Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 36 |
| Inloggade | 79 |
Mobilspel
| Pågående | 19 807 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lindalainen | 2009-06-02 19:16 | |
![]() | jobbintervju! fick ett samtal för trettio minuter sen och ska tydligen på jobbintervju imorrn kl. 9! gaah. nervöst! bra tips? det är väl inte så mkt jag kan göra.. vara mig själv. vara i tid. nått jag ska undvika säga? har vart arbetslös sen i september. och jag ska utomlands nästa vecka.. kan jag ju inte heller göra så mkt åt.. kommer inte sova en blund inatt! | |
| HumbleBug | 2009-06-02 19:20 | |
![]() | var ärlig med dina svaga sidor. Försöker du mörka något eller försköna kunskaper så märker dom det direkt. Var rakryggad och stå för den du är! | |
| Nunnelunan | 2009-06-02 19:22 | |
![]() | www.betapet.se/forum...-0 #1031949 www.betapet.se/forum...=- 0#970295 | |
| Miss_jk | 2009-06-02 19:30 | |
![]() | Jag säger nästan tvärtemot Humble. Var inte särskilt rak med dina svaga sidor. Det är inte många som är det utan kaxa till dig lite och framhäv de bra grejerna istället. Vänd i så fall någon bra grej så att den kan uppfattas som lite lite negativ. Kan ta ett eget exempel. Negativ sida? Ibland kan jag sitta och försöka få en grej mer än perfekt vilket kan resultera i att det tar lite längre tid. Typ. | |
| Dana Point - Ej medlem längre | 2009-06-02 19:40 | |
![]() | will work for money. så enkelt är det. det arbetsgivaren INTE vill ha är gnälliga, lata och uppkäftiga typer som inte kan samrabeta (=sossar?). | |
| eid - Ej medlem längre | 2009-06-02 20:00 | |
![]() | när jag har haft arbetsintervjuer tycker jag att det viktigaste är att det framgår vem du är! engagera dig och var intresserad. förbered gärna några frågor om arbetet eller arbetsplatsen, det visar att du har tänkt efter och ansträngt dig! =) lycka till med intervjun | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-06-02 20:07 | |
![]() | det är nog det värsta jag varit med om hittills | |
| magre_memed | 2009-06-02 20:13 | |
![]() | Kan du inte svara på en fråga låt bli och säg till exempel "inte vad jag kommer på just nu" Tänk också på att dessa människor en gång i tiden själva satt i en intervju. det var inte så länge sedan jag var på jobbintervju som sen ledde till ett jobb:=). Klä dig inte utmanande inte heller för alldaglig. beror också på vad det är för jobb. Visa för dem att du är nervös för att du verkligen vill ha jobbet. Jag började med och säga "jag är faktiskt nervös." Fråga dem vad det var som gjorde att de ringde lite i slutet av intervjun... dem brukar ju fråga" är det ngt mer du vill tillägga eller fråga". Verka inte desperat (ohhhhh jag vill det här jobbet bara för att det ör jobb) om de frågar varför har du varit arbetslös så länge säg att du inte har liksom spontan sökt utan du ville verkligen hitta ett jobb som passar dig och som du trivs med. De kanske börjr med frågan kan du berätta om dig sj. Svara kort inte alltför långa svar. | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-06-02 20:15 | |
![]() | om jag hade haft den listan innan memed :( | |
| Just L - Ej medlem längre | 2009-06-02 20:16 | |
![]() | Jag har bara varit på en jobbintervju där jag inte fick jobbet. Jag har haft 8 olika jobb under ca 2 år mest försäljning för att känna massa kosing. Nu letar ja efter nått roligare. Mitt bästa tips - prata med dem som du vill att de skall prata med dig och våga var dig sj. Stort Lycka till! | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-06-02 20:25 | |
![]() | jag har gjort bort mig på iaf 2 intervjuer känns det som men ibland har man lust att bara: "ja men du då!" | |
| magre_memed | 2009-06-02 20:29 | |
![]() | Gimp2 synd och höra. Hoppas du har ett jobb som du trivs med nu. | |
| magre_memed | 2009-06-02 20:30 | |
![]() | Linda om dem vill ha dig som sommarvikariat till att börja med och du ska stanna länge i utomlands är det bäst att du inte säger att du ska åka. Jobb eller resa får du avgöra | |
| Lindalainen | 2009-06-02 23:33 | |
![]() | massa bra tips! tack så mkt. nu ska jag försöka komma ihåg allting tills imorrn också. jobbet är btw i kök. alltså, kallskänka. och jag kikade på deras hemsida och grejerna man ska göra såg väldigt bekant ut. har gjort liknande saker när jag jobbade på arlanda.. så jaa. får se hur det går. kanske dags å lägga sig. upp klockan 6! ^^ | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-06-03 00:58 | |
![]() | Kan bara säga lycka till, det är jobbigt att gå utan jobb. Själv har jag börjat att gå på tänkbara arbetsgivare direkt där de jobbar, vilket verkar som att det har gett resultat äntligen. | |
| bhasselgren | 2009-06-03 02:57 | |
![]() | Mina tips är; -Ha allt förberett. Ha CV, referenser från tidigare arbetsgivare, etc prydligt i en pärm. Det får dig att upplevas som ordentlig och ordningsam. -Kom på en negativ sida som kan vändas till något positivt. Till exempel; att du har svårt att släppa något när du har gett dig fan på det - det kan vara något negativt samtidigt som något väldigt positivt i vissa sammanhang. -Detta beror på vad för jobb du söker - men klä dig fint. Klassiskt fungerar alltid, vem som än intervjuar dig. Fimpa urringning och kortkort! -Tänk innan på vad du vill framhäva av dig själv och vad du bör dölja (om det finns några sådana sidor). Vanligt är att man söker någon som är samarbetsvillig med vem som helst, rakryggad och pålitlig. Stort lycka till! | |
| Mimikryp | 2009-06-03 06:30 | |
![]() | Och om man söker en heltidstjänst med ansvar på ett ställe där man bara jobbar extra ett par timmar i veckan... Ska man då komma till intervjun i företagets tröja (extrajobb-outfiten), eller ska man komma dit i vanliga (hela och rena) kläder? | |
| Miss_jk | 2009-06-03 06:31 | |
![]() | Var det ett skämt? | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-06-03 08:49 | |
![]() | nej hon undrar väl? vad är rätt svar? | |
| ercama | 2009-06-03 09:36 | |
![]() | Här kommer några tips från en arbetsgivare: Var dig själv, beskriv dig inte med en massa superlativer, varken i ditt CV eller på intervjun, dom stämmer sällan ändå. Var den person du är! Bra tips från memed att gärna säga att du är nervös (om du är det) Lyssna på vad jag säger när jag beskriver arbetsuppgifterna, avbryt mig inte, det händer alltför ofta. Behandla mig med respekt, inte som en kompis, tänk särskilt på det om vi ska ha sms eller mail-kontakt, skriv ordentligt utan förkortningar. | |