Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 38 |
| Inloggade | 82 |
Mobilspel
| Pågående | 19 807 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Dana Point - Ej medlem längre | 2009-06-04 19:38 | |
![]() | Skjut katterna! Jordbruksminister Eskil Erlandsson anser det finns för många herrelösa katter. Det finns drygt 100 000 förvildade katter och de ska inte bli fler och de ska inte vara så många. Något måste göras åt problemet för det är ett djurskyddsproblem, säger jordbruksminister Eskil Erlandsson till Rapport. Lösningen kan bli att man skjuter ihjäl dem. Bra tycker jag. Avliva kattskrällena! Vildkatter hör inte hemma i vår natur. De tar småfåglar och harungar som tillhör naturens normala fauna. Dessutom skiter katterna i småbarnens sandlådor och sprider sjukdomar som toxoplasmos. | |
| apbur | 2009-06-04 19:47 | |
![]() | Det skjuts redan massvis med katter. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-06-04 19:50 | |
![]() | Tycker också man kan avlida herrelösa katter fast av en annan anledning än TS. Det är mer humant att skjuta de katter som antagligen aldrig kommer få en matte el husse, än att låta de vara herrelösa och kanske lida ute på gatan, svälta ihjäl, bli uppäten av rovdjur, dras med sjukdomar osv. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-06-04 19:51 | |
![]() | Dvs. På samma sätt som man ger sina husdjur en spruta hos vetrinären när de blivit sjuka. | |
| skogstorparn | 2009-06-04 19:54 | |
![]() | precis..apbur, detta är inget stort problem i sverige,fattar inte vad erlandsson vill med detta? dana..katter som skiter i sandlådor är väl knappast totalt förvildade,eller..? | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-04 19:58 | |
![]() | Jag gillar inte idén med att avliva katter hej vilt, för att det ytterligare tar ifrån människor ansvar, för de djur de låter födas och struntar i. Men för djur som mår riktigt dåligt och inte kan få ett bra liv, förordar jag också gyttorps röd. | |
| ANDERStG | 2009-06-04 20:10 | |
![]() | mommes: Ditt ordval (sista två orden) gör tonen i ditt inlägg ganska schizofren. | |
| Prillan98 - Ej medlem längre | 2009-06-04 20:12 | |
![]() | vad är du för himla djurhatare!? vad är det för fel med katter?det är ju inte doms fel att deras ägare lämnar dom mitt i skogen..jag skulle bli förkrossad om nån gjorde så med mig..katter har känslor och är lika mycket värda som oss.Alla liv räknas för det är ju nåt på jorden..skulle inte klara av att se en katt skjutas | |
| garder | 2009-06-04 20:16 | |
![]() | Doms fel?? | |
| apbur | 2009-06-04 20:18 | |
![]() | Katter tar ganska mycket småfåglar. Vill man undvika första parkett och dukat bord för katterna bör man inte mata småfåglarna. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-06-04 20:19 | |
![]() | Prillan98: Ja det är hemskt att man ska behöva skjuta herrelösa katter. Men de förökar sig ju trots allt, de finns inte hem för alla kissemissar där ute tyvärr :( Jag håller därför fast vid ( hur illa det än låter) att det är bättre att skjuta ihjäl katterna än att låta dom lida och svälta på gatan. Givetvis vore det bästa att alla kattorna fick ett varmt mysigt hem, med mat så de slapp va hungriga, och en kärleksfull husse el matte... men världen fungerar inte så :/ | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-06-04 20:22 | |
![]() | Sen undrar jag prillan98: Är det skillnad på att skjuta katter för att de finns för många av dom- och att spreja inseksgas på trädgårdar för att slippa skador på blommor och grönsaker? Så funkar det där ute. Det skjuts andra djur också ute i vildmarken när de blir för många av dem... | |
| Ronny | 2009-06-04 20:22 | |
![]() | jag tycker att det skulle vara likadant med katter som det är för hundar, att dom säljs väldigt dyrt så folk förstår att det är ett ansvar att ta hand om en katt, nu får man ju katter gratis hej vilt, o jag förstår inte dom svinen som skaffar katt för att sen bara spark ut den. hemska människor! | |
| Ronny | 2009-06-04 20:23 | |
![]() | och folk borde låta kastrera sina katter, allt för få som gör det. | |
| ANDERStG | 2009-06-04 20:24 | |
![]() | Husdjur bör ha någon form av skydd. Det enda rimliga då är väl att lämna in katterna på hem och vänta några veckor på att något ägare hör av sig. | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-06-04 20:32 | |
![]() | Någon form av skydd vore ju bra. Tydligen dög inte Djurskyddsmyndigheten för Eskil & co. | |
| Taran | 2009-06-04 20:35 | |
![]() | Tänk om man skulle råka skjuta nåns kisse av misstag, som bara har lyckats smita på nåt vis? Stackars den matten eller hussen! | |
| apbur | 2009-06-04 20:37 | |
![]() | De går tidigt ut med varningar att man helst ska hålla sin katt inne, se till att de som är ute är försedda med halsband. Sen skjuter de inga katter som de inte är tämligen säkra på är förvildade. | |
| skogstorparn | 2009-06-04 20:47 | |
![]() | det är skitsnack att "vilda" katter tar massor med fågel och harungar,en välmående katt orkar göra det däremot.en vild /kvarlämnad katt orkar på sin höjd nosa upp ett musbo och stryka runt bebodda hus för att snylta på katt/hundmaten där,men oftast går dessa katter ett tragiskt öde tillmötes,tagna av räven/korpen när dom är tillräckligt svaga.. | |
| smeknamn | 2009-06-04 20:54 | |
![]() | Man kunde skjuta personerna som skaffar sommarkatt, det vill säga de som lämnar de stackars katterna att svälta och frysa ihjäl efter sommaren när de flyttar tillbaka till staden. På så sätt löser man problemet mer permanent. | |