna med bacon potatisbullar och lingonsylt | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2009-05-07 17:55 | |
![]() | Nej, usch och fy. | |
| MatsJoel | 2009-05-07 18:02 | |
![]() | Jag gillar egentligen blodpudding men har tyvärr inte ätit det sen jag misslyckades totalt med att steka den första gången jag försökte efter att jag flyttat hemifrån. Ett par gånger senare har jag köpt det, men så har den blivit liggandes i kylen tills datumet gått ut. Äh, det var ju ändå alltid baconen vid sidan om som var den egentliga huvudattraktionen. | |
| nystan1 | 2009-05-07 18:03 | |
![]() | Ååå, det var längesen! Gud så gott, med massa lingonsylt på. | |
| Rapé1 | 2009-05-07 18:07 | |
![]() | MMM, med potatyisbullar och rårivna morötter och lingonsylt till! | |
| Rooty | 2009-05-07 18:07 | |
![]() | En av mina värsta matupplevelser någonsin innefattar blodpudding faktiskt. Jag stekte sex skivor blodpudding i stekpannan som förmodligen var lite för varm då blodpuddingens yta blev lite bränd och "knaprig". Samtidigt blev de inte genomstekta utan lite så där degiga inuti. Konsistenskontrasten var minst sagt hemsk. Puddingarna las på en tallrik. Men eftersom jag inte hade någon sylt hemma tänkte jag i min enfald att frysta bär borde väl funka. Frysta jordgubbar närmare bestämt. Men dom var ju frysta, så vad gör man? Just det, tinar dem i mikron! Micrade och klara tar jag ut dem och inser att effekten har varit lite för hög vilket gör att jordgubbarna nu är rykande heta utanpå och iskalla inuti. Och för alla er som har lite koll på termodynamikens lagar vet ju att detta borde resultera i något sorts ljummet bäräckel. Blodpuddingen, som nu hade kallnat så pass mycket att dom såg direkt motbjudande ut, garnerades med sylt. Men det fattades något. Bacon. Även den blev för hårt stekt. En salt och bränd smak. Om alla saker för sig var mindre aptitliga så var de riktigt vidriga tillsammans. Jag var riktigt hungrig och tvingade i mig lite mer än halva portionen. Sen var det stopp. Jag mådde illa hela kvällen. Trots detta gillar jag blodpudding väldigt mycket. Men just den där dagen var jag sämst i köket. Sämst. Och givetvis ska det vara lingonsylt till. :) | |
| iNgRiD_77 | 2009-05-07 18:08 | |
![]() | gott! men itne för ofta. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-05-07 18:08 | |
![]() | Åt blodpudding enda tills jag insåg vad det var... dvs svinblod, mjölk, rågmjöl och späcktärningar :S | |
| Rooty | 2009-05-07 18:09 | |
![]() | MatsJoel: Är vi samma person? :) | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-05-07 18:10 | |
![]() | Men jo, det är rätt ok...smaken alltså. | |
| skogstorparn | 2009-05-07 18:16 | |
![]() | ingen vill erkänna att dom käkar "radhusbiff" ha ha..men fy vad flott dom har när dom steker ..det ska ju va lite knaprigt nästan.. svtplay.se/v/1466893...03 263,1,f, | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-05-07 18:25 | |
![]() | Tycker det verkar som at de flesta erkänner att de äter blodpudding men aja :)... | |
| peter | 2009-05-07 18:31 | |
![]() | En ljuvlig film...men jag håller med de dränker ju den stackars puddingen i fett......tack skogstorparn......ja på tisdag bär det av till släktingarna i Edinburgh..en årlig resa.... på tionde året nu....och där har jag hittat en annan favorit.... Haggis ... men det skall vara MacSween...ljuvligt pepprig..så där som bara vitpeppar kan ge......och inte det minsta inälvssmak...bara köttigt och pepprigt...sååå got...Gissa om jag köper med mig tillbaka.... | |
| Kjempegrejt | 2009-05-07 18:32 | |
![]() | Tycker blodpudding med rårakor o lingonsylt är ljuvligt :) Tyvärr bara jag i familjen som gillar det, så det var längesen nu. Lika med sill å potäter, också bara jag som äter.. :( | |
| peter | 2009-05-07 18:32 | |
![]() | www.macsween.co.uk./ | |
| Kjempegrejt | 2009-05-07 18:33 | |
![]() | Tycker haggis låter äckligt, men det gör ju blodpudding med :)) | |
| peter | 2009-05-07 18:42 | |
![]() | Kjempegrejt: det smakar som pepprig köttfärs...med den karaktäristiska vitpeppriga kryddeffekten...den där som värmer i gommen... ...i den familjen som jag lärt mig äta haggis hos så har man kålrotmos och vanlig potatismos...och steak pie ..med brun sås till....sååå ljuvligt gott......sen en kall öl till...eller som jag dricker...vanligt kallt vatten....:-) | |
| Zizzzi | 2009-05-07 18:58 | |
![]() | Är inte så förtjust i att äta det, men det luktar fantastiskt gott... ^^ | |
| 123 hopp - Ej medlem längre | 2009-05-07 19:19 | |
![]() | Japp, speciellt hemmagjord blodpudding och varför inte uppstekt med det där knapriga "skalet". Bara tanken gör mej hungrig igen..... | |