Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 5 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 19 821 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-06-04 11:32 | |
![]() | barnbeta min dotter åtta år vill väldigt gärna spela beta. hon är jätteduktig på afapet irl men visst här skulle hon inte ha någon som helst chans. kunde man inte ha ett spelrum för barn, ev med ålder angivet så att man kan matcha sig åldersvis? | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-06-04 11:36 | |
![]() | lusdrama, kan tycka att den här tråden snarare passar under Support. Men någon åsikt om frågan har jag inte. | |
| Nasty Nimrod | 2009-06-04 11:39 | |
![]() | Det är ju svårt att upprätthålla i praktiken, tyvärr. | |
| Bitte - Administratör | 2009-06-04 11:42 | |
![]() | Fanns det inte nyss en liknande tråd Bitte | |
| vulcan | 2009-06-04 11:48 | |
![]() | Ja, vi har haft frågan uppe tidigare, men som Nasty Nimrod säger så är det svårt att kontrollera att det verkligen fungerar som det är tänkt. Det går dessvärre inte heller att bortse från risken att ett "barnspelrum" skulle dra till sig oönskad uppmärksamhet från personer med avvikande läggning. Det vill vi förstås absolut inte att det ska hända. Så jag tror tyvärr inte att det kommer att bli något spelrum för barn. Om din dotter har uppnått den graden av mognad att hon står ut med att förlora matcher så funkar det ju annars att spela i vanliga rum, men söka efter personer med en "lagom" hög rating. Om hon är duktig så är jag långt ifrån säker på att hon inte skulle ha "någon som helst chans". Här finns ju gott om glada amatörer som spelar enkelt. Jag känner dessutom till flera exempel på barn under eller kring 10 år som spelat till sig riktigt bra ratingar - i ett fall till och med på runt 3000. I Sm 2003 mötte jag en kille som var 11 år då och även om jag slog honom så var det alls ingen lätt match. En bra idé kanske kan vara att du sitter med din dotter de första matcherna. Lycka till! | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-06-04 12:01 | |
![]() | jag förstår problemet. men tycker ändå att det är lite synd, kanske kan man stänga av chatfunktionen i rummet å under spelet, lr för medlem under viss ålder öht, bara ha knapp att trycka på "hej" osv. nja, hon går i ettan och får nog vänta något år isf innan hon kan spela med en vuxen, hur låg rating den nu än har:) | |
| blue_moon | 2009-06-04 12:11 | |
![]() | Som vulcan säger, sitt med din dotter de första matcherna. Visa henne att man kan spela orankat och behålla sin startrating på 1000. Uppmana henne att spela solo för att träna och att spionera på andras matcher. Lär henne att granska och värdera tilltänkta motspelare. :) | |
| Sotfinger | 2009-06-04 13:44 | |
![]() | Ja, det är stor skillnad på att vara åtta och att vara tio när det gäller bokstäver tycker jag nog. Men låt henne prova, sitt bredvid. Hon kan också spela mot sig själv, det lär man sig också av. | |
| Pg up 2 - Ej medlem längre | 2009-06-04 13:50 | |
![]() | Underskatta inte barn, vetja. | |
| Sotfinger | 2009-06-04 13:52 | |
![]() | Överskatta inte heller. | |
| Annisen86 - Ej medlem längre | 2009-06-04 13:55 | |
![]() | Överraska kanske? Med kinderägg. Hihi. | |
| emmylish | 2009-06-04 14:00 | |
![]() | Det är ju svårt att veta om folk verkligen är barn eftersom man kan ändra åldern här.. Många kanske anger en låg ålder och så går dom in i ett ev. barnrum då för att det är lätt motstånd.. | |
| Pg up 2 - Ej medlem längre | 2009-06-04 14:04 | |
![]() | Sotfinger, så du menar att bara för att man är 8 år så är man inte i förstånd med ord? Vad är det som skräms med att spela mot någon som är flera år äldre? Det finns ingen manual som säger att en åttaåring absolut inte har chans mot t.ex någon i din ålder. Du kan inget veta förrän du prövat kunskapen. | |
| kunglisa | 2009-06-04 14:09 | |
![]() | Hon kanske kan ha som alias typ "Kajsa 7år"? Så vet vi andra att det är ett barn? | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-06-04 14:10 | |
![]() | nej överskatta inte heller, det ska vara roligt att spela. hade varit kul med lite jämnt motstånd samt ett rum där bara barn spelar... för att slippa hårda ord, raggning etc. | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-06-04 14:11 | |
![]() | kunglisa ja kanske det.. fast frågan är om det kanske drar till sig knäppa vuxna då... | |
| Pg up 2 - Ej medlem längre | 2009-06-04 14:13 | |
![]() | Eller så har man född år 1900 kort och gott och ingen vet något om ålder överhuvudtaget. | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-06-04 14:14 | |
![]() | pg up 2, det var ju jag som sa att hon inte skulle ha en chans så sotfinger (som verkar känna till lite om barn å deras utveckling) gick nog på det. hon är väldigt duktig för en förstaklassare, men nej, skulle inte kunna spela på samma villkor här. | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-06-04 14:15 | |
![]() | då skulle folk nog bli irriterade, alt ragga, snuska sig, droppa fula ord.. som många gör här ibland. | |
| Pg up 2 - Ej medlem längre | 2009-06-04 14:18 | |
![]() | Låt henne spela mot folket som ingår i denna tråd då? Finns en hel del människor här så det finns nog frivilliga med vett i skallen som gärna spelar mot ditt barn. | |