Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 19 842 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| NormaJeane_ | 2009-05-26 11:37 | |
![]() | Dåliga tider? Är det dåliga tider i Sverige? Jag trodde det ända tills i fredags. Jag var iof sent ute med att försöka boka bord (15.00) men men. Jag ringde 3 vanliga krogar här i Stockholm. Fullt. Då googlade jag på Stockholmskrogar för att få lite förslag och hamnade på en sida där man kunde välja vilken prisklass man ville ha. Då tänkte jag att ju högre pris desto lättare att få bord. Tji fick jag. Jag började på nr 15 tror jag och fortsatte upp i listan. Fullt, fullt, fullt. Jag fick horn i pannan och bestämde mig för att ringa alla de dyraste krogarna bara för att kolla. Fullt. Inte EN enda krog kunde uppbringa två sittplatse en fredag 19.00. Och priserna på de dyraste låg på ca 300-400 för en varmrätt. Var är krisen? Krögarna verkar ha rena julafton i alla fall. Så klart att de som drabbats inte är de som bokat på dessa ställen men när man läser tidningarna så låter det som om hela Sverige håller på att kolapsa. Tydligen inte. | |
| NormaJeane_ | 2009-05-26 12:06 | |
![]() | Ok det kanske inte framgick att det var en fråga inbakad i detta... :-) Tycker du att allt är så svart som tidningarna skriver angående krisen? | |
| kallekula1 | 2009-05-26 12:12 | |
![]() | inte ett smack dåliga tider för mig i alla fall sen de blåe tagit över har jag mycket mer pengar på fickan =) | |
| uberbacon | 2009-05-26 12:32 | |
![]() | jag har inte heller märkt av nån kris... alls förutom att mitt bröd var slut igår när jag skulle äta kvällsfika och affären var stängd, men det torde vara irrelevant. | |
| NormaJeane_ | 2009-05-26 12:44 | |
![]() | He he, ja brödkrisen har dom inte skrivit om ännu... Men tänk efter vad svart det ser ut när man bläddrar i dagstidningar. Börsen är ner, arbetslösheten jättehög mm. Det kanske är som vanligt att journalisterna förstorar nogot som egentligen är väldigt litet. | |
| emmylish | 2009-05-26 12:46 | |
![]() | Fast, öh... Alla dom som har blivit varslade då? Flera tusen personer. Har dom det så jävla bra just nu? | |
| Zizzzi | 2009-05-26 12:50 | |
![]() | Nej precis emmy, jag tror knappast det är de som ockuperar restaurangerna, men det vore ju fel att säga att krisen drabbar alla. | |
| Måns_E | 2009-05-26 12:55 | |
![]() | Nu kanske inte en bordsbeställning med kort varsel på en klämfredag, när dessutom många precis har fått lön, en riktigt rättvisande barometer på det ekonomiska läget i landet. | |
| NormaJeane_ | 2009-05-26 13:14 | |
![]() | Just klämmdagen gör ju att många lämnat stan och åkt ut till landet. Sen att det är lönehelg... ja men då är ju inte krisen så farlig med tanke på att folk har råd med 3.000-4.000 kronor middag för två med viner å så. För det kan ju inte finnas så många miljonärer i stan som går på krogen just denna fredag... | |
| ppi | 2009-05-26 13:18 | |
![]() | Folk kanske var hungriga? | |
| NormaJeane_ | 2009-05-26 13:27 | |
![]() | mmm :-) Jag hade inte sagt något om kön utanför Sibylla hade varit jättelång. | |
| Måns_E | 2009-05-26 13:32 | |
![]() | NormaJeane nu generaliserar du väl lite väl mycket? Stockholm är ju rätt så stort så om några har åkt till landet så påverkar det knappast antal restaurangsbesök ändå. Dessutom så kan man lika väl vända på det, eftersom det är klämdag så borde också Stockholms restauranger ha extra många besökare som inte bor i Stockholm. | |
| grönmoped - Ej medlem längre | 2009-05-26 13:33 | |
![]() | Det var antagligen aktieägarna i volvo som var ute och delade upp aktieutdelningen mellan sig. Vad var den nu igen, 4 miljarder? | |
| ppi | 2009-05-26 13:34 | |
![]() | Man kan ju boka bord för att enbart äta dessert, drar inte iväg så fasligt ;P | |
| Sangria | 2009-05-26 13:36 | |
![]() | Vanligt folk har ju oftast inte råd att gå på resturang oavsett om det är bra eller dåliga tider. man har ju så att det går jämt upp fördetmesta. Själv har jag bara varit på resturang med min familj när vi var på semester. Vi köper hem kinamat kanske ett par gånger per år det är allt. Jag tycker helt enkelt inte det är värt pengarna att gå ut och äta. Dom pengarna kan jag lägga på annat. | |
| Skid Row - Ej medlem längre | 2009-05-26 13:40 | |
![]() | Laga mat hemma istället enligt mig har Sangria det är inte värt att äta ute | |
| blue_moon | 2009-05-26 13:51 | |
![]() | Håller med. Hellre äta riktigt gott hemma än att lägga en massa pengar på restaurangmat. I så fall ska det vara en extraordinär upplevelse vid något speciellt tillfälle. Förmodligen finns det många turister i Stockholm. Kanske är det penningstinna ryssar som ockuperar krogarna? | |
| ppi | 2009-05-26 14:22 | |
![]() | Isf rekommenderar jag Di Spagna i Västerås. Aldrig någonsin ätit mer prisvärd mat. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-26 14:29 | |
![]() | Ingen skulle väl kolla Sveriges ekonomi genom antalet bokningar på reasturangerna? Knasig trådstart. Men ja, svart är det, sen så beror det på vilken sorts tidning man läser. | |
| Pim_ | 2009-05-26 14:29 | |
![]() | Själv tycker jag det är katastrof. Har suttit och gnuggat händerna i hopp om att Svensson skall få överge hus och hem så att jag kan köpa en bra lägenhet men ack nej, omöjligt.. Höj räntan! | |