Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 607 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Prositi | 2009-05-08 18:51 | |
![]() | Vill folk må dåligt? Jag har tänkt på en sak...vill folk må dåligt? Idag är det mycket snack om övervikt och dess påverkan, ändå ser man mer och mer folk som sitter och proppar i sig en ena pizzan efter den andra samtidigt som deras magar putar utanför tröjan pga övervikt. Sedan har vi det här med alkohol..alla vet ju att alkohol skadar levern, ändå är konsumtionen väldigt stor.. Vill folk må dåligt? | |
| Bitte - Administratör | 2009-05-08 18:54 | |
![]() | Vad säger att en överviktig människa mår dåligt?? visst kanske tjock,, men det är väl hur man mår psykist som är det viktiga Bitte | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-08 18:54 | |
![]() | Bitte: Jag tror inte tråden är så genomtänkt. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-05-08 18:56 | |
![]() | Japp så är det, alla vill må dåligt:-)) Skoja bara:-) | |
| -tweedledum- - Ej medlem längre | 2009-05-08 18:56 | |
![]() | Ja, jag trivs bäst när jag mår dåligt. Har lättare att somna då. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-05-08 18:58 | |
![]() | Människan är ofta självdestruktiv. | |
| Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2009-05-08 18:58 | |
![]() | Trivselvikt kan lätt förvandlas till trivselsvikt. | |
| pion ekrot | 2009-05-08 18:58 | |
![]() | Det handlar nog om en kombination mellan att det är lite mer komplext bortom den "fria viljan" plus att man faktiskt även får vissa fördelar av problem eller destruktiva beteenden. Det är inte svart eller vitt. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-05-08 19:05 | |
![]() | orsak och verkan. Folk dricker för att må bättre därmed hög konsumtion av alkohol. Sen om man får fysiska men eller inte har väl inget med psyket att göra. Tror nog dessutom inte man äter för att man vill bli tjock och må dåligt. Man äter antingen för att det är gott, för att man är hungrig, rastlös eller för att man mår dåligt redan innan. Givetvis vill folk inte medvetet göra sig själv sjuka, bli alkoholiser och bli feta ( vissa undantag kanske existerar, men det är nog få). | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-05-08 19:09 | |
![]() | Själv har jag slutat dricka alkohol, mest pga att jag äter mediciner som med alkohol kan ge skador på levern, men delvis även för att jag vill lära mig att man inte behöver dricka på helgen bara för att man är uttråkad. Finns annat man kan göra på en fredag än att supa sig full, men folk väljer ofta att dricka. Antagligen för att alkoholen är en enkel utväg och för att det är ett sätt att vara social, glömma jobbiga saker. ha kul och för att det faktiskt är väldigt vanligt att dricka bland folk, speciellt bland ungdomar. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-08 19:10 | |
![]() | Och tvi vale, det är gott :P | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-05-08 19:11 | |
![]() | Ja, öl är väldans gott! :) | |
| Miss_jk | 2009-05-08 19:11 | |
![]() | Jag tror inte att det handlar vare sig om självdestruktivitet eller om att man inte fattar det farliga med saker och ting. Snarare att man lever i nuet. Jag dricker en (hel) del och röker ibland. Jag vet att det inte är hälsosamt, men jag lider inte av det nu. Tänker att jag kanske skulle gå ner ett par kilon till sommaren, men "det tar jag tag i snart". Självklart vill man må bra, men man tänker oftast inte att man ska må bra om tio år, utan nu. Nu mår jag bra. Har grymt kul när jag festar och det är ju sååå gott med ciggen till. Och dagen efter är det ju helt oemotståndligt med en pizza. Jag mår hur bra som helst trots alkoholkonsumtionen, ciggen och pizzan, men jag vet att jag inte kommer må bra om jag fortsätter. Ändå fortsätter jag... Så funkar vi. (Däremot kan jag erkänna att jag blir lite illa till mods när man ser 140-kilosmänniskor på en pizzeria. JAG vet när det börjar gå överstyr för min egen del och då gör jag något åt det.) | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-05-08 19:14 | |
![]() | Miss_jk Är likadan i vanliga fall. Man glömmer så lätt vad man egentligen gör med sin kropp, man liksom blundar för det som komma skall... och vad är inte bättre än att dricka när man vill blunda :)) Har slutat med alkoholen nu som sagt, vill inte sitta där om 40 år överviktig, leverskadad, röd om kinderna och alkoholiserad. Ska sluta röka också, rökning är nog det äckligaste som finns. | |
| emmylicious | 2009-05-08 19:15 | |
![]() | Det som Miss_jk just påpekade ang pizzerian är något jag funderat på... Dömer folk MIG för att jag köper pizza för att jag är överviktig? Man kan ju liksom gå ner i vikt även om man äter en pizza då och då. Jag brukar dock tänka på samma sätt ibland, om personer som väger ännu mer än mig... Men hur tänker folk om mig? Lite off topic kanske. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-08 19:16 | |
![]() | Då är det väl ni som stör er som bör söka lite hjälp. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-05-08 19:17 | |
![]() | Sen verkar det alltid finnas anledningar till att dricka bland folk verkar det som. Man dricker för att det är fredag, för att man ska fira något, för att man ska orka städa, för att det är en röd dag, för att träffa folk, för att man haft en dålig dag, för att slappna av, för att man är ledsen osv.... | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-05-08 19:21 | |
![]() | Jag har en kompis som är lite "öppen" med vad hon tänker. Hon kan plötsligt utbrista saker som " kolla vad fet han är" och "varför han hon så tajta byxor, hon som är så fet" Tycker det är förjävligt att folk inte får se ut eller äta vad dom vill utan att folk ska kasta glåpord höger å vänster. Däremot kan man ju bry sig om folk. Skulle min mamma bli alkoholiserad ex. så skulle jag nog ifrågasätta henne och be henne söka hjälp. Samma sak gäller om man ser nån som väger 230 kg äta en pizza och dricka läsk, man bör kanske nog kanske känna mer medömkan och sympati och förståelse snarare än äckel-känsla och ogillande. | |
| JuicyM | 2009-05-08 19:21 | |
![]() | På tal om pizza så har faktiskt Anna Skipper sagt en gång i "du är vad du äter" att en pizza i sig är inte överdrivet onyttig. Okej, ljust bröd och ost osv. men det äter man till frukost också. Det är bara det att pizzan är så gigantiskt stor så det hade räckt med kanske 1/3 istället. Därför är det onyttigt. För er som vill veta det :) | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-05-08 19:22 | |
![]() | Däemot finns det en grej som stör mig oerhört och som jag kan bli lätt förbannad över. Och det är när jag ser höggravida kvinnor dricka och/röka cigaretter. DET blir jag förbannad över. | |