Spelrum
Giraffen | 35 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 24 |
Inloggade | 60 |
Mobilspel
Pågående | 19 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
sparbössa | 2009-05-24 10:50 | |
![]() | droppar eller halsband hej undrar om någon kan hjälpa mig jag har en hund och vet inte om jag ska köpa halsband eller droppar mor fästingar någon som kan ger råd | |
Limer | 2009-05-24 10:57 | |
![]() | Undvik halsband i det längsta. Har bara senaste veckan hört om två hundar i närområdet som blivit sjuka till följd av dom. I ena fallet utlöste det ett så kraftigt epileptiskt anfall att hunden blev tvungen att avlivas. | |
sparbössa | 2009-05-24 11:05 | |
![]() | min fick borelia förra sommaren fast han hade halsband . det är därför jag ubdrar vilket som är det bästa sjyddet | |
Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-05-24 11:09 | |
![]() | Men,om han fick borelia trots sitt halsband,varför då fråga?det skulle inte kännas bra för mig att sätta på min hund ett halsband igen efter det=/ | |
susila | 2009-05-24 11:10 | |
![]() | Det räcker ju med en enda fästing för få borrelia, inget fästingmedel ger ngt hundraprocentigt skydd. Men Scalibor (halsbandet) är giftigast, så det ger det bästa skyddet. Om hunden tål det så skulle jag använda det. | |
Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-24 11:10 | |
![]() | droppar är kanske grejen | |
susila | 2009-05-24 11:14 | |
![]() | Myspruppen, jag antar att hon frågar för att få veta om det finns ngt som funkar bättre än halsband. Det gör det inte. Inget fästingmedel skyddar mot borrelia, de skyddar bara mot fästingar. | |
Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-24 11:15 | |
![]() | jag menar, man vill väl inte förgifta sin hund | |
susila | 2009-05-24 11:16 | |
![]() | Vår hund fick borrelia förra året trots Frontline (droppar). | |
sparbössa | 2009-05-24 11:22 | |
![]() | det verkar vara lite delade meningar men det är klart man vill skydda sin hund på bästa sätt inget roligt när djuren blir sjuka | |
Minta | 2009-05-24 11:25 | |
![]() | Jag använder droppar till min hund, den har inte fått några fästingar än i år, men det brukar sätta sig några trots droppar, kanske mest när verkan börjar avta. Cirka 3 gånger per år tar jag på det. Jag har en samojed, en hund med mycket päls så jag tror inte halsband räcker, dessutom måste man ta av det när de badar. | |
Aleu | 2009-05-24 11:29 | |
![]() | Eftersom man ändå måste gå över hunden minst en gång/dag så har jag valt bort alla "fästingmedel". De flesta är giftiga även för hunden, iaf till viss del. Men det finns bärnstenshalsband som ska kunna hålla fästingar borta. De funkar bäst på korthåriga hundar, efter vad jag hört. På min Golden hjälper det inte. Det är ju oxå så att tex Frontline inte ska komma i vatten och har man en badglad hund så är det inte lämpligt att ha det. Men det är klart att man kan hindra sin hund att bada oxå, men jag låter min hund bada och letar lite extra istället. Mvh /Åsa | |
emmylish | 2009-05-24 11:34 | |
![]() | Finns det inte nån spruta dom kan få? | |
Safflor - Ej medlem längre | 2009-05-24 11:41 | |
![]() | Jag har tre hundar. Använder Exspot, som jag tycker ger bättre effekt än Frontline. Halsbandet Scalibor är jag livrädd för, då jag sett många exempel på vad det kan ställa till med. Flera hundar har dött, andra tappat all päls, fått frätskador och nervryckningar och kramper. (Jobbar som instruktör, så jag ser en del hundar.) | |
Safflor - Ej medlem längre | 2009-05-24 11:42 | |
![]() | Kosttillskott i form av vitlök i maten brukar även hjälpa till att hålla fästingar borta. | |
sparbössa | 2009-05-24 11:42 | |
![]() | vasd kan man få tag i bärnstenshalsband låter ju som det minst giftiga min hund är blandning på rizensnuzer och rottis | |
sparbössa | 2009-05-24 11:44 | |
![]() | vitlök låter ju mysigt haha vilken ande dräckt han som rapar oss i ansiktet:-) | |
Safflor - Ej medlem längre | 2009-05-24 11:48 | |
![]() | Här finns bärnstenshalsband: www.elvingsson.com/s...ip ping.php Är du i särskilt fästingrika marker kan du även stryka såpa på de ställen där fästingarna oftast sätter sig. Gammalt jägartricks. Inte skadligt och bara att skölja av sen. | |
sparbössa | 2009-05-24 11:49 | |
![]() | låter oxå bra ska prova lite av varje nu | |
Safflor - Ej medlem längre | 2009-05-24 11:51 | |
![]() | Vitlökspulver köper du billigast i hästsportaffärer. | |