Spelrum
Giraffen33
Krokodilen1
Elefanten5
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade68
Mobilspel
Pågående19 821

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Risotto - Ej medlem längre2009-06-03 17:40
Antal inlägg: 3069

Hydda
Jag måste bara få gnälla lite, jag menar inget personligt mot någon så att det är klart.

Jag som tillhör småfolket, 1,68 lång åker ofta på att maka på mig då det sätter sig en person med stor kroppshydda bredvid mig på buss, tunnelbana etc. Är det verkligen rättvist att jag ska "bjussa" min medresänär på 25% av mitt säte bara för att denne råkar vara stor?
Med tanke på de förskräckliga matvanor som svenskar verkar ha lagt sig till med så vet jag inte om jag tycker att det min skyldighet att acceptera denna särbehandling av mig som liten, jag tycker faktiskt att folk har ansvar att vara lite mer "normalstora" för att få plats på kommunala transporter etc.
Det värsta som finns är stora människor som sitter med sin alltför tjocka jacka på bussen och vägrar att ta av sig den. Deras onaturliga omfång pluss ett par decimeter jacka gör att en annan får sitta på ena skinkan med risk för att halka av sätet, tur att det finns säkerhetsbälten nu mer såa tt man kan spänna fast sig.

Det här inlägget är mest gnäll för att jag känner mig undanskuffad i kommunaltrafiken men det finns en gnista av allvar också, vissa människor tar upp på tok för mycket fysisk plats i det allmänna utrymmet, vilket stör en annan emellanåt. Ibland har man lust att mangla tillbaka!

run-marie2009-06-03 17:43
Antal inlägg: 1806

Ja, kära Risotto då får du nog "äta upp dig" lite för annars lär du inte kunna mangla din medresenär. Kanske ska du ha några vassa utstickande grejer i fickan så att den som vräker sig ner tycker att det känns obehagligt och sitter med andra skinkan i luften (om du sitter innerst alltså). :)

Bitte - Administratör2009-06-03 17:47
Antal inlägg: 24223

Varför ytterligare en tråd som hoppar på överviktiga,, *suck* är rätt less kan jag säga,,

Bitte

Challe_B - Ej medlem längre2009-06-03 17:57
Antal inlägg: 5853

Bitte, så fort någon använder ord som "överviktiga","stora","ru nda" osv behöver det inte vara ett påhopp.

Challe_B - Ej medlem längre2009-06-03 17:57

och betapet borde fixa så man kan skriva citationstecken på ett vettigt sätt.

SylviaPlath - Ej medlem längre2009-06-03 17:57
Antal inlägg: 31064

Tänk på mänskligheten som ett pussel, Risotto! Det är tur att det finns hobbitar som bjuder på stjärt- och benutrymme i kommunala färdmedel - för om alla vore lika stora skulle ingen alls få plats...

Skugga2009-06-03 18:02
Antal inlägg: 6559

Du skulle kanske tjäna på att inte se allt så svart eller vitt när det gäller diskussioner om övervikt, Bitte, jag tror att Risotto menar mer att de som är stora borde tänka lite mer på att de tar upp mer än "normalplats". Detsamma gäller ju naturligtvis spinkiga typer som brer ut sig, eller som jag stör mig enormt på: män som sitter med benen väldigt brett isär så den som sitter bredvid måste maka på sig.

SylviaPlath - Ej medlem längre2009-06-03 18:04

Skugga: De kanske har en väldigt STOR anledning att sitta så...

Skugga2009-06-03 18:05
Antal inlägg: 6559

Haha, SP, eller så vill de att man skall TRO att de har det... Makalöst fånigt i vilket fall som helst.

Risotto - Ej medlem längre2009-06-03 18:05

Skuggas framställning av problemet är en mycket bra framställning. Visst vet jag att vi människor har olika storlek rent naturligt men vissa är större av onaturliga orsaker, eller som Skugga beskriver det "gör sig onaturligt stora".
Sylvia, jag gillar din syn på saken.

SylviaPlath - Ej medlem längre2009-06-03 18:07

Jo, tanken är rätt vacker, man får tänka så när man retar ihjäl sig på nån som breder ut sig. :)

Minta2009-06-03 18:08
Antal inlägg: 20042

Med onaturliga orsaker menar du att de kan banta. Annars kan man ju se det som ett funktionshinder och då skulle vi inte gnälla över att de tar plats med sin rullstol eller blindkäpp mm.

run-marie2009-06-03 18:08
Antal inlägg: 1806

Challe, håller absolut med om det där med att man ska kunna skriva vissa tecken ´` (vilket det nu är) utan att det kommer en massa konstigheter.

Sylvia, det var riktigt roligt, det kanske verkligen är så att dom helt enkelt vill att man ska gissa.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-06-03 18:09
Antal inlägg: 7605

Ja...hur stor får man bli egentligen, innan det blir trafikfarligt? Extremt överviktiga kommer ju inte in i te x en ambulans och på flyget får man köpa dubbel stol om man är alltför bred.
Men man behöver ju inte vara njugg om man får överlåta en smula space av sitt revir :)

Risotto - Ej medlem längre2009-06-03 18:11

Minta, ja givetvis så menar jag personer som är självsvådligt förstora för att de äter på tok för knasiga saker, creme fraiche som basingrediens i varje maträtt t.ex.
Verkligt funktionshindrade och handikappade är undanhållna detta irritationsmoment.

Challe_B - Ej medlem längre2009-06-03 18:18

Min granne på tåget fick lov att byta plats för att den stora kvinnan bredvid inte kunde sitta längst in pga att bordet var i vägen.

bomah - Ej medlem längre2009-06-03 18:24
Antal inlägg: 1021

tjocka till dej lite istället och ta upp kampen!

mommesfrites - Ej medlem längre2009-06-03 18:26
Antal inlägg: 7605

Hehe...ja, börja med creme fraich i de flesta av dina maträtter, Risotto :)

Hellan632009-06-03 18:31
Antal inlägg: 177

Hej lille Risotto! Man kan sucka ibland men måste komma ihåg att vi inte är stöpta i samma form! Var glad för det! I många länder med små invånare har de inte mer plats ändå. Böde i Japan och annorstädes får trängas på bussar och tåg ändå. I-landsproblem.

Viktor_M - Ej medlem längre2009-06-03 18:39
Antal inlägg: 1637

Stöpta och stöpta.. man blir den man gör sig till. Risotto pratade ju bland annat om matvanor och andra orsaker.

Hur som helst så hur stor jag än skulle vara så skulle inte det ge mig rätten att knuffas och antasta andra. Svårt problem att lösa, men visst är det helt rätt att mangla tillbaks.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?